Mazda má plán, zaměří se na snižování spotřeby

Japonská automobilka Mazda na své tiskové konferenci poodhalila část svých strategických plánů a konkrétně se zaměřila na cíle, které hodlá dosáhnout do roku 2015.

V časovém horizontu sedmi let plánuje Mazda inovovat téměř všechny současné agregáty. Ty by měly být více šetrné k životnímu prostředí a kromě toho mají mít o 30 procent nižší spotřebu. Automobilka tak reaguje na celosvětový trend zvyšování cen benzínu a nafty, přičemž tento problém by měl být v roce 2015 ještě palčivější. Automobilka se v této souvislosti hodlá zaměřit i na redukování hmotnosti svých vozidel, už za čtyři roky by měly být její vozidla v průměru lehčí o 100 kg. Docílit to chce zejména použitím různých nových uhlíkových materiálů, nebo použitím recyklovatelných plastů.

Dalším bodem je záměr automobilky instalovat do některých modelů systém Stop and Start, přičemž k tomu by mělo dojít již příští rok a systém uvede pod názvem Smart Idle Stop System. Tento systém snad není třeba nějak podrobněji představovat, ovšem zmínit jeho základní funkci nemůže být na škodu. Systém funguje poměrně jednoduše, pokud řidič stojí na křižovatce, nebo motor určitou dobu běží na volnoběh, motor se vypne, čímž se dostane do jakéhosi stavu „hibernace“. Motor by měl opět „naskočit“ již do jedné vteřiny po sešlápnutí spojkového, nebo plynového pedálu.
 

Od příštího roku plánuje automobilka na severoamerický a severoevropský trh uvést některé modely s možností na pohon palivem E85, v ostatních částech se bude zatím pokoušet prosazovat nové vznětové pohonné jednotky po vzoru agregátů BlueMotion, nebo BlueTec.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 19 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků