Mazda nabídne zpětný bezpečnostní radar

Bezpečnost je v současném světě automobilů hned po ekologičnosti snad nejzásadnějším tématem a přispívají k ní nové technologie. Příkladem může být Rear Vehicle Monitoring System (RVMS) na bázi radaru, kterým Mazda hodlá již od února standardně vybavovat své vozy Mazda6 Sport. Znamená to, že vývoj systému byl zdárně dokončen, i když výše zmíněná informace nebyla dosud zcela přesvědčivě potvrzena.

RVMS využívá dvou seznzorů v zadní části auta, které sledují provoz za vozem a po jeho stranách a jsou díky programu a koordinaci schopny řidiče varovat před rychle se blížícími vozidly, ale také před auty, které se nacházejí ve slepých úhlech včetně těch vytvářených zadními sloupky karosérie. Celý systém přichází ke slovu ve chvíli, kdy řidič dává blinkr, takže funkčnost systému je podmíněna jen primitivními a elementárními řidičskými návyky. Své varování řidiči pak systém předává akustickým a grafickým systémem ve sloupku A. RVMS také upozorní řidiče na auto, které je za vozem ve vzdálenosti 50 metrů a blíží se rychlostí vyšší než 60 km/h a lze předpokládat, že se ve slepém úhlu objeví dříve, než se řidič naděje.

Mazda při vývoji tohoto systému vycházela ze statistik americké NHTSA, podle které připadá na nehody během přejíždění z pruhu do pruhu devítiprocentní podíl.

Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků