Mazda MX-5 Superlight zazáří ve Frankfurtu

Mazda MX-5 se stala jedním z nejpordávanějších roadsterů všech dob. Vděčí za to jednoduché kombinaci nízké hmotnosti, jízdních zážitků a dostupné ceny, která tomuto modelu sloužila plné dvě dekády.

K oslavě dvacátého výročí této řady připravila Mazda krom zvláštní edice 20th Anniversary také studii s názvem MX-5 Superlight, která se pŕedstaví na letošním autosalonu ve Frankfurtu . Jedná se o zajímavou modifikaci stávající verze, která přišla o čelní sklo, přičemž ochranu posádky převzaly blouky integrované v „kapucích“ za hlavovými opěrkami. Důležitá je však péče, kterou konstruktéři věnovali omezení hmotnosti tohoto aerodynamicky optimalizovaného, v Německu stavěného vozu. Nákres jednoduchého interiéru naznačuje použití skořepinových sedadel závodního typu. Pod kapotou se zřejmě objeví sériový zážehový dvoulitr, ale díky odlehčení bude Superlight zřejmě o poznání rychlejší než sériové provedení MX-5.

Bohužel se podle všeho bude skutečně jednat jen o studii, přičemž vyhlídky na sériovou produkci jsou zanedbatelné. Ale nikdy neříkejme nikdy...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 Superlight
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků