Mazda MX-5 2009: pařížské omlazení

Mazda se rozhodla, že v Paříži představí omlazenou legendu v podání modelu MX-5. Jak se to povedlo a co vše je nové?

Mnoho lidí by to jistě neřeklo, ale příští rok oslaví „em-iks pětka“ dvacáté narozeniny. To je pěkně dlouhá doba a za tento čas si malý roadster dokázal získat přízeň davů. Tento model totiž není o extrémních výkonech, ale je o spojení řidiče s vozem. A to se mu daří perfektně.

Takže je na čase shrnout uskutečněné změny. Hned od pohledu se nám MX-5 trošku změnila, zásahy ale nejsou nijak radikální - dodávají vozu pouze víc svěžesti a výraznější tvary.

Další změnou je charakteristika motoru. Maximální výkon 160 koní je položen o 300 otáček výš, tedy přesně do 7000 ot./min. Změnil se i limit zásahu omezovače – ten zastaví otáčkoměr v rozletu až v 7500 ot./min., což je o 500 ot. více než tomu bylo doposud. Tento zásah byl umožněn použitím některých nových dílů na motoru, které jsou nyní odolnější a dovolují motoru dosahovat vyšší otáčky.

Nové díly dostala i šestistupňová manuální převodovka, jde konkrétně o synchronizaci - u prvních čtyř stupňů byl použit také karbon. V nabídce bude také šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem.

Téměř dokonalý a tolik vychvalovaný podvozek se dočkal kupodivu modifikací také. Systém odpružení dostal nové pružiny i tlumiče - výsledkem má být ještě preciznější a čitelnější jízda, a to i díky ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50. Další změnou má být lepší tlumení hluku od podvozku samotného.

Pozadu nezůstává ani komfortní výbava malého sporťáku. Na palubě zákazníci jistě ocení vylepšený audiosystém Bose, pětistupňové vyhřívaní předních sedaček, stabilizaci, zobrazování průměrné spotřeby nebo vnější teploty.

V interiéru slibuje Mazda kvalitnější materiály, větší výběr kvalitnějších kombinací včetně nových metalizovaných laků. V nabídce příplatkových výbav by měly být k dispozici také sedadla Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 2009

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků