Mazda MX-5 teď může mít přes 200 koní. A bez kompresoru

Mazda MX-5 teď může mít přes 200 koní. A bez kompresoru

Ačkoli kouzlo kompaktního sportovního roadsteru MX-5 bylo vždycky v tom, že byl vlastně relativně slabý, občas není pár koní navíc na škodu. Jenže jak vytunit Mazdu MX-5, aby jí zůstala vrozená vyváženost a přesnost? Odpověď má britský úpravce BBR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo obvyklé instalace kompresoru nebo turba následuje úpravce BBR poctivé ladění atmosférického motoru

Zatímco běžné úpravy obnáší buď zástavbu turbodmychadla nebo pro plynulost dodávky výkonu trochu příjemnějšího kompresoru, úpravce BBR razí cestu poctivého tuningu motoru s tradičním atmosférickým sáním. Upřímně, přeplňování do Mazdy MX-5 prostě nepatří, pokud chcete zachovat její charakter.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Ačkoli se brzy ukáže už nová generace Mazdy MX-5, bude ta současná třetí určitě pořád velmi oblíbená. Nový tuningový balíček od BBR označovaný jako Super 200 pak posune Mazdu o level dál.

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Asi nejzásadnější změnou je instalace ostřejších sacích a výfukových vaček a s tím související přestavba sání, výfukového systému a přeladění řídící jednotky. Výsledkem je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravce BBR uvádí, že nejvýraznější je nárůst výkonu od 3000 ot./min.

Přesto se vrchol točivého momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., tedy o 1100 ot./min. dolů proti sériovému provedení. Motor může spalovat i benzín s oktanovým číslem 95. Celá úprava stojí v přepočtu necelých 80 000 korun, ale pokud si myslíte, že si ji dokážete namontovat sami, BBR vám ji dodá o asi 20 000 korun levněji.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků