Leverkusen, 17.2. 2003 – Mazda Motor Corporation představí na mezinárodním autosalonu v Ženevě koncept vozu Mazda MX Sportif. Design tohoto konceptu napoví, jakou cestou se Mazda vydá u svého nového vozu C-segmentu.
Mazda MX Sportif je ztělesněním čtyř klíčových prvků – jasných charakteristik vozu, které sériovému provedení pomohou vybudovat silnou pozici na světovém trhu:
- nápadný design založený na zřetelných, „svalnatých“ proporcích a dynamické atletické siluetě;
- nejvyšší úroveň zpracování a kvality;
- skvěle vyvážený a dynamický vůz, který skýtá jedinečné jízdní vlastnosti, vedoucí ve své třídě;
- optimální vnitřní prostor a funkčnost.
Stejně jako všechny nové vozy Mazda i pěti-dveřový hatchback MX Sportif byl vyvinut s cílem, aby překonal linie klasického vozu daného segmentu a nabídl zákazníkům více nejenom po stránce exteriéru, ale i prostornosti a radosti z jízdních vlastností.
U exteriéru vozu vycházeli designéři z charakteristického DNA značky Mazda: pocit pohybu a spolehlivosti a dynamická stabilita. Design vozu začíná dynamickými proporcemi a protáhlými liniemi dlouhé kabiny vozu a je zdůrazněn extrémně krátkými převisy. Výrazné linie rozebíhající se od přední mřížky dále do kapoty vozu jsou dobře zkombinovány s trojúhelníkovým tvarem zadních sloupků a dodávají tak vozu na pocitu výkonnosti a spolehlivosti. Výraz vozu dále podtrhuje uhlazená linie střechy a agresivní nárazníky, oba tyto prvky napomáhají docílit pocitu svěží dynamiky z vozu.
Pokud jde o interiér vozu, Mazda vytvořila skutečně sportovní, ale současně i komfortní design. Tento vyvolává vizuální vzrušení díky pečlivě vybraným materiálům na čalounění a výplně a podtrhuje radost z řízení. Přístrojová deska a dveře mají jednoduché a čisté linie, které vytvářejí pocit moderního, prostorného a otevřeného interiéru vozu. Finální zakončení přístrojové desky ve vysoce lesklé černé barvě je nejenom elegantní, ale zajišťuje i dobrou viditelnost a snadné ovládání v průběhu jízdy.
Mazda MX Sportif s náhonem na přední kola je osazena čtyřválcovým motorem o obsahu dva litry, který patří do rodiny nové generace motorů. U tohoto typu motoru došlo k výměně pozice sacího a výfukového potrubí (výfukové potrubí je v zádní části motoru). Motor je vybaven variabilním systémem sání a systémem proměnlivého víření vzduchu v sání. Vysoce-otáčkový čtyřválec splňuje emise PZVE ve Spojených státech, evropské emisní normy Euro IV a emise ULEV v Japonsku. Motor vybaven pětistupňovou převodovkou a pro zvýšení výkonnosti a bezpečnosti je MX Sportif vybaven systémem DSC.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5