Mazda MX Sportif: konkurence pro Alfa Romeo 147?

Leverkusen, 17.2. 2003 – Mazda Motor Corporation představí na mezinárodním autosalonu v Ženevě koncept vozu Mazda MX Sportif. Design tohoto konceptu napoví, jakou cestou se Mazda vydá u svého nového vozu C-segmentu.
 
Mazda MX Sportif je ztělesněním čtyř klíčových prvků – jasných charakteristik vozu, které sériovému provedení pomohou vybudovat silnou pozici na světovém trhu:

  • nápadný design založený na zřetelných, „svalnatých“ proporcích a dynamické atletické siluetě;
  • nejvyšší úroveň zpracování a kvality;
  • skvěle vyvážený a dynamický vůz, který skýtá jedinečné jízdní vlastnosti, vedoucí ve své třídě;
  • optimální vnitřní prostor a funkčnost.

Stejně jako všechny nové vozy Mazda i pěti-dveřový hatchback MX Sportif byl vyvinut s cílem, aby překonal linie klasického vozu daného segmentu a nabídl zákazníkům více nejenom po stránce exteriéru, ale i prostornosti a radosti z jízdních vlastností.

U exteriéru vozu vycházeli designéři z charakteristického DNA značky Mazda: pocit pohybu     a spolehlivosti a dynamická stabilita. Design vozu začíná dynamickými proporcemi a protáhlými liniemi dlouhé kabiny vozu a je zdůrazněn extrémně krátkými převisy. Výrazné linie rozebíhající se od přední mřížky dále do kapoty vozu jsou dobře zkombinovány s trojúhelníkovým tvarem zadních sloupků a dodávají tak vozu na pocitu výkonnosti a spolehlivosti. Výraz vozu dále podtrhuje uhlazená linie střechy a agresivní nárazníky, oba tyto prvky napomáhají docílit pocitu svěží dynamiky z vozu.

Pokud jde o interiér vozu, Mazda vytvořila skutečně sportovní, ale současně i komfortní design. Tento vyvolává vizuální vzrušení díky pečlivě vybraným materiálům na čalounění a výplně a podtrhuje radost z řízení. Přístrojová deska a dveře mají jednoduché a čisté linie, které vytvářejí pocit moderního, prostorného a otevřeného interiéru vozu. Finální zakončení přístrojové desky ve vysoce lesklé černé barvě je nejenom elegantní, ale zajišťuje i dobrou viditelnost a snadné ovládání v průběhu jízdy.

Mazda MX Sportif s náhonem na přední kola je osazena čtyřválcovým motorem o obsahu dva litry, který patří do rodiny nové generace motorů. U tohoto typu motoru došlo k výměně pozice sacího a výfukového potrubí (výfukové potrubí je v zádní části motoru). Motor je vybaven variabilním systémem sání a systémem proměnlivého víření vzduchu v sání. Vysoce-otáčkový čtyřválec splňuje emise PZVE ve Spojených státech, evropské emisní normy Euro IV a emise ULEV v Japonsku. Motor vybaven pětistupňovou převodovkou a pro zvýšení výkonnosti a bezpečnosti je MX Sportif vybaven systémem DSC.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků