Mazda má problémy s wankelovým motorem, RX-8 musí do servisů

18 komentářů

mirek
4. září • 3:00

Bracha ji ma, uvazuju o ni take. Nadherny auto, napul motorka, ten zvuk motoru, to se neda popsat, to se musi zazit. uvidim jak mu bude jezdit

Diakon
3. září • 23:27

Myslím, že každé auto má svoje mouchy a rozhodně Rx je opravdu skvost a jak se říká: Komu se to nelíbí, ať si pr... políbí. A v dnešní době frčí malé obsahy a to tahle 1.3 krásně splňuje. A i ten prostor vevnitř a spousta salších věcí. Prostě kdo jí nezná a nic o ní neví tak nemá právo soudit co je a není špatné!!!

Mr.Digital
4. září • 15:45


no taky jsem tou RX-89 nadšen, ale takto to asi brát nelze. Tato informace může být přece zcela zásadní pro eventuální úvahu o koupi ojeté RX-8. No uvidíme - budu to taky sledovat ....RX-7 jsem vzdal, nedala se tehdy dovézt, uvidíme jak to bude s RX-8 :-)

Tonda
3. září • 10:33

Tato zpráva je "pouze" 14 dní stará :-PRotaryNews.com, Aug 21st:
Any engine that does not pass a vacuum test must be replaced, said Robert Davis, head of product development and quality at Mazda North American Operations.

a pokračování 25.8.: půjde o sérii testů a navíc:For those that do not require an engine replacement, the ECU will be reflashed to provide for more lubrication (an already released Flash).Celkově se recall týká : 2004, 2005 and some 2006 Mazda RX-8s.
Pěkná reklama pro Mazdu :-O

Mr.Digital
3. září • 10:38

mhm, dej mi sem link - ta RX-8mě fakt hodně zajímá .....už jsem se těšil na nějakou pěkně ojetou ....no tak bohužel , počkám jak to dopadne

mayklmaykl
3. září • 13:38

to už máš lepčí koupit RX7 z posledního roku výroby-byly dotažený,jinak u wankela púroblém s těsností a trvanlivostí keramický vložky byl vždycky, rx8 totiž používá spousta ženskejch na jízdy na nákup a přitom jet s wankelem trasu pod 30km je pokus o jeho vraždu...

Tonda
3. září • 13:45

tak tak, podle toho co píšou tak nejvíc vadí (a právě poškození těsnění vzniká) když1) se málo vytáčí - proto taky ten reflash, aby se přistřikovalo víc oleje v nízkých otáčkách
2) vypíná se ještě studený motor (krátký popojíždění)prostě to musíš koupit od ňákýho závodníka B-]

Dusan
3. září • 13:48

Vzhledem k tomu, ze dnes uz Wankel nema v podstate zadne zasadni vyhody oproti bezne konstrukci je spise otazkou, proc se na to Mazda nevyprdne a neda do toho nejaky standardni povedeny, primerene vykonny kousek. Asi by to usetrilo hodne problemu vsem zucastnenym.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vita
3. září • 16:21

Asi je stalo vice nevyhod, ale vyhoda je minimalne jedna. Z 1.3 objemu dostat 231koni a to pouze u atmosfericke verze, to je dobry vykon, ne?

4x4
3. září • 19:40

pri spotrebe ktora sa rovna hociktoremu V8 v tom nevidim nic super

PedroKV
3. září • 23:33

hmotnost motoru, opotřebení navazujících dílů (tlumiče atp.).. třeba.

Tonda
3. září • 16:51

srovnatelný objem klasického (Otto) motoru : 3.9 l ... a to pak 231 HP zas taková sláva není :-P

Mr.Digital
3. září • 10:40


sorry, pro oči nevidím :-P koukám uvádíš RotaryNews.com ( díky )

Roňouch
3. září • 12:00

I když jsem ho v souvislosti s tím motorem čekal dřív.Jen aby se z toho nevyklubal průser jak hrom.:-|

Tonda
3. září • 12:10

No,a přitom s tím vyhráli LeMans :-Durčitě tomu nepomáhá, pokud tam někdo naleje syntetický olej - navíc teď Mazda (stejně jako Ford ale i Honda) -aspoň teda v Americe - prosazuje 5W-20, kvůli snížení "corporate" spotřeby v povinných testech -
no a jestli to dávaj i do RX-8, tak je na průšvih zaděláno; i když je minerální, tak je to hrozně řídkej olej...

Tonda
3. září • 10:37

Pro Mr.Digital:"The replacement engines will correct for issues ranging from flooding, hard starting, complete loss of compression."prostě ztráta komprese - to co u wankelů odjakživa problém - těsnění, spalování oleje, atd.

Mr.Digital
3. září • 10:39


nechci zveličovat, ale máš pravdu , těsnění zrovna u Wankela - to je hodně špatná zpráva pro další prodej

Mr.Digital
3. září • 10:31


RX - 8 je asi srdeční záležitost mnoha lidí, pokud se zde najde alespoň jeden majitel a napíše v čem je vlastně dnešní problém budu moc rád. Mazda to komentovat zcela určitě nebude.

Doporučujeme

Články odjinud