Mazda MX Sportif: konkurence pro Alfa Romeo 147?

Leverkusen, 17.2. 2003 – Mazda Motor Corporation představí na mezinárodním autosalonu v Ženevě koncept vozu Mazda MX Sportif. Design tohoto konceptu napoví, jakou cestou se Mazda vydá u svého nového vozu C-segmentu.
 
Mazda MX Sportif je ztělesněním čtyř klíčových prvků – jasných charakteristik vozu, které sériovému provedení pomohou vybudovat silnou pozici na světovém trhu:

  • nápadný design založený na zřetelných, „svalnatých“ proporcích a dynamické atletické siluetě;
  • nejvyšší úroveň zpracování a kvality;
  • skvěle vyvážený a dynamický vůz, který skýtá jedinečné jízdní vlastnosti, vedoucí ve své třídě;
  • optimální vnitřní prostor a funkčnost.

Stejně jako všechny nové vozy Mazda i pěti-dveřový hatchback MX Sportif byl vyvinut s cílem, aby překonal linie klasického vozu daného segmentu a nabídl zákazníkům více nejenom po stránce exteriéru, ale i prostornosti a radosti z jízdních vlastností.

U exteriéru vozu vycházeli designéři z charakteristického DNA značky Mazda: pocit pohybu     a spolehlivosti a dynamická stabilita. Design vozu začíná dynamickými proporcemi a protáhlými liniemi dlouhé kabiny vozu a je zdůrazněn extrémně krátkými převisy. Výrazné linie rozebíhající se od přední mřížky dále do kapoty vozu jsou dobře zkombinovány s trojúhelníkovým tvarem zadních sloupků a dodávají tak vozu na pocitu výkonnosti a spolehlivosti. Výraz vozu dále podtrhuje uhlazená linie střechy a agresivní nárazníky, oba tyto prvky napomáhají docílit pocitu svěží dynamiky z vozu.

Pokud jde o interiér vozu, Mazda vytvořila skutečně sportovní, ale současně i komfortní design. Tento vyvolává vizuální vzrušení díky pečlivě vybraným materiálům na čalounění a výplně a podtrhuje radost z řízení. Přístrojová deska a dveře mají jednoduché a čisté linie, které vytvářejí pocit moderního, prostorného a otevřeného interiéru vozu. Finální zakončení přístrojové desky ve vysoce lesklé černé barvě je nejenom elegantní, ale zajišťuje i dobrou viditelnost a snadné ovládání v průběhu jízdy.

Mazda MX Sportif s náhonem na přední kola je osazena čtyřválcovým motorem o obsahu dva litry, který patří do rodiny nové generace motorů. U tohoto typu motoru došlo k výměně pozice sacího a výfukového potrubí (výfukové potrubí je v zádní části motoru). Motor je vybaven variabilním systémem sání a systémem proměnlivého víření vzduchu v sání. Vysoce-otáčkový čtyřválec splňuje emise PZVE ve Spojených státech, evropské emisní normy Euro IV a emise ULEV v Japonsku. Motor vybaven pětistupňovou převodovkou a pro zvýšení výkonnosti a bezpečnosti je MX Sportif vybaven systémem DSC.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků