Mazda Hazumi ukazuje, jak si Japonci představují Fabii

Stylový hatchback nižší třídy sází na atletické proporce, organické křivky a minimální převisy karoserie. Sériová Mazda2 by mu měla být velmi podobná.
Seznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogalerie

Autosalon v Ženevě se stal místem světové premiéry také pro model Mazda Hazumi. Jedná se sice „jen“ o koncept, ale vysoce relevantní – naznačuje totiž, jak má vypadat budoucí Mazda2. 

Současný model byl jedním z prvních, na kterém malá, ale odvážná automobilka začala uplatňovat strategii snižování hmotnosti cestou systematického odlehčování jednotlivých dílů. A také ve své době moc hezky jezdil. Nová Mazda2 – pardon, Hazumi – na tento odkaz navazuje technikou Skyactiv a designem Kodo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Typická tvář slohu Kodo – pětiúhelníková maska s přimhouřenými světlomety 

Tisková zpráva Mazdy se tradičně hemží poetickými přirovnáními a sáhodlouhými popisy designu („Svítící diodové LED prstence... evokují zarputilost nezkroceného zvířete“), mnoho konkrétních technických informací však neposkytne.

Víme ale, že Mazda Hazumi meří 4070 mm na délku, 1730 mm na šířku a 1450 mm na výšku. Stojí na rozvoru dlouhém 2585 mm a pod kapotou má nový diesel Skyactiv-D o objemu 1,5 l. Ten stejně jako jeho větší sourozenci splňuje Euro 6, aniž by potřeboval odlučovač NOx, a má rekuperační systém i-Eloop na bázi kondenzátoru. V konceptu je spřažen se šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Propracovaný interiér nemá šanci dostat se do výroby v této podobě

Vzhledově se Hazumi vyznačuje dlouhou kapotou, vzad posazenou kabinou a minimálními převisy. Velmi se podobá modelu Mazda3, byť menší půdorys dává autu mohutnější boky. Celkový design s množstvím organických křivek působí dynamicky a velmi atraktivně. Jsme ale zvědaví, nakolik dobře bude fungovat s menšími koly. Podběh Hazumi jsou totiž do posledního místečka vyplněny velkými „osmnáctkami“.

Interiér provedením detailů připomíná spíš něco od Horacia Paganiho než produkci japonské automobilky. Čtveřice samostatných sedadel a palubní deska potažená bílou kůží se do výroby určitě nedostanou, ale přístrojový panel s centrálně umístěným otáčkoměrem naopak téměř jistě ano. Vždyť i Mazda3 má podobný.

Mimochodem, Hazumi prý v japonštině znamená „skákat“ nebo „vyskočit“ a pto koncept bylo zvoleno proto, že auto od pohledu překypuje energií.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogalerie
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky