Mazda má plán, zaměří se na snižování spotřeby

Mazda má plán, zaměří se na snižování spotřeby

Japonská automobilka Mazda na své tiskové konferenci poodhalila část svých strategických plánů a konkrétně se zaměřila na cíle, které hodlá dosáhnout do roku 2015.

V časovém horizontu sedmi let plánuje Mazda inovovat téměř všechny současné agregáty. Ty by měly být více šetrné k životnímu prostředí a kromě toho mají mít o 30 procent nižší spotřebu. Automobilka tak reaguje na celosvětový trend zvyšování cen benzínu a nafty, přičemž tento problém by měl být v roce 2015 ještě palčivější. Automobilka se v této souvislosti hodlá zaměřit i na redukování hmotnosti svých vozidel, už za čtyři roky by měly být její vozidla v průměru lehčí o 100 kg. Docílit to chce zejména použitím různých nových uhlíkových materiálů, nebo použitím recyklovatelných plastů.

Dalším bodem je záměr automobilky instalovat do některých modelů systém Stop and Start, přičemž k tomu by mělo dojít již příští rok a systém uvede pod názvem Smart Idle Stop System. Tento systém snad není třeba nějak podrobněji představovat, ovšem zmínit jeho základní funkci nemůže být na škodu. Systém funguje poměrně jednoduše, pokud řidič stojí na křižovatce, nebo motor určitou dobu běží na volnoběh, motor se vypne, čímž se dostane do jakéhosi stavu „hibernace“. Motor by měl opět „naskočit“ již do jedné vteřiny po sešlápnutí spojkového, nebo plynového pedálu.
 

Od příštího roku plánuje automobilka na severoamerický a severoevropský trh uvést některé modely s možností na pohon palivem E85, v ostatních částech se bude zatím pokoušet prosazovat nové vznětové pohonné jednotky po vzoru agregátů BlueMotion, nebo BlueTec.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků