Skoda, ze Mazda zamrzla s vyvojem sve 2l jednotky a s faceliftem neprisla se standardni 180-200k verzi, par koniku navic by seriove MX-5ce sluselo.
Já chci taky dostat vyladěný.
Zajímavé je to, jak jsou uctívači těchto japonských udělátek tvární. Když asijští pajcovači v souladu se svým fázovým zpožděním, které činí cca 5-10 let, vyráběli stále jen atmosférické motory, uctívači se rozplývali nad jejich zásadovaostí, jak neoupuští jedině správnou cestu a to jsou atmosférické motory a že se k přeplňování nikdy nesníží. V okamžiku, kdy japonci doklopýtají s vývojem k přeplňování, začnou se místní obdivovači rozplývat nad jejich skvělými konstrukčními nápady a že jsou jako obvykle nejlepší, což jenmo svým novým motůrkem potvrdili..... bla, bla , bla.Stejně to vypadalo v devadesátých letech, kdy bylo zřejmé, že se podařilo v evropě vyvinout a do hromadné výroby zavést malé dieslové motory s přímým vstřikem, které jsou ve srovnání s benzínovými motory podstatně úspornější a japonci se tak dostali zcela mimo hru. A opět místní japonští uctívači začali vytrubovat ódy na japonskou zásadovost, která se nesníží k tomu, aby své nepřekonatelné výrobky znesvětili motrem na naftu. V průběhu 10-15 let všichni šikmoocí pajcovači tyto motory začali vyrábět a opět titéž místní rektální alpinisti vyjadřují nadšení nad asijskou invencí.......bla, bla...A tak je to pořád dokola .... Pokud by si japonci, korejci a v budoucnu i číňani ponechali ty svoje krámy doma a necpali se sem do Evropy o nic bychom nepřišli a nebyli bychom technicky o nic ochuzeni. Z jejich hlav žádný technický pokrok v automobilové výrobě nepřišel a ani nepřijde.
Zajimave, nemusim jit ani moc do historie, kdy v F1 vladl tym McLaren s motory Honda (jak turbo tak atmosferickymi). Neschopni Japonci dokazali vytahnout ze seriove vrabeneho atmosferickeho motoru litrovy vykon 120 koni uz v roce 1999, tento rekord prekonalo az Ferrari v modelu Italia. BMW zacal nahrazovat sve skvele radove sestivalce uvrtulovanymi ctyrvalci teprve nedavno a nechcete o BMW tvrdit, ze by to byl zaostaly vyrobce motoru. Problemem Evropy jsou normy mereni spotreby a emisi, ktere jsou silne odtrzene od reality (napr. zrychleni z 0 na 50 za 26vterin pri simulaci mestskeho cyklu, dalnicni rychlost 120km/h), kterymi lepe projdou male oturbene motory nez atmosfery s vetsim objemem...to, ze pak v realu jede 3l sestivalec po dalnici s mensi spotrebou a emisemi nez vytocene bzucici 1.2TSI nikoho nezajima.
A to nemluvim o rozdilu spolehlivosti mezi temito motory.
Tady má někdo v hlavě nablito :-DPrvní sériově použitelný common-rail diesel měli jako první na světě japonci, resp. Denso patřící Toyotě, ale jen v náklaďácích. V osobácích bylo první Magneti Marelli patřící Fiatu, ti to pak prodali firmě Bosch. Poslední automobilkou na světě, která přešla na CR byl VW, který musel sklonit před tímto systémem hlavu a přiznat, že jejich TDI PD byla jen slepá cesta vývoje.Japonci používali turba už dávno, stejně jako ostatní automobilky, hromadně je pak používal jen Saab od kterého pak VW pajcoval (ostatně jako vždy).První sériově použitelný přímý vstřik benzínu mělo japonské Mitsubishi, od něj VW opět pajcoval. Nebýt Saabu a Mitsubishi, tak by neměl VW od koho pajcovat a TSI by neexistovalo. Navíc to pajcování VW moc nejde, alespoň v ohledu spolehlivosti, protože co TSI to nespolehlivý šmejd (1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI a 2.0TSI - problémy s rozvody). Navíc jejich TSI asi za moc nestojí ani provozně když podle měření ADACu žere 1.4TSI víc než výkonově srovnatelné japonské atmosféry o obsahu 1.8 litru.VW od japonců opět pajcuje a připravuje motor do Audi kombinující přímý a nepřímý vstřik, tedy něco co Toyota používá v Lexusech tuším nějakých 6 let (teď to bude i v nové GT86).Shrnuto a podrtženo, nebýt japonců, tak VW nemá co pajcovat a dodnes jezdíme v hrkačích typu 1.6 8V 55kW :-D
Tak, tak, pred par lety mi doma stavala na hrani mazda 323 BF2 1.6i turbo 4WD z roku 1987 v asijske verzi se 110kW. Auto sice melo nalitano 290 000km, ale porad jezdilo super a co vim jak jeste dnes u nekoho jezdi, takze ona ta spolehlivost je asi opravdu nekde jinde. Ted mam rok mitsubishi pajero 3.5 V6, najezdeno 280 000, z toho ja 35 000 a taky se na to krome oleje nemusi sahnout. Tohle u felicie, golfu (mozna jeste prvni modely), nebo spousty jinych modelu od VW asi nedokazou.
Ja zajímavý, že podle místních odborníků evropani všechno od japonců "pajcujou", ale když se člověk koukne na současnou realitu v oblasti motorů, je jeponsko bída a utrpení...Takže asi japonci něco vymyslej a pak takticky vyčkávaj :-D
Hele, že ty jezdíš Octavií 1.9 TDI ??? :-D:-D:-D
Pokud by si japonci, korejci a v budoucnu i číňani ponechali ty svoje krámy doma a necpali se sem do Evropy,tak by jste tady v těch vašich tříválcových skvostech typu htp ztratili. A ty vaše přímé vstřiky jsou původně z koncernu FIAT a pochybuji že této značce fandíš.A zapiš si za uši že než v evropě vyrobí něco aspoň podobné vlastnostmi jako je Mitsubishi EVO tak ty už tady nebudeš.Ale jinak si za tím stůj,tihle odborníci drží tohle chatrné národní hospodářství nad vodou.Mazdar.
omlovám se přehlédl jsem že to má kompresor
nevím jak by se mi líbilo turbo, ale tohle auto má kompresor. píše to i flyin miata na svém webu a je to vidět třeba na téhle fotce http://bit.ly/LpGMe7...
ano do těchto aut přeplnování to je sportovní náčiní a ne dávat turbo do koncernu abych jezdil za málo a měl velký výkon. To je směšné. Podle mě u sportovního auta by mělo turbo spínat od 4 tis otáček kdež to koncern se snaží už někde hodně dole aby to nebyla líná mrcha a na hoře mrtvo jak na hřbitově, Kdež to sportovní auto s přeplnováním právě ožívá a mělo by ožívat na hoře a jaké koli auto s trubem. Jak si koncernoví bl bo vé myslí jé já mám turbo píšou spotřebu třeba 6.5 a v reálu litr a půl na horu a pod plným knedlíkem cisternu za sebou.
Jirko, kdežto, nahoře, jakékoli,... V češtině se takováhle slova píšou dohromady. Ne roz dělují se, protože takhle vůbec nedávají smysl, nebo ho mají dokonce úplně jiný (na hoře - na jaké?)
Podle tebe by mělo spínat.. A ty si kdo?! Kdybys nebyl nekoncernový blb, tak bys věděl, že turbo zvyšuje účinnost. Takže na normální ježdění jsou motory TSI s malým turbem, z kterých máš takové komplexy, právě nalazené dobře.Já bych v takovém autě nepotřeboval ani jedno, ani zátah dole a nahoře mrtvo, ani nic-nic-nic-brutus. Když už, tak ať tam fouknou rotačku a nebo tak dobře vylazenou atmosféru jako byla F20C...
Ach ta čeština...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.