Mazda MX-5 posílí. 184 koní nově nabídne i v Evropě

Zprávy o posílení dvoulitrové verze modelu MX-5 Mazda zveřejnila již dříve, netýkaly se však evropského trhu. Jenom o kilowattech a newtonmetrech však malá modernizace nebude.

Mazda MX-5 je přesně tím pravým sporťáčkem pro ty, kteří hledají spoustu řidičské zábavy za relativně slušné peníze. Stejně jako v případě Subaru BRZ a Toyoty GT86 však často zaznívají i názory, že jsou atmosférické motory slabé, potřebují turbo a podobně.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Já si to nemyslím. Takhle auta mě dokážou nadchnout i v nízkých rychlostech, baví mě je ždímat a užívat si široké spektrum použitelných otáček.  Na druhou stranu chápu i ty, kterým vyšší výkon opravdu schází. A pro ně má nyní Mazda řešení. Kdepak, roadster MX-5 neosadí přeplňovaným motorem, ale posílí silnější z dvojice nabízených agregátů.

Střecha Mazdy MX-5 RF je důmyslná jako origami. Ověřil to náš první test

Střecha Mazdy MX-5 RF je důmyslná jako origami. Ověřil to náš první test

Atmosférický dvoulitr Skyactiv-G má nyní výkon 118 kW (160 koní) v 6000 otáčkách a točivý moment 200 N.m ve 4600 otáčkách. To v kombinaci s manuálem stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 7,5 sekundy a maximálku 215 km/h (s automatem 8,5 s a 194 km/h). Od srpna bude v prodeji tentýž motor s výkonem 135 kW (184 koní) v 7000 otáčkách a točivým momentem 205 N.m ve 4000 otáčkách.

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Navýšení výkonu souvisí s přepracováním motoru v rámci přechodu na emisní normu Euro 6d-TEMP. Mazda mimo jiné slibuje rychlejší reakce motoru na sešlápnutí plynu, červené pole otáčkoměru posunuté z 6800 na 7500 otáček a jiné naladění zvuku. Vzhledem k tomu, že se v tiskové zprávě píše pouze o dvoulitru, předpokládáme, že parametry základní patnáctistovky (96 kW a 150 N.m) zůstanou nezmeněny.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků