Mazda Hazumi ukazuje, jak si Japonci představují Fabii

Stylový hatchback nižší třídy sází na atletické proporce, organické křivky a minimální převisy karoserie. Sériová Mazda2 by mu měla být velmi podobná.
Seznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogalerie

Autosalon v Ženevě se stal místem světové premiéry také pro model Mazda Hazumi. Jedná se sice „jen“ o koncept, ale vysoce relevantní – naznačuje totiž, jak má vypadat budoucí Mazda2. 

Současný model byl jedním z prvních, na kterém malá, ale odvážná automobilka začala uplatňovat strategii snižování hmotnosti cestou systematického odlehčování jednotlivých dílů. A také ve své době moc hezky jezdil. Nová Mazda2 – pardon, Hazumi – na tento odkaz navazuje technikou Skyactiv a designem Kodo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Typická tvář slohu Kodo – pětiúhelníková maska s přimhouřenými světlomety 

Tisková zpráva Mazdy se tradičně hemží poetickými přirovnáními a sáhodlouhými popisy designu („Svítící diodové LED prstence... evokují zarputilost nezkroceného zvířete“), mnoho konkrétních technických informací však neposkytne.

Víme ale, že Mazda Hazumi meří 4070 mm na délku, 1730 mm na šířku a 1450 mm na výšku. Stojí na rozvoru dlouhém 2585 mm a pod kapotou má nový diesel Skyactiv-D o objemu 1,5 l. Ten stejně jako jeho větší sourozenci splňuje Euro 6, aniž by potřeboval odlučovač NOx, a má rekuperační systém i-Eloop na bázi kondenzátoru. V konceptu je spřažen se šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Propracovaný interiér nemá šanci dostat se do výroby v této podobě

Vzhledově se Hazumi vyznačuje dlouhou kapotou, vzad posazenou kabinou a minimálními převisy. Velmi se podobá modelu Mazda3, byť menší půdorys dává autu mohutnější boky. Celkový design s množstvím organických křivek působí dynamicky a velmi atraktivně. Jsme ale zvědaví, nakolik dobře bude fungovat s menšími koly. Podběh Hazumi jsou totiž do posledního místečka vyplněny velkými „osmnáctkami“.

Interiér provedením detailů připomíná spíš něco od Horacia Paganiho než produkci japonské automobilky. Čtveřice samostatných sedadel a palubní deska potažená bílou kůží se do výroby určitě nedostanou, ale přístrojový panel s centrálně umístěným otáčkoměrem naopak téměř jistě ano. Vždyť i Mazda3 má podobný.

Mimochodem, Hazumi prý v japonštině znamená „skákat“ nebo „vyskočit“ a pto koncept bylo zvoleno proto, že auto od pohledu překypuje energií.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogalerie

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 66 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 66 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků