Mazda MX-5 posílí. 184 koní nově nabídne i v Evropě

Zprávy o posílení dvoulitrové verze modelu MX-5 Mazda zveřejnila již dříve, netýkaly se však evropského trhu. Jenom o kilowattech a newtonmetrech však malá modernizace nebude.

Mazda MX-5 je přesně tím pravým sporťáčkem pro ty, kteří hledají spoustu řidičské zábavy za relativně slušné peníze. Stejně jako v případě Subaru BRZ a Toyoty GT86 však často zaznívají i názory, že jsou atmosférické motory slabé, potřebují turbo a podobně.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Já si to nemyslím. Takhle auta mě dokážou nadchnout i v nízkých rychlostech, baví mě je ždímat a užívat si široké spektrum použitelných otáček.  Na druhou stranu chápu i ty, kterým vyšší výkon opravdu schází. A pro ně má nyní Mazda řešení. Kdepak, roadster MX-5 neosadí přeplňovaným motorem, ale posílí silnější z dvojice nabízených agregátů.

Střecha Mazdy MX-5 RF je důmyslná jako origami. Ověřil to náš první test

Střecha Mazdy MX-5 RF je důmyslná jako origami. Ověřil to náš první test

Atmosférický dvoulitr Skyactiv-G má nyní výkon 118 kW (160 koní) v 6000 otáčkách a točivý moment 200 N.m ve 4600 otáčkách. To v kombinaci s manuálem stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 7,5 sekundy a maximálku 215 km/h (s automatem 8,5 s a 194 km/h). Od srpna bude v prodeji tentýž motor s výkonem 135 kW (184 koní) v 7000 otáčkách a točivým momentem 205 N.m ve 4000 otáčkách.

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Nejšílenější Mazda MX-5, jakou jste kdy viděli. Doma je v terénu, ne na silnici

Navýšení výkonu souvisí s přepracováním motoru v rámci přechodu na emisní normu Euro 6d-TEMP. Mazda mimo jiné slibuje rychlejší reakce motoru na sešlápnutí plynu, červené pole otáčkoměru posunuté z 6800 na 7500 otáček a jiné naladění zvuku. Vzhledem k tomu, že se v tiskové zprávě píše pouze o dvoulitru, předpokládáme, že parametry základní patnáctistovky (96 kW a 150 N.m) zůstanou nezmeněny.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 45 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků