Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Japonská automobilka Mazda představuje zbrusu nový systém, který sama vyvinula. Jmenuje se G-Vectoring Control (zkráceně GVC) a svým názvem naznačuje klasické vektorování točivého momentu, které už známe z celé řady jiných aut. Skutečnost je ale docela jiná.

Systém totiž staví na základech přenosu hmoty auta při průjezdu zatáčkou. Řídící jednotka v závislosti na úhlu natočení volantu, rychlosti a dalších údajích dokáže regulovat výkon motoru, a to až o 30 Nm. Díky tomu dojde ke změně zatížení mezi koly. Auto pak zatáčí mnohem přesněji a ochotněji a nevyžaduje tolik korekcí od řidiče.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

S testovacími prototypy už se svezli například redaktoři britského magazínu Autocar, kteří přiznávají, že změny jsou jen těžko postřehnutelné. Museli několikrát vyzkoušet jízdu se systémem a bez něj, aby přínos systému vůbec zaregistrovali. Když se však podívali na data z telemetrie, museli uznat, že rozdíl v korekcích volantu je rozhodně patrný a na dlouhé cestě po okreskách může řidiči skutečně ulevit.

Vedle toho Mazda připravuje také nově tvarovaná přední sedadla, která mají umožnit mnohem pohodlnější pozici za volantem, a to bez ohledu na to, jaké má řidič proporce. Automobilka už však neuvádí, kdy se s oběma novinkami setkáme u sériových modelů. Nejspíš to ale bude již velmi brzy.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků