Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Japonská automobilka Mazda představuje zbrusu nový systém, který sama vyvinula. Jmenuje se G-Vectoring Control (zkráceně GVC) a svým názvem naznačuje klasické vektorování točivého momentu, které už známe z celé řady jiných aut. Skutečnost je ale docela jiná.

Systém totiž staví na základech přenosu hmoty auta při průjezdu zatáčkou. Řídící jednotka v závislosti na úhlu natočení volantu, rychlosti a dalších údajích dokáže regulovat výkon motoru, a to až o 30 Nm. Díky tomu dojde ke změně zatížení mezi koly. Auto pak zatáčí mnohem přesněji a ochotněji a nevyžaduje tolik korekcí od řidiče.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

S testovacími prototypy už se svezli například redaktoři britského magazínu Autocar, kteří přiznávají, že změny jsou jen těžko postřehnutelné. Museli několikrát vyzkoušet jízdu se systémem a bez něj, aby přínos systému vůbec zaregistrovali. Když se však podívali na data z telemetrie, museli uznat, že rozdíl v korekcích volantu je rozhodně patrný a na dlouhé cestě po okreskách může řidiči skutečně ulevit.

Vedle toho Mazda připravuje také nově tvarovaná přední sedadla, která mají umožnit mnohem pohodlnější pozici za volantem, a to bez ohledu na to, jaké má řidič proporce. Automobilka už však neuvádí, kdy se s oběma novinkami setkáme u sériových modelů. Nejspíš to ale bude již velmi brzy.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků