Mazda MX-5 NA s motorem z ND jako jednomístný roadster? Může být vaše, připravte si ale balík peněz

Jestli chcete na příštím srazu MX-5 opravdu zazářit, vysolte dva skoro dva miliony korun a dorazte s tímto mazlem od italské dílny.

První Mazda MX-5 se stává zajímavou klasikou za poměrně slušné peníze, která se v původním nezničeném stavu stává úkazem. Svými schopnostmi ale může fungovat jako více aut v jednom. Může to být okresková hračka, okruhové nářadíčko, výletní auto, pustí vás s ní na nějaké eventy s klasickými auty, voní devadesátkami a hlavně má mrkačky, stahovací střechu a je lehce upravitelná dle potřeb každého z nás.

Už jsme ale také viděli několik přestaveb, které tento malý roadster posouvají zase o kus dál. Může být základem pro závodní auto, ale také restomodem. Celkem zajímavé pojetí toho druhého nyní ukázala italská firma Gorgona Cars, která generaci NA přestavěla na Concept NM, což znamená Naked Monoposto. Je to v podstatě přestavba na jednomístný speedster s vnitřnostmi z aktuální generace vozu.

Za Gorgona Cars stojí inženýr David Galliano a motoristický novinář Omad Abu-Eideh, který píše pro italský Autoblog. Vzhled výsledného vozu nicméně není nic nového, je vlastně mixem dřívějších kreací přímo od Mazdy - Miata M Speedster z roku 1995, Miata Mono-Posto (2000) a MX-5 Speedster (2015). Protažené zadní křídlo je pak inspirované vozem Mazda M2-1006.

Kapota, přední blatníky a dveře mohou být z karbonu. Ano, tohle auto nebude jen jedno. Dveře auta jsou menší, kapota je z hliníku, mrkačky mají LED technologii a pro lepší aerodynamiku byly přepracovány podlaha a zadní difuzor. Kola jsou 16palcová Enkei RPF1 s pneumatikami Yokohama A052. Sedadlo je od RCC a jsou tu také čtyřbodové bezpečnostní pásy a volant Momo.

Jak již bylo řečeno, pod kapotou je pohonné ústrojí z aktuální generace vozu. Jde o ten větší motor, dvoulitr Skyactiv-G o výkonu 133 kW (184 koní), který přes šestistupňovou manuální převodovku pohání výhradně zadní kola s diferenciálem taktéž od MX-5 ND. Mimochodem asi vám došlo, že NM bude velmi lehké. Suchá hmotnost činí 830 kg i s tímto dvoulitrem.

Pozornosti neuniklo ani šasi, které prošlo revizí a je nyní dvakrát tužší než u originálu. Pokud tohle auto chcete, připravte si 70.000 eur, tedy v přepočtu 1.715.500 Kč. Do ceny se ale nepočítá původní Mazda MX-5, tu musíte dodat. Pěkný kousek bez koroze se pohybuje okolo dvou set tisíc. Můžete tak klidně být i na dvou milionech, což je na auto bez střechy a čelního okna hodně. Na druhou stranu budete mít opravdu unikát.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Váš názor Další článek: Renault Trafic už také jezdí na elektřinu. Verze E-Tech Electric ujede až 240 kilometrů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,