Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Japonská automobilka Mazda představuje zbrusu nový systém, který sama vyvinula. Jmenuje se G-Vectoring Control (zkráceně GVC) a svým názvem naznačuje klasické vektorování točivého momentu, které už známe z celé řady jiných aut. Skutečnost je ale docela jiná.

Systém totiž staví na základech přenosu hmoty auta při průjezdu zatáčkou. Řídící jednotka v závislosti na úhlu natočení volantu, rychlosti a dalších údajích dokáže regulovat výkon motoru, a to až o 30 Nm. Díky tomu dojde ke změně zatížení mezi koly. Auto pak zatáčí mnohem přesněji a ochotněji a nevyžaduje tolik korekcí od řidiče.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

S testovacími prototypy už se svezli například redaktoři britského magazínu Autocar, kteří přiznávají, že změny jsou jen těžko postřehnutelné. Museli několikrát vyzkoušet jízdu se systémem a bez něj, aby přínos systému vůbec zaregistrovali. Když se však podívali na data z telemetrie, museli uznat, že rozdíl v korekcích volantu je rozhodně patrný a na dlouhé cestě po okreskách může řidiči skutečně ulevit.

Vedle toho Mazda připravuje také nově tvarovaná přední sedadla, která mají umožnit mnohem pohodlnější pozici za volantem, a to bez ohledu na to, jaké má řidič proporce. Automobilka už však neuvádí, kdy se s oběma novinkami setkáme u sériových modelů. Nejspíš to ale bude již velmi brzy.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků