Mazda MX-5 posílí. 184 koní nově nabídne i v Evropě

Zprávy o posílení dvoulitrové verze modelu MX-5 Mazda zveřejnila již dříve, netýkaly se však evropského trhu. Jenom o kilowattech a newtonmetrech však malá modernizace nebude.

Mazda MX-5 je přesně tím pravým sporťáčkem pro ty, kteří hledají spoustu řidičské zábavy za relativně slušné peníze. Stejně jako v případě Subaru BRZ a Toyoty GT86 však často zaznívají i názory, že jsou atmosférické motory slabé, potřebují turbo a podobně.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Já si to nemyslím. Takhle auta mě dokážou nadchnout i v nízkých rychlostech, baví mě je ždímat a užívat si široké spektrum použitelných otáček.  Na druhou stranu chápu i ty, kterým vyšší výkon opravdu schází. A pro ně má nyní Mazda řešení. Kdepak, roadster MX-5 neosadí přeplňovaným motorem, ale posílí silnější z dvojice nabízených agregátů.

Střecha Mazdy MX-5 RF je důmyslná jako origami. Ověřil to náš první test

Střecha Mazdy MX-5 RF je důmyslná jako origami. Ověřil to náš první test

Atmosférický dvoulitr Skyactiv-G má nyní výkon 118 kW (160 koní) v 6000 otáčkách a točivý moment 200 N.m ve 4600 otáčkách. To v kombinaci s manuálem stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 7,5 sekundy a maximálku 215 km/h (s automatem 8,5 s a 194 km/h). Od srpna bude v prodeji tentýž motor s výkonem 135 kW (184 koní) v 7000 otáčkách a točivým momentem 205 N.m ve 4000 otáčkách.

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Navýšení výkonu souvisí s přepracováním motoru v rámci přechodu na emisní normu Euro 6d-TEMP. Mazda mimo jiné slibuje rychlejší reakce motoru na sešlápnutí plynu, červené pole otáčkoměru posunuté z 6800 na 7500 otáček a jiné naladění zvuku. Vzhledem k tomu, že se v tiskové zprávě píše pouze o dvoulitru, předpokládáme, že parametry základní patnáctistovky (96 kW a 150 N.m) zůstanou nezmeněny.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků