Mazda končí s ostrým modelem 6 MPS

21 komentářů

Andrisko
23. července • 23:29

Neviem kto ten clanok pisal, ale pochybujem, ze niekedy videl Mazdu 6 MPS a nie este ju riadil. Kombi sa vobec nerobi a to auto nema ziadnu chybu. Na beznych cestach je prakticky nepredbehnutelne. Podvozok je skvely a vydrzi na tak velky sedan neuveritelnu bocnu zataz. Motor taha ako besny a vodicom BMW a inych premiovych sedanov sa akosi uvolnuju panty na sanke, ked ich predbiha nejaky "obycajny japonec". Je to vlk v ovcom ruchu a relativne nenapadna cestna zbran. Je velka skoda, ze uz sa nebude vyrabat, ale je pravdou, ze uz zo zaciatku bola koncipovana ako obmedzena seria. Ale ved o chvilu je tu nova 6...PS: To divne skrutenie pri vyjazde zo zakruty, co spominal kolega, je to, ako elektronika presuva viac vykonu na zadnu napravu pre optimalizaciu trakcie a co najefektivnejsie zrychlenie na vyjazde. ;-)

Permon
25. července • 11:43

Konecne se ozval nekdo, kdo to auto aspon ridil.
Osobne jsem v nem nejel, ale cetl jsem testy + videl test TopGearu (ja ne YouTube) a J. Clarkson se nad ni rozplyva! To je, myslim smerodatnejsi nez prihlouple kecy zdejsich prispevatelu. Kteri to auto videli mozna z Pendolina.... kdyz jej M6 predjizdela.:-P

skejpa
25. srpna • 17:35

bodet. MPSka je perfektni auto, jen lidi kteri by si koupili "sportak" v rouse ovecky proste chteji neco vic extravagantniho. lidi co chteji mit nabusene auto a zaroven auto relativne nenapadne - tech je malo. ja osobne kdyz ji vidim tak se jen rozplyvam ale vetsina lidi ani nepozna ze jde o model MPS a o tom to je. Kdyby mela extravagantnejsi design, asi by byl uspech vetsi...

Clayman1
23. července • 22:58

V článku se píše o M6MPS kombi. Nevím, ale viděl jste ji někdo? Já mám pocit, že jsem někde četl o pevnostních limitech karoserie kombi, na kterou bylo 260 PS opravdu moc... Nevíte někdo, jak to je doopravdy? Nechce se mi nikde pátrat... :-)

Shr3k
23. července • 13:49

že na podzim se představí nová šestka. A 6 MPS byla koncipována jako limitovaná verze. Jediné, co se na tom autě nepovedlo, je jeho vývoj, který trval zbytečně dlouho a MPS tak přišla do výroby v polovině a na evropský trh až za polovinou svého výrobního cyklu. A to je dost pozdě.Chtěl jsem ji kupovat zrovna tento měsíc, nicméně jsem včas zabrzdil a počkám raději na nový, větší model. Propad ceny by to byl i při opravdu maximálně výhodném nákupu jinak neskutečný.

Shr3k
23. července • 13:52

BTW včas zastavit výrobu je taky rozumné, neboť spousta aut je teprve na cestě, v meziskladech je jich taky dost a prodeje Mazdy aktuálně táhnou ty nejlevnější modely dojíždějící šestky (typicky 2.0 TE/TX).

Mike
22. července • 11:04

Proč se nepovedla? Ví to někdo? :-|

Jarda
2. května • 21:05

Kdo z vás, kteří zde kritizujete a teoretizujete nad MPS ji v l a s t n í t e a tudíž o ni můžete zasvěceně mluvit???!!!3-[To, že s ní někdo jel ho neopravňuje k soudům typu "má slabý podvozek"...Už ten titulek Proč se nepovedla , - proč se "nepovedlo" Volvo S60R, které je kvalitou, ale i cenou někde jinde než Mazda???

puck
22. července • 23:56

z kratkej testovacej jazdy mozem iba tazko usudzovat - jazdne vlastnosti boli prijemne ale auto mi nesadlo dizajnovo, okrem toho sedan sa na europskom trhu preda velmi tazko. keby mps robili vo verzii hatchback alebo wagoon tak by mal zarucene vacsi uspech.

Pete
22. července • 12:22

Z marketingoveho a obchodniho hlediska neznamena spojeni "nepovedlo se" nic o kvalitach vozu, jenom o tom, ze zakaznici nemaji moc zajem... coz je zrovna u tohodle auta dano vcelku dobrou utajenosti a vyrobnim kompromisem mezi limuzinou a sportakem (btw. podvozek i interier/exterier jsou moc dobry)... a dost mu konkuruje vlastni model Mazda 3 MPS, ktery ma stejny motor (btw 2,3 DISI bude i v nove superpekne mazde CX7 - uz je na webu) a o dost lepsi jizdni vlastnosti (preci jenom nejlepsi podvozek por tuhle tridu a mozna i vyssi).

skl
23. července • 10:36

M3 MPS ma mat lepsie vlastnosti ako M6 MPS? Preco?
Samozrejme je blbost porovnavat vozy uplne roznej velkosti, hmotnosti, pohonu... a urcite nie je problem to, ze M6 sa nepredava kvoli M3. M6 MPS jazdne rozhodne patri medzi spicku (minimalne v pomere k cene); jedine co sa jej vytyka je slabsi feedback riadenia, prave ten tu ale nikto nespomenul.....

Pavel
22. července • 11:22

Já se nemyslím, že by to bylo v podvozku (který obecně má Mazda 6 povedený), nebo motoru (který řada lidí chválí).
Podle mě to mohlo být prostě v tom, že se tolik nepovedl interiér. Prostě cílová skupina (rozmazlená Audi a Mercedesem) asi měla pocit, že auto za milion by mělo uvnitř vypadat lépe. U subaru interiér tolik nevadí, to je prostě sporťák, ale mazda byla hozená víc do "prémiova".
Jinak mě je to líto, auto samo i sobě i ve vztahu na cenu si mi moc líbilo (včetně té zvednuté kapoty, aby se tam vešel motor :-) ). Je to prostě škoda, podle mne to bylo fáro, které bylo auto jak má být - 4x4, silný motor, přitom moderní technologie (přímý vstřik - jako jedno z prvních). Mít ten milion, dal bych ho asi zrovna do tohodle.

xxx
22. července • 12:03

Mne osobne napr. nesadol podvozok a motor, ked pri vyjazde zo zakruty pridas plny plyn tak mam pocit ze auto tak nejak divne skrúti. Nemam ten pocit pevnej karoserie ako v spominanom Accorde. Taktiez pocit pri brzdeni je ako v Stile od Fiatu, kde 5x stlacis pedal urcitou silou a 5x maz iny ucinok. To ked som isiel este v Hyundai SantaFe prvej generacie tak som normalne zastal ci nemam nalomeny pedal. No je to len moj subjektivny nazor.

JB
22. července • 16:34

Je to tak jak říkáš. Podvozek byl sice hodně slušný, ale 2,3 turbo prostě nestíhal. Automobilka při vývoji Mazdy 6 vůbec neuvažovala o tak silné motorizaci. Jen zareagovali na potřeby trhu až v druhé polovině života vozu. A musely brát to co je. Čili podvozek vyhovuje pro 2.0, 260 koní už je na něj moc.

mitak
23. července • 12:59

Ale prosimtě. Vždyť celou dobu produkce se v Americe prodává 212koňový trojlitrový šestiválec.

doubt
22. července • 22:20

Píšete nesmysly, kolego ;-)

Pete
22. července • 12:25

No to nevim v cem jste jel, ale M6MPS je strela... brzdy i podvozek vyborny (nerikam ze by nemohl byt lepsi)... I standardni Maza 6 ma brzdy velmi dobre... pokud jste zvykly na mala mestska vozitka, tak tam jsou brzdy dost naddimenzovane nastavene, u velkych aut plna sila brzdi prijde az cca po 1/3 ztlaceni...

xxx
23. července • 13:50

nepovedal som ze brzdy vadli, alebo boli nedostatočne účinné, mne vadili že niekedy som sa ich len dotkol a už brzdili a niekedy som tlačil jak hluchy a nič, samozrejme obrazne. U Fiatu je to zaležitosť nie veľmi podareneho posilovača brzd, no potom sa podvedome začneš auta báť a nedôveruješ mu.

Ghostyx
22. července • 11:46

Ja si naopak spis myslim, ze se nepovedl exterier... Ten klabonos na masce je opravdu udesny a jinak krome dvojitych koncovek vyfuku, MPS jiz pusobi stare a jaksi nenapadite... Dnes se jiz moc nenosi design kulateho vajicka, pominu li Audi, ktere ale ma v tom velkou tradici a tak nejak to umi i kdyz ty sedany se podobaji jako vejce vejci az na par detailu, ale smer designu exterieru se ubira smerem k Bangleovskym kreacim u BMW... To je co se tyce exterieru, dle meho nazoru velky vizionar a dobre to pochopil sestersky Ford u noveho Mondea... B-]

tempe
22. července • 20:53

no to je kuva design.-)Vždyť to je otřes co předvádí BMW

xxx
22. července • 11:18

Sedel som, isiel som a moj dojem je ze ma velmi, ale ozaj velmi slaby podvozok a motor posobi dojmom ako keby polka koni cestou z japonska podochla. Z japonskych aut co som zatial mal moznost skusit ma najlepsi podvozok podla mna Honda Accord posl. generacie.Ani v Lexuse lS 250 to nebolo az take presvedcive.To je moj subjektivny nazor.

Doporučujeme

Články odjinud