Mazda MX-5 teď může mít přes 200 koní. A bez kompresoru

Mazda MX-5 teď může mít přes 200 koní. A bez kompresoru

Ačkoli kouzlo kompaktního sportovního roadsteru MX-5 bylo vždycky v tom, že byl vlastně relativně slabý, občas není pár koní navíc na škodu. Jenže jak vytunit Mazdu MX-5, aby jí zůstala vrozená vyváženost a přesnost? Odpověď má britský úpravce BBR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo obvyklé instalace kompresoru nebo turba následuje úpravce BBR poctivé ladění atmosférického motoru

Zatímco běžné úpravy obnáší buď zástavbu turbodmychadla nebo pro plynulost dodávky výkonu trochu příjemnějšího kompresoru, úpravce BBR razí cestu poctivého tuningu motoru s tradičním atmosférickým sáním. Upřímně, přeplňování do Mazdy MX-5 prostě nepatří, pokud chcete zachovat její charakter.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Ačkoli se brzy ukáže už nová generace Mazdy MX-5, bude ta současná třetí určitě pořád velmi oblíbená. Nový tuningový balíček od BBR označovaný jako Super 200 pak posune Mazdu o level dál.

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Asi nejzásadnější změnou je instalace ostřejších sacích a výfukových vaček a s tím související přestavba sání, výfukového systému a přeladění řídící jednotky. Výsledkem je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravce BBR uvádí, že nejvýraznější je nárůst výkonu od 3000 ot./min.

Přesto se vrchol točivého momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., tedy o 1100 ot./min. dolů proti sériovému provedení. Motor může spalovat i benzín s oktanovým číslem 95. Celá úprava stojí v přepočtu necelých 80 000 korun, ale pokud si myslíte, že si ji dokážete namontovat sami, BBR vám ji dodá o asi 20 000 korun levněji.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků