Mazda MX-5 GT pro vytrvalostní závody

Do britského šampionátu MSA po boku renomovaných matadorů vystartuje také nováček v podobě otevřené Mazdy MX-5.

Vozy Mazda MX-5 patří dlouhodobě k vůbec nejoblíbenějším, prodejně nejúspěšnějším, ale také nejspolehlivějším roadsterům posledních dekád. Třeba ve statistice německé Dekry pro rok 2011 figuruje MX-5 na postu nejspolehlivějšího sportovního vozu s kilometrovým nájezdem do 50 000 km. Mazda MX-5 stále budí emoce, teprve před několika dny jsme vás informovali o zavedení akční edice MX-5 55 Le Mans připomínající dvacáté výročí vítězství speciálu Mazda 787B se startovním číslem 55 na legendárním okruhu Le Mans. Za zmínku stojí také aktivity britského tandemu BBR – Cosworth, jenž nabízí své ladičské sady prakticky pro všechny generace modelu MX-5. Ale zpět k horké novince.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Mazda představila stroj MX-5 GT, jenž po boku vozů renomovaných stájí Aston Martin, Lotus, BMW nebo Porsche nastoupí do letošního ročníku britského seriálu vytrvalostních závodů MSA. K tomuto odvážnému kroku přispěla kooperace se specializovanou společností Jota Sport, jež tyto stroje bude v MSA nasazovat. Podle tvůrců je stroj MX-5 GT nejlehčí a nejvýkonnější Mazdou MX-5 všech dob, zásahy Joty vedly kromě jiného také k enormnímu zvýšení skeletu karoserie, jehož tuhost sedmnáctinásobně překračuje limity FIA. Kroků k odlehčení byla celá řada, výsledkem je pohotovostní hmotnost pouhých 850 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon modelu MX-5 GT se stará zážehový čtyřválec Mazda s objemem 2,0 l naladěný na 279 koní (205 kW), na který navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Zrychlení z klidu na 96 km/h proběhne v této konfiguraci údajně za 3,0 s, přičemž hranice nejvyšší rychlosti leží poblíž hodnoty 260 km/h. Mezi další úpravy patří instalace nového pérování a tlumení, výkonnější brzdové soustavy nebo speciálních kol. Na první pohled MX-5 GT osloví zeleným lakováním Spiritek Green doplněným oranžovo šedými motivy typickými pro stáj Jota Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dveře z uhlíkových kompozitů otvírají přístup do proti rozmarům počasí nijak nechráněného a takřka „holého“ interiéru, který je opatřen bezpečnostní klecí, hasicím systémem, externím vypínáním zapalování, sportovním volantem a skořepinovým závodním sedadlem pro řidiče (umístěným pochopitelně vpravo). Do prvního závodu nastoupí vozy Mazda MX-5 GT již pozítří, kdy se jede úvodní závod seriálu MSA na slavném britském okruhu Silverstone. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků