Mazda nabídne zpětný bezpečnostní radar

Bezpečnost je v současném světě automobilů hned po ekologičnosti snad nejzásadnějším tématem a přispívají k ní nové technologie. Příkladem může být Rear Vehicle Monitoring System (RVMS) na bázi radaru, kterým Mazda hodlá již od února standardně vybavovat své vozy Mazda6 Sport. Znamená to, že vývoj systému byl zdárně dokončen, i když výše zmíněná informace nebyla dosud zcela přesvědčivě potvrzena.

RVMS využívá dvou seznzorů v zadní části auta, které sledují provoz za vozem a po jeho stranách a jsou díky programu a koordinaci schopny řidiče varovat před rychle se blížícími vozidly, ale také před auty, které se nacházejí ve slepých úhlech včetně těch vytvářených zadními sloupky karosérie. Celý systém přichází ke slovu ve chvíli, kdy řidič dává blinkr, takže funkčnost systému je podmíněna jen primitivními a elementárními řidičskými návyky. Své varování řidiči pak systém předává akustickým a grafickým systémem ve sloupku A. RVMS také upozorní řidiče na auto, které je za vozem ve vzdálenosti 50 metrů a blíží se rychlostí vyšší než 60 km/h a lze předpokládat, že se ve slepém úhlu objeví dříve, než se řidič naděje.

Mazda při vývoji tohoto systému vycházela ze statistik americké NHTSA, podle které připadá na nehody během přejíždění z pruhu do pruhu devítiprocentní podíl.

Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků