Mazda ukázala na autosalonu v Lipsku velmi zajímavě upravený roadster MX-5. Nese jméno Yusho Prototype a nejde o nic jiného, než o přepracované provedení, které dostalo kromě řady designových prvků především vyladěný. Ten díky novým pístům, jinému výfuku, novému softwaru řídící jednotky a hlavně systému přeplňování s mezichladičem stlačeného vzduchu nabídne namísto sériových 160 k rovných 241 k při 6800 ot./min. Točivý moment vzrostl z původních 188 Nm na 274 Nm.
Bohužel výrobce neudává údaj zrychlení z nuly na stovku, maximální rychlost ovšem dosahuje na 240 km/h. Ostrá MX-5 dostala samozřejmě přepracovaný podvozek, sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/45 R17, dozadu difuzor a uprostřed umístěnou dvojitou koncovku výfuku.
Špatnou zprávou na závěr budiž fakt, že jde stále pouze o výstavní exponát a vůbec není jisté, jestli se dočkáme sériové výroby. Ale Nissan Juke-R také byl dříve jen výstavní, zájem zákazníků ovšem výrobce donutil k alespoň omezené sérii. U MX-5 s přeplňovaným motorem by se tento scénář mohl opakovat. Zájem o takový vůz určitě bude.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5