Mazda MX-5 teď může mít přes 200 koní. A bez kompresoru

Mazda MX-5 teď může mít přes 200 koní. A bez kompresoru

Ačkoli kouzlo kompaktního sportovního roadsteru MX-5 bylo vždycky v tom, že byl vlastně relativně slabý, občas není pár koní navíc na škodu. Jenže jak vytunit Mazdu MX-5, aby jí zůstala vrozená vyváženost a přesnost? Odpověď má britský úpravce BBR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo obvyklé instalace kompresoru nebo turba následuje úpravce BBR poctivé ladění atmosférického motoru

Zatímco běžné úpravy obnáší buď zástavbu turbodmychadla nebo pro plynulost dodávky výkonu trochu příjemnějšího kompresoru, úpravce BBR razí cestu poctivého tuningu motoru s tradičním atmosférickým sáním. Upřímně, přeplňování do Mazdy MX-5 prostě nepatří, pokud chcete zachovat její charakter.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Ačkoli se brzy ukáže už nová generace Mazdy MX-5, bude ta současná třetí určitě pořád velmi oblíbená. Nový tuningový balíček od BBR označovaný jako Super 200 pak posune Mazdu o level dál.

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Asi nejzásadnější změnou je instalace ostřejších sacích a výfukových vaček a s tím související přestavba sání, výfukového systému a přeladění řídící jednotky. Výsledkem je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravce BBR uvádí, že nejvýraznější je nárůst výkonu od 3000 ot./min.

Přesto se vrchol točivého momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., tedy o 1100 ot./min. dolů proti sériovému provedení. Motor může spalovat i benzín s oktanovým číslem 95. Celá úprava stojí v přepočtu necelých 80 000 korun, ale pokud si myslíte, že si ji dokážete namontovat sami, BBR vám ji dodá o asi 20 000 korun levněji.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků