Mazda MX-30 dostala Wankelův motor s objemem 0,83 litru. Využívá jeho přednosti zcela novým způsobem, ujede až 600 km

19 komentářů

Kuk Vykuk
19. března • 17:53

Zoufalý pokus Mazdy ještě udat nějaké spalováky. :((((
To BMW opustilo už před mnoha lety. :)))

Kuk Vykuk
19. března • 17:51

Technologie typu DOA, Dead on Arrive neboli již mrtvá při dodání. :)))

Hnusák
19. ledna • 9:13

Tohle mělo BMW už v roce 2012 u BMW I3. Tzv. REX Range extended prodlužovač dojezdu. Tedy malý motor že skútru, který pracoval, pouze, jako generátor pro baterie.
Jenže BMW to mělo z důvodu, že v té době nebyla tak rozsáhlá síť nabíječek. V dnešní době je to hovadina. Nabíječky vč jsou v každém městě. Raději za ty prachy měli dát do střechy a kapoty solární panely, aby se auto dokázalo samo hezky zaparkované přikrmovat. Bylo by to super kdyby se zaparkované dokázalo samo přikrmovat

skuby
26. ledna • 16:07

Jo to by samozřejmě bylo bezva, jen bohužel auta nemají dostatečně velkou kapotu a střechu... Současné FV panely dávají přes 200Wp/m2, tak i kdybyste dal na auto 2m2 (nedáte) a stálo 8h na přímém slunci (nebude), vyrobí vám za šichtu max. 3kWh. Se ztrátami to bude max na 15 km, reálně tak do 10. Jako lepčí než drátem do oka, zvlášť když domácí FVE prodává do sítě, protože autem jsem tak nějak v práci...
Jinak solární střechu má předposlední Prius plugin, výkon 50W....

Kubiq
20. ledna • 8:20

100% souhlas. To už by se možná dalo hovořit i o jakési ekologičnosti EV aut.

Dring70
15. ledna • 21:52

Nikdo v diskuzi zdá se nechápe, že ten Wankel dobiji tu baterku a z ní jede elektromotor. Vzhledem k nízké kapacitě baterie to bez nabíti ujede ve městě 85 km. To na bezne dojíždění do práce a obchodu stačí. Pokud si dobijim z domácí FTE, tak jezdím zadarmo. Pokud pojedu někam na dovolenou. Bude Wankel dobijet baterku a sežere přitom 1 litr na 100km jízdy. Info o nádrži nemá pro spotřebu žádný význam. Pokud tedy nabíjim za dejme tomu 4 koruny tu baterku a 40 korun dám za litr benzínu. Ujedu těch 600km za 320 korun. To je 0.5 korun na 1 km. Zdá se to někomu moc?

Kuk Vykuk
19. března • 17:49

A co jinýho si taky od autodezolátů čekal? Ti kromě TDi nechápou skoro nic. Cokoliv nimo rakovinometů je pro ně španělská vesnice. :)))

skuby
26. ledna • 15:38

Tak to samozřejmě není... Ten 1l/100 je normovaná spotř. na prvních 100km, z nichž je ale 85 na baterku. Takže na litr to ujede 15km => 6,7l/100, ale to je jen norma...
Dost to ale nesedí s udávaným dojezdem 600km na 50l benálu s nabitou bat., to je totiž 50/(600-85)x100 = 9,7l/100, to už tu bylo napsáno.
A věčně opakovaná mantra "nabiju ze solárů zadara:" asi jezdíte do práce jen na noční :D

David
16. ledna • 14:39

Tak jsem si to taky představoval. Kéž by to bylo jak popisujete.

ACE
14. ledna • 5:26

Nejlepší bude počkat si na reálné výsledky a případný, test. Zatím informace nepůsobí moc věrohodně.

.
14. ledna • 8:17

Testy ukázaly, že stávající MX-30 je nejhorších EV na trhu, není jediný důvod myslet si, že tohle bude nějaký zázrak.

15. ledna • 17:50

Malá baterie, malý dojezd. Cíl městské auto. Není nevýhoda, je vlastnost. Auto pro malou skupinu zákazníků. Výrobcův věc.

Tojsem Já
13. ledna • 20:26

Jestli mazda dál půjde touhle cestou, tak u nás dopadne jako ford.

Kosanovič
13. ledna • 16:35

Takže 110 km na elektřinu (sice tomu může věřit jen totální technický analfabet, ale budiž) a celkem 600 km s 50 l. nádrží, to mi vychází 490 km za 50 litrů benalu, tedy spotřeba 10 litrů a více na 100km a i s EV režimem 8,3 l na sto a to podle laboratorní normy. Takže reál bude za 12 litrů. No asi bude lepší pořídit za ty peníze nějakou americkou V8 a vysmát se do ksichtu zastáncům těchto srágorek.

Pavel
13. ledna • 16:09

v čistě elektrickém režimu 85 kilometrů .... to na cestách zvládnete z 20 na 80 % za 25 minut... takze za 25 minut nabijete 60% kapacity (55 km) ... no neberte to
a dalsi kouzleni s cisly a testy: udavana spotreba 1l/km s nadrzi 50l dava dojezd 600km... moc zajimave

Pavel
14. ledna • 7:53

Dle velikostí nádrže 50l a dojezd 600 km. Při spotřebě 1l/100 km by měl být dojezd 5000km, takže spotřeba by měla být uvedena cca 10L/100km. Kde udělali soudruzi z Japonska chybu ? Dojezd 5000 km na jednu nadrž + 85 km na elektřinu to by bral každý a jiné auta by se už neprodávaly.

Protonic
4. února • 16:23

Mozna my se hodilo pochopit, ze objem motoru 0,83 l neznamena spotrebu benzinu na 100km

Dring70
15. ledna • 21:56

No nikde. To jste jenom Vy jste nepozorne četl. Wankel dobíjí baterku. Nepohani kola. To auto není klasický plug-in hybrid. Ještě jednou si přečtěte ten článek.

thegrid
16. ledna • 22:53

Tak já to četl a je to opravdu zmatečně napsaný aby to hezky vypadalo. Mělo by být jasně uvedeno, že spotřeba se týká prvních pár km s plně dobitou baterkou.

Doporučujeme

Články odjinud