Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Japonská automobilka Mazda představuje zbrusu nový systém, který sama vyvinula. Jmenuje se G-Vectoring Control (zkráceně GVC) a svým názvem naznačuje klasické vektorování točivého momentu, které už známe z celé řady jiných aut. Skutečnost je ale docela jiná.

Systém totiž staví na základech přenosu hmoty auta při průjezdu zatáčkou. Řídící jednotka v závislosti na úhlu natočení volantu, rychlosti a dalších údajích dokáže regulovat výkon motoru, a to až o 30 Nm. Díky tomu dojde ke změně zatížení mezi koly. Auto pak zatáčí mnohem přesněji a ochotněji a nevyžaduje tolik korekcí od řidiče.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

S testovacími prototypy už se svezli například redaktoři britského magazínu Autocar, kteří přiznávají, že změny jsou jen těžko postřehnutelné. Museli několikrát vyzkoušet jízdu se systémem a bez něj, aby přínos systému vůbec zaregistrovali. Když se však podívali na data z telemetrie, museli uznat, že rozdíl v korekcích volantu je rozhodně patrný a na dlouhé cestě po okreskách může řidiči skutečně ulevit.

Vedle toho Mazda připravuje také nově tvarovaná přední sedadla, která mají umožnit mnohem pohodlnější pozici za volantem, a to bez ohledu na to, jaké má řidič proporce. Automobilka už však neuvádí, kdy se s oběma novinkami setkáme u sériových modelů. Nejspíš to ale bude již velmi brzy.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků