Mazda má plán, zaměří se na snižování spotřeby

Japonská automobilka Mazda na své tiskové konferenci poodhalila část svých strategických plánů a konkrétně se zaměřila na cíle, které hodlá dosáhnout do roku 2015.

V časovém horizontu sedmi let plánuje Mazda inovovat téměř všechny současné agregáty. Ty by měly být více šetrné k životnímu prostředí a kromě toho mají mít o 30 procent nižší spotřebu. Automobilka tak reaguje na celosvětový trend zvyšování cen benzínu a nafty, přičemž tento problém by měl být v roce 2015 ještě palčivější. Automobilka se v této souvislosti hodlá zaměřit i na redukování hmotnosti svých vozidel, už za čtyři roky by měly být její vozidla v průměru lehčí o 100 kg. Docílit to chce zejména použitím různých nových uhlíkových materiálů, nebo použitím recyklovatelných plastů.

Dalším bodem je záměr automobilky instalovat do některých modelů systém Stop and Start, přičemž k tomu by mělo dojít již příští rok a systém uvede pod názvem Smart Idle Stop System. Tento systém snad není třeba nějak podrobněji představovat, ovšem zmínit jeho základní funkci nemůže být na škodu. Systém funguje poměrně jednoduše, pokud řidič stojí na křižovatce, nebo motor určitou dobu běží na volnoběh, motor se vypne, čímž se dostane do jakéhosi stavu „hibernace“. Motor by měl opět „naskočit“ již do jedné vteřiny po sešlápnutí spojkového, nebo plynového pedálu.
 

Od příštího roku plánuje automobilka na severoamerický a severoevropský trh uvést některé modely s možností na pohon palivem E85, v ostatních částech se bude zatím pokoušet prosazovat nové vznětové pohonné jednotky po vzoru agregátů BlueMotion, nebo BlueTec.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků