Mazda dodala vládním organizacím v Hirošimě dva vozy RX-8 Hydrogen RE

Vládní organizace města Hirošima a prefektura Hirošima, které mají sídlo v západní části Japonska, obdržely každá od Mazda Motor Corporation jeden vůz RX-8 Hydrogen RE s dvojím systémem pohonu. Pronajaté vozy RX-8 byly předány 21.4. za účasti místních hodnostářů. Vozy jsou vybaveny dvojím systémem pohonu, takže řidič se může rozhodnout pro pohon na benzín nebo na vodík.

První takovéto vozy byly předány dvou korporátním partnerům – Idemitsu Kosan Company a Iwatani International Corporation – již v březnu letošního roku. Mazda přitom plánuje, že do konce roku 2006 rozšíří portfolio pronajatých vozů mezi fleetovými zákazníky, včetně lokálních státních správ a energetických společností, na více než deset automobilů.

Mazda tak jasně potvrzuje svoje úsilí o co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí a tak bude i nadále pokračovat ve vývoji rotačního motoru, který pohání vozy na vodík. V říjnu 2004 japonský ministr dopravy a infrastruktury povolil testování Hydrogen RE za reálných podmínek na běžných komunikacích a komerční pronájem vozů započal v únoru 2006.

Kazuhide Watanabe, předseda rady Mazda, řekl: „Jsme potěšeni, že město Hirošima a prefektura Hirošima podporují koncept vodíkových vozů značky Mazda tím, že se velice rychle poté, kdy jsme zahájili pronájem, staly našimi fleetovými zákazníky. Jsme hrdí na to, že sídlíme v Hirošimě a Mazda bude rozhodně pokračovat ve svých iniciativách, jak v budoucnu vytvořit čistější společnost.“

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků