Mazda MX Sportif: konkurence pro Alfa Romeo 147?

Mazda MX Sportif: konkurence pro Alfa Romeo 147?

Leverkusen, 17.2. 2003 – Mazda Motor Corporation představí na mezinárodním autosalonu v Ženevě koncept vozu Mazda MX Sportif. Design tohoto konceptu napoví, jakou cestou se Mazda vydá u svého nového vozu C-segmentu.
 
Mazda MX Sportif je ztělesněním čtyř klíčových prvků – jasných charakteristik vozu, které sériovému provedení pomohou vybudovat silnou pozici na světovém trhu:

  • nápadný design založený na zřetelných, „svalnatých“ proporcích a dynamické atletické siluetě;
  • nejvyšší úroveň zpracování a kvality;
  • skvěle vyvážený a dynamický vůz, který skýtá jedinečné jízdní vlastnosti, vedoucí ve své třídě;
  • optimální vnitřní prostor a funkčnost.

Stejně jako všechny nové vozy Mazda i pěti-dveřový hatchback MX Sportif byl vyvinut s cílem, aby překonal linie klasického vozu daného segmentu a nabídl zákazníkům více nejenom po stránce exteriéru, ale i prostornosti a radosti z jízdních vlastností.

U exteriéru vozu vycházeli designéři z charakteristického DNA značky Mazda: pocit pohybu     a spolehlivosti a dynamická stabilita. Design vozu začíná dynamickými proporcemi a protáhlými liniemi dlouhé kabiny vozu a je zdůrazněn extrémně krátkými převisy. Výrazné linie rozebíhající se od přední mřížky dále do kapoty vozu jsou dobře zkombinovány s trojúhelníkovým tvarem zadních sloupků a dodávají tak vozu na pocitu výkonnosti a spolehlivosti. Výraz vozu dále podtrhuje uhlazená linie střechy a agresivní nárazníky, oba tyto prvky napomáhají docílit pocitu svěží dynamiky z vozu.

Pokud jde o interiér vozu, Mazda vytvořila skutečně sportovní, ale současně i komfortní design. Tento vyvolává vizuální vzrušení díky pečlivě vybraným materiálům na čalounění a výplně a podtrhuje radost z řízení. Přístrojová deska a dveře mají jednoduché a čisté linie, které vytvářejí pocit moderního, prostorného a otevřeného interiéru vozu. Finální zakončení přístrojové desky ve vysoce lesklé černé barvě je nejenom elegantní, ale zajišťuje i dobrou viditelnost a snadné ovládání v průběhu jízdy.

Mazda MX Sportif s náhonem na přední kola je osazena čtyřválcovým motorem o obsahu dva litry, který patří do rodiny nové generace motorů. U tohoto typu motoru došlo k výměně pozice sacího a výfukového potrubí (výfukové potrubí je v zádní části motoru). Motor je vybaven variabilním systémem sání a systémem proměnlivého víření vzduchu v sání. Vysoce-otáčkový čtyřválec splňuje emise PZVE ve Spojených státech, evropské emisní normy Euro IV a emise ULEV v Japonsku. Motor vybaven pětistupňovou převodovkou a pro zvýšení výkonnosti a bezpečnosti je MX Sportif vybaven systémem DSC.

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků