Japonský roadster prošel drobnými změnami. Kromě stylu nabídne i pohodlnější řazení pro každý den.
Čtvrtá generace MX-5 dostává s dalším modelovým rokem několik stylových vylepšení a také možnost nahradit jinak skvěle fungující manuální převodovku automatem. Změnila se struktura výbav – základem je nyní provedení Prime Line, střed zastupuje verze Exclusive Line a vrcholem se stává specifikace Homura. Té nechybí v kombinaci s dvoulitrovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) například sportovní sedadla Recaro, brzdový systém Brembo, tlumiče Bilstein, rozpěrná tyč a kované disky BBS.
Menší motor 1.5 s výkonem 93 kW (132 k) je nyní k dostání ve všech výbavách (dříve nebyl k dispozici pro nejvyšší specifikaci Revolution Top), u nové špičky Homura dostává společně s výše zmíněnými sportovními prvky kola Rays.
Z nabídky vypadla šedivá metalíza Polymetal Grey, kterou nahradil nazelenalý odstín Zircon Sand, nedávno představený u facelfitované CX-5. Látkovou skládací střechu nyní již neseženete ve vínové barvě – nahradila ji hnědá.
Zákazníkům budou u MX-5 pro rok 2023 k dispozici dvě limitované edice. Kazari dostává hnědé čalounění z kůže Nappa, hnědý soft top nebo černý skládací hard top. Kizuna se může pochlubit bílým čalouněním a modrým soft topem či černým hard topem. Pouze u těchto limitek s pevnou skládací střechou (verze RF) je k dostání automatická převodovka. Český ceník zatím není zveřejněn.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5