Mazda MX-5 od BBR a Cosworth: až 238 koní

Britský ladič BBR nabízí ve spolupráci s Cosworthem zajímavý úpravy pro Mazdu MX-5. Ty zvyšují výkon až na 238 koní.

A za zmínku stojí, že přitom nemusíte být pouze provozovatelem nejnovější generace Mazdy MX-5, jež je prodejně nejúspěšnějším roadsterem moderní doby, ale též prvních dvou generací, přesto začněme od konce. Britská společnost BBR spojila své síly s renomovanou firmou Cosworth Engineering a teprve před několika dny společně představili sadu pro navýšení výkonu zaměřenou na standardní „dvoulitr“. Jádrem přestavby je instalace kompresoru Eaton MP62 čtvrté generace, jemuž bylo u Cosworthu namíru vyvinuto jednodílné litinové sací potrubí, které prý vyhoví požadavkům na výkon i hospodárnost provozu.

Ve svém standardním odladění dává čtyřválec 2,0 l výkon 160 koní (118 kW), ale instalace přeplňování od tandemu BBR-Cosworth tuto cifru navýší až na 238 koní (175 kW) při 7 130 ot./min., přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 257 Nm při 5 260 ot./min. Cena této přestavby pro Mazdu MX-5 třetí generace činí 5 960 eur, k dostání však má být také v podobě stavebnice, její cenu však zatím neznáme. Celá sada kromě nového kompresoru a sání obsahuje také mezichladič stlačovaného vzduchu vzduch - voda, větší vstřikovače, sportovní filtr sání, předřazenou řídicí jednotku a patřičné nálepky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí, že první Mazda MX-5 s přeplňováním od společnosti BBR spatřila světlo světa přesně před dvaceti lety. Nyní tato firma tedy vlastně obnovuje svoji nabídku pro ty, kteří dnes provozují vozy MX-5 první a druhé generace, opatřené čtyřválci s objemem 1,6 a 1,8 l. V prvním případě se také, zřejmě s ohledem na bezpečnost provozu, můžeme těšit na vylepšený podvozek i vzhled karoserie. Na rozdíl s výše popsaným modelem se pod kapotou starších vozů skrývá turbodmychadlo Garrett GT25 s vodním chlazením a ložisky s keramickým povrchem, změn doznalo také sání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takto vylepšená „šestnáctistovka“ na brzdě vykázala výkon 224 koní (165 kW) při 6 900 ot./min. a točivý moment 237 Nm při 5 100 ot./min. Čtyřválec 1,8 l bude zřejmě silnější, ale společnost BBR údaje neoznámila. Cena tohoto projektu je stejná jako u výše popisované přestavby, přičemž stavebnice přijde na 4 780 eur.

BBR pro první generaci Mazdy MX-5 nabízí také optickou sadu za 8 960 eur, jež sestává kromě dmychadla zejména z koženého čalounění sedadel a lakování podle volby zákazníka. Za další příplatek se nabízí výkonnější brzdy, diferenciál s omezenou svorností, specifické lité ráfky nebo další navyšování výkonu motoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 od BBR a Cosworth
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků