Mazda MX-5: facelift také pro evropské provedení

V rámci nadcházejícího modelového roku 2013 se dočkal roadster Mazda MX-5 sady dílčích vylepšení.

Roadster Mazda MX-5 byl ve své první generaci s označením NA představen v roce 1989 na chicagském autosalonu. Do dnešních dnů vznikl již takřka 1 mil. vozů řady MX-5, což jí spolehlivě zajišťuje titul nejprodávanějšího dvoumístného roadsteru všech dob. Druhá generace (NB) následovala v roce 1998 a ta třetí (NC) pak o sedm let později.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5: takto vypadá nejnovější facelift pro evropské trhy

Je to jednoduché, lehké auto postavené po vzoru kompaktních britských roadsterů šedesátých let minulého století využívající motoru uloženého vpředu podélně a pohonu zadních kol, což posádce zajišťuje fantastické jízdní zážitky i bez enormně výkonného motoru. Za obchodní úspěchy vděčí Mazda MX-5 také celé řadě limitovaných edicí a speciálních prototypů.

Kabriolety | Premiéry | Mazda

Mazda MX-5 Yusho Prototype: jak by se vám líbilo turbo?

Z poslední doby za zmínku stojí třeba letošní chicagská série Mazda MX-5 Special Edition, německá edice Mazda MX-5 Karai nebo turbodmychadlem přeplňovaný prototyp Mazda MX-5 Yusho s výkonem zvýšeným 241 koní (177 kW). Vůbec prvním faceliftem prošla Mazda MX-5 třetí generace (NC) před třemi lety a ten druhý nastupuje právě nyní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 v provedení pro domácí, tedy japonský trh

Stalo se tak teprve několik dní poté, co Mazda uvedla modernizovanou verzi typu MX-5 na domácí trh. Její oficiální premiéra je naplánována na nadcházející pařížský autosalon, přičemž prodeje mají být zahájeny již koncem letošního roku. K mání budou dva typy skládací střechy, plátěná a pevná, a zvěnčí si všimneme snad jen nového předního nárazníku s upravenou maskou chladiče a parcelami pro mlhovky.

Video | Sportovní auta | Mazda | Toyota | Subaru

Toyota GT86 vs. Subaru BRZ vs. Mazda MX-5: co je nejrychlejší?

Úpravy to jsou ale jen velmi decentní, takže možná nejdůležitější novinkou Mazdy MX-5 modelového roku 2013 je zástavba bezpečnostního mechanizmu závěsů kapoty, které jsou v případě sražení chodce schopny zdvihnout její zadní hranu vzhůru, a tak snížit riziko jeho  závažnějších zranění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také uvnitř jsou japonská a evropská verze řady MX-5 takřka identické, snad až na volant vpravo (pochopitelně vyjma britského trhu) 

Dosud používané šedé lakování Metropolitan má být v rámci faceliftu nahrazeno šedým odstínem Dolphin, drobné změny byly připraveny také pro interiér. U vozů s manuálně řazenou převodovkou se údajně zrychlila reakce na pokyny plynového pedálu, zatímco podtlakový posilovač brzd byl přepracován tak, aby zajistil citlivější odezvy.
 

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 94 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 135 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 400 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků