Mazda MX-5 živě: už třetí generace

Na ženevský autosalon si Mazda připravila kromě faceliftované šestky také novou, třetí generaci malého dvoumístného roadsteru MX-5, který se vyrábí v takřka nezměněné podobě už od roku 1989; loni oslavila malá mazda 15. výročí. Oproti předchozímu modelu povyrostla nová generace jen nepatrně, je delší o 20 mm, širší o 40 mm a vyšší o 20 mm (3 995 x 1 720 x 1 245 mm), rozvor se zvětšil o 65 mm na 2 330 mm.

Pod kapotou budou dva benzíny, 1.8 93 kW a 2.0 118 kW (při 6 700 ot., 188 Nm/5 000 ot.). Oba motory dostanou do základu šestistupňovou manuální převodovku. Hmotnost vozu se zvýšila jen o 10 kg, novinka má ale lepší rozložení hmotnosti: ideálních 50:50. Toho bylo dosaženo posunutím motoru o 14 cm dále za přední nápravu.

Tip: Podrobné informace o MX-5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků