Mazda MX-5 2009: pařížské omlazení

Mazda se rozhodla, že v Paříži představí omlazenou legendu v podání modelu MX-5. Jak se to povedlo a co vše je nové?

Mnoho lidí by to jistě neřeklo, ale příští rok oslaví „em-iks pětka“ dvacáté narozeniny. To je pěkně dlouhá doba a za tento čas si malý roadster dokázal získat přízeň davů. Tento model totiž není o extrémních výkonech, ale je o spojení řidiče s vozem. A to se mu daří perfektně.

Takže je na čase shrnout uskutečněné změny. Hned od pohledu se nám MX-5 trošku změnila, zásahy ale nejsou nijak radikální - dodávají vozu pouze víc svěžesti a výraznější tvary.

Další změnou je charakteristika motoru. Maximální výkon 160 koní je položen o 300 otáček výš, tedy přesně do 7000 ot./min. Změnil se i limit zásahu omezovače – ten zastaví otáčkoměr v rozletu až v 7500 ot./min., což je o 500 ot. více než tomu bylo doposud. Tento zásah byl umožněn použitím některých nových dílů na motoru, které jsou nyní odolnější a dovolují motoru dosahovat vyšší otáčky.

Nové díly dostala i šestistupňová manuální převodovka, jde konkrétně o synchronizaci - u prvních čtyř stupňů byl použit také karbon. V nabídce bude také šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem.

Téměř dokonalý a tolik vychvalovaný podvozek se dočkal kupodivu modifikací také. Systém odpružení dostal nové pružiny i tlumiče - výsledkem má být ještě preciznější a čitelnější jízda, a to i díky ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50. Další změnou má být lepší tlumení hluku od podvozku samotného.

Pozadu nezůstává ani komfortní výbava malého sporťáku. Na palubě zákazníci jistě ocení vylepšený audiosystém Bose, pětistupňové vyhřívaní předních sedaček, stabilizaci, zobrazování průměrné spotřeby nebo vnější teploty.

V interiéru slibuje Mazda kvalitnější materiály, větší výběr kvalitnějších kombinací včetně nových metalizovaných laků. V nabídce příplatkových výbav by měly být k dispozici také sedadla Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 2009

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků