Mazda MX-5 Yusho Prototype: jak by se vám líbilo turbo?

Mazda ukázala na autosalonu v Lipsku velmi zajímavě upravený roadster MX-5. Nese jméno Yusho Prototype a nejde o nic jiného, než o přepracované provedení, které dostalo kromě řady designových prvků především vyladěný. Ten díky novým pístům, jinému výfuku, novému softwaru řídící jednotky a hlavně systému přeplňování s mezichladičem stlačeného vzduchu nabídne namísto sériových 160 k rovných 241 k při 6800 ot./min. Točivý moment vzrostl z původních 188 Nm na 274 Nm.

Mazda MX-5 Karai: 165 kusů pro německý trh

Mazda MX-5 Karai: 165 kusů pro německý trh

Bohužel výrobce neudává údaj zrychlení z nuly na stovku, maximální rychlost ovšem dosahuje na 240 km/h. Ostrá MX-5 dostala samozřejmě přepracovaný podvozek, sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/45 R17, dozadu difuzor a uprostřed umístěnou dvojitou koncovku výfuku.

Špatnou zprávou na závěr budiž fakt, že jde stále pouze o výstavní exponát a vůbec není jisté, jestli se dočkáme sériové výroby. Ale Nissan Juke-R také byl dříve jen výstavní, zájem zákazníků ovšem výrobce donutil k alespoň omezené sérii. U MX-5 s přeplňovaným motorem by se tento scénář mohl opakovat. Zájem o takový vůz určitě bude.  

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků