Mazda MX-5: facelift také pro evropské provedení

V rámci nadcházejícího modelového roku 2013 se dočkal roadster Mazda MX-5 sady dílčích vylepšení.

Roadster Mazda MX-5 byl ve své první generaci s označením NA představen v roce 1989 na chicagském autosalonu. Do dnešních dnů vznikl již takřka 1 mil. vozů řady MX-5, což jí spolehlivě zajišťuje titul nejprodávanějšího dvoumístného roadsteru všech dob. Druhá generace (NB) následovala v roce 1998 a ta třetí (NC) pak o sedm let později.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5: takto vypadá nejnovější facelift pro evropské trhy

Je to jednoduché, lehké auto postavené po vzoru kompaktních britských roadsterů šedesátých let minulého století využívající motoru uloženého vpředu podélně a pohonu zadních kol, což posádce zajišťuje fantastické jízdní zážitky i bez enormně výkonného motoru. Za obchodní úspěchy vděčí Mazda MX-5 také celé řadě limitovaných edicí a speciálních prototypů.

Mazda MX-5 Yusho Prototype: jak by se vám líbilo turbo?

Mazda MX-5 Yusho Prototype: jak by se vám líbilo turbo?

Z poslední doby za zmínku stojí třeba letošní chicagská série Mazda MX-5 Special Edition, německá edice Mazda MX-5 Karai nebo turbodmychadlem přeplňovaný prototyp Mazda MX-5 Yusho s výkonem zvýšeným 241 koní (177 kW). Vůbec prvním faceliftem prošla Mazda MX-5 třetí generace (NC) před třemi lety a ten druhý nastupuje právě nyní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 v provedení pro domácí, tedy japonský trh

Stalo se tak teprve několik dní poté, co Mazda uvedla modernizovanou verzi typu MX-5 na domácí trh. Její oficiální premiéra je naplánována na nadcházející pařížský autosalon, přičemž prodeje mají být zahájeny již koncem letošního roku. K mání budou dva typy skládací střechy, plátěná a pevná, a zvěnčí si všimneme snad jen nového předního nárazníku s upravenou maskou chladiče a parcelami pro mlhovky.

Toyota GT86 vs. Subaru BRZ vs. Mazda MX-5: co je nejrychlejší?

Toyota GT86 vs. Subaru BRZ vs. Mazda MX-5: co je nejrychlejší?

Úpravy to jsou ale jen velmi decentní, takže možná nejdůležitější novinkou Mazdy MX-5 modelového roku 2013 je zástavba bezpečnostního mechanizmu závěsů kapoty, které jsou v případě sražení chodce schopny zdvihnout její zadní hranu vzhůru, a tak snížit riziko jeho  závažnějších zranění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také uvnitř jsou japonská a evropská verze řady MX-5 takřka identické, snad až na volant vpravo (pochopitelně vyjma britského trhu) 

Dosud používané šedé lakování Metropolitan má být v rámci faceliftu nahrazeno šedým odstínem Dolphin, drobné změny byly připraveny také pro interiér. U vozů s manuálně řazenou převodovkou se údajně zrychlila reakce na pokyny plynového pedálu, zatímco podtlakový posilovač brzd byl přepracován tak, aby zajistil citlivější odezvy.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků