Mazda MX-5 Yusho Prototype: jak by se vám líbilo turbo?

Mazda ukázala na autosalonu v Lipsku velmi zajímavě upravený roadster MX-5. Nese jméno Yusho Prototype a nejde o nic jiného, než o přepracované provedení, které dostalo kromě řady designových prvků především vyladěný. Ten díky novým pístům, jinému výfuku, novému softwaru řídící jednotky a hlavně systému přeplňování s mezichladičem stlačeného vzduchu nabídne namísto sériových 160 k rovných 241 k při 6800 ot./min. Točivý moment vzrostl z původních 188 Nm na 274 Nm.

Mazda MX-5 Karai: 165 kusů pro německý trh

Mazda MX-5 Karai: 165 kusů pro německý trh

Bohužel výrobce neudává údaj zrychlení z nuly na stovku, maximální rychlost ovšem dosahuje na 240 km/h. Ostrá MX-5 dostala samozřejmě přepracovaný podvozek, sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/45 R17, dozadu difuzor a uprostřed umístěnou dvojitou koncovku výfuku.

Špatnou zprávou na závěr budiž fakt, že jde stále pouze o výstavní exponát a vůbec není jisté, jestli se dočkáme sériové výroby. Ale Nissan Juke-R také byl dříve jen výstavní, zájem zákazníků ovšem výrobce donutil k alespoň omezené sérii. U MX-5 s přeplňovaným motorem by se tento scénář mohl opakovat. Zájem o takový vůz určitě bude.  

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků