Mazda MX Sport Runabout nahradí Demio

Praktická auta se o svou oblibu mezi motoristy do budoucna nemusejí bát. Naopak bude jich asi čím dál víc a automobilky již nyní v hojném počtu představují své vize takových vozů.
Mazda MX Sport Runabout nahradí Demio

Na nedávném autosalonu v Ženevě koncept praktického vanu ve světové premiéře představila i japonská Mazda. Prototyp vozu MX Sport Runabout však podle všeho nemá daleko k sériové podobě. Cílem výrobce bylo nabídnout vůz, jenž nastolí nové standardy ve své třídě. K tomu mají přispět i vlastnosti vozu, v nichž se kombinuje atletický styl zevnějšku s inovativním pojetím interiéru ve vysoké kvalitě, bohatá výbava, dynamický výkon, výborná ovladatelnost a cestovní komfort.

Náhrada za Demio

Zvenku vůz tvarově připomíná současný model Demio, což do určité míry přiznávají i autoři konceptu. Při tvorbě prototypu MX Sport Runabout brala totiž Mazda v úvahu hodnocení, které získala od uživatelů právě vozu Demio. Výsledkem těchto poznatků je pevná kompaktní karosérie o celkové délce 3900 milimetrů a šířce 1720 mm, jež s ohledem na rozvor 2500 mm poskytuje cestujícím a jejich zavazadlům prostor obvyklý u mnohem větších vozů. Obdivuhodně vzdušný a prostorný interiér vozu pak umocňují velká okna a výška vozu 1550 mm, takže „runabout“ poskytuje maximální komfort cestování čtyřem dospělým osobám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

MX Sport Runabout je díky klasické přední pětibodové masce jasně rozpoznatelný jako vůz z rodiny Mazda. To umocňuje i charakteristický design světel, jež byla převzata z nového modelu Mazda 6. Díky kolům o velkém průměru, která jsou velmi dobře umístěna do rohů karosérie, navozuje Mazda MX Sport Runabout dojem stability a nově vyvinutý systém zavěšení kol zajišťuje dobrou rovnováhu mezi komfortním cestováním a bezpečným ovládáním.

Kompaktní balení

Interiér vozu nabízí maximální prostor a flexibilitu v kompaktním balení. Nechybí kupříkladu jedna z oceňovaných výhod u demia – že do vozu lze při sklopení zadních sedadel bez problémů naložit i dvě nerozložená horská kola. Koncepční vůz MX Sport Runabout tyto vlastnosti nabízí díky zadní nápravě, jejíž konstrukce minimálně ovlivňuje velikost a tvar zavazadlového prostoru, a také prostřednictvím jednoduchého systému sklápění zadních sedadel včetně nízkého nakládacího prahu. Uvnitř vozu je kromě objemného zavazadelníku k dispozici ještě řada dalších úložných prostor.

Aby MX Sport Runabout optimálním způsobem skloubil výjimečný výkon, ekonomický provoz a současně byl ohleduplný k životnímu prostředí, byl vybaven nově vyvinutým zážehovým motorem o obsahu 1,5 litru DOHC S-VT se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Vývoj nového vozu, takzvaného segmentu B, je ve značně pokročilém stadiu a jako první evropský produkt Mazdy je plánován do výroby již na začátek příštího roku. Výroba bude probíhat v továrně Fordu ve španělské Valencii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků