Mazda Hazumi ukazuje, jak si Japonci představují Fabii

Stylový hatchback nižší třídy sází na atletické proporce, organické křivky a minimální převisy karoserie. Sériová Mazda2 by mu měla být velmi podobná.
Seznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogalerie

Autosalon v Ženevě se stal místem světové premiéry také pro model Mazda Hazumi. Jedná se sice „jen“ o koncept, ale vysoce relevantní – naznačuje totiž, jak má vypadat budoucí Mazda2. 

Současný model byl jedním z prvních, na kterém malá, ale odvážná automobilka začala uplatňovat strategii snižování hmotnosti cestou systematického odlehčování jednotlivých dílů. A také ve své době moc hezky jezdil. Nová Mazda2 – pardon, Hazumi – na tento odkaz navazuje technikou Skyactiv a designem Kodo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Typická tvář slohu Kodo – pětiúhelníková maska s přimhouřenými světlomety 

Tisková zpráva Mazdy se tradičně hemží poetickými přirovnáními a sáhodlouhými popisy designu („Svítící diodové LED prstence... evokují zarputilost nezkroceného zvířete“), mnoho konkrétních technických informací však neposkytne.

Víme ale, že Mazda Hazumi meří 4070 mm na délku, 1730 mm na šířku a 1450 mm na výšku. Stojí na rozvoru dlouhém 2585 mm a pod kapotou má nový diesel Skyactiv-D o objemu 1,5 l. Ten stejně jako jeho větší sourozenci splňuje Euro 6, aniž by potřeboval odlučovač NOx, a má rekuperační systém i-Eloop na bázi kondenzátoru. V konceptu je spřažen se šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Propracovaný interiér nemá šanci dostat se do výroby v této podobě

Vzhledově se Hazumi vyznačuje dlouhou kapotou, vzad posazenou kabinou a minimálními převisy. Velmi se podobá modelu Mazda3, byť menší půdorys dává autu mohutnější boky. Celkový design s množstvím organických křivek působí dynamicky a velmi atraktivně. Jsme ale zvědaví, nakolik dobře bude fungovat s menšími koly. Podběh Hazumi jsou totiž do posledního místečka vyplněny velkými „osmnáctkami“.

Interiér provedením detailů připomíná spíš něco od Horacia Paganiho než produkci japonské automobilky. Čtveřice samostatných sedadel a palubní deska potažená bílou kůží se do výroby určitě nedostanou, ale přístrojový panel s centrálně umístěným otáčkoměrem naopak téměř jistě ano. Vždyť i Mazda3 má podobný.

Mimochodem, Hazumi prý v japonštině znamená „skákat“ nebo „vyskočit“ a pto koncept bylo zvoleno proto, že auto od pohledu překypuje energií.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky