Mazda nabídne zpětný bezpečnostní radar

Bezpečnost je v současném světě automobilů hned po ekologičnosti snad nejzásadnějším tématem a přispívají k ní nové technologie. Příkladem může být Rear Vehicle Monitoring System (RVMS) na bázi radaru, kterým Mazda hodlá již od února standardně vybavovat své vozy Mazda6 Sport. Znamená to, že vývoj systému byl zdárně dokončen, i když výše zmíněná informace nebyla dosud zcela přesvědčivě potvrzena.

RVMS využívá dvou seznzorů v zadní části auta, které sledují provoz za vozem a po jeho stranách a jsou díky programu a koordinaci schopny řidiče varovat před rychle se blížícími vozidly, ale také před auty, které se nacházejí ve slepých úhlech včetně těch vytvářených zadními sloupky karosérie. Celý systém přichází ke slovu ve chvíli, kdy řidič dává blinkr, takže funkčnost systému je podmíněna jen primitivními a elementárními řidičskými návyky. Své varování řidiči pak systém předává akustickým a grafickým systémem ve sloupku A. RVMS také upozorní řidiče na auto, které je za vozem ve vzdálenosti 50 metrů a blíží se rychlostí vyšší než 60 km/h a lze předpokládat, že se ve slepém úhlu objeví dříve, než se řidič naděje.

Mazda při vývoji tohoto systému vycházela ze statistik americké NHTSA, podle které připadá na nehody během přejíždění z pruhu do pruhu devítiprocentní podíl.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků