Mazda MX Sport Runabout nahradí Demio

Praktická auta se o svou oblibu mezi motoristy do budoucna nemusejí bát. Naopak bude jich asi čím dál víc a automobilky již nyní v hojném počtu představují své vize takových vozů.
Mazda MX Sport Runabout nahradí Demio

Na nedávném autosalonu v Ženevě koncept praktického vanu ve světové premiéře představila i japonská Mazda. Prototyp vozu MX Sport Runabout však podle všeho nemá daleko k sériové podobě. Cílem výrobce bylo nabídnout vůz, jenž nastolí nové standardy ve své třídě. K tomu mají přispět i vlastnosti vozu, v nichž se kombinuje atletický styl zevnějšku s inovativním pojetím interiéru ve vysoké kvalitě, bohatá výbava, dynamický výkon, výborná ovladatelnost a cestovní komfort.

Náhrada za Demio

Zvenku vůz tvarově připomíná současný model Demio, což do určité míry přiznávají i autoři konceptu. Při tvorbě prototypu MX Sport Runabout brala totiž Mazda v úvahu hodnocení, které získala od uživatelů právě vozu Demio. Výsledkem těchto poznatků je pevná kompaktní karosérie o celkové délce 3900 milimetrů a šířce 1720 mm, jež s ohledem na rozvor 2500 mm poskytuje cestujícím a jejich zavazadlům prostor obvyklý u mnohem větších vozů. Obdivuhodně vzdušný a prostorný interiér vozu pak umocňují velká okna a výška vozu 1550 mm, takže „runabout“ poskytuje maximální komfort cestování čtyřem dospělým osobám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

MX Sport Runabout je díky klasické přední pětibodové masce jasně rozpoznatelný jako vůz z rodiny Mazda. To umocňuje i charakteristický design světel, jež byla převzata z nového modelu Mazda 6. Díky kolům o velkém průměru, která jsou velmi dobře umístěna do rohů karosérie, navozuje Mazda MX Sport Runabout dojem stability a nově vyvinutý systém zavěšení kol zajišťuje dobrou rovnováhu mezi komfortním cestováním a bezpečným ovládáním.

Kompaktní balení

Interiér vozu nabízí maximální prostor a flexibilitu v kompaktním balení. Nechybí kupříkladu jedna z oceňovaných výhod u demia – že do vozu lze při sklopení zadních sedadel bez problémů naložit i dvě nerozložená horská kola. Koncepční vůz MX Sport Runabout tyto vlastnosti nabízí díky zadní nápravě, jejíž konstrukce minimálně ovlivňuje velikost a tvar zavazadlového prostoru, a také prostřednictvím jednoduchého systému sklápění zadních sedadel včetně nízkého nakládacího prahu. Uvnitř vozu je kromě objemného zavazadelníku k dispozici ještě řada dalších úložných prostor.

Aby MX Sport Runabout optimálním způsobem skloubil výjimečný výkon, ekonomický provoz a současně byl ohleduplný k životnímu prostředí, byl vybaven nově vyvinutým zážehovým motorem o obsahu 1,5 litru DOHC S-VT se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Vývoj nového vozu, takzvaného segmentu B, je ve značně pokročilém stadiu a jako první evropský produkt Mazdy je plánován do výroby již na začátek příštího roku. Výroba bude probíhat v továrně Fordu ve španělské Valencii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků