Mazda CX-9: facelift velkého SUV představen nakonec v Sydney

Automobilka Mazda oficiálně představila podobu modernizovaného provedení svého velkého SUV CX-9.

O přípravách faceliftu řady CX-9 jsme vás informovali již v září, ale nyní vám můžeme nabídnout kompletní informace a sadu oficiálních snímků novinky. Ta se veřejnosti prvně předvedla na právě začínajícím autosalonu v australském Sydney. Ačkoli si ji u českých dealerů značky Mazda nekoupíte, přesto se s ní na našich silnicích jistě setkávat budete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omlazená Mazda CX-9 v podobě, v níž se nyní představila na autosalonu v Sydney

Zatímco původní provedení Mazdy CX-9 z roku 2006 se v Evropě, v podobě série vozů určených primárně ruskému trhu, nakrátko objevilo, s vozy z omlazené série lze počítat jen z individuálních dovozů z USA. Zatím posledním faceliftem sedmimístné SUV Mazda CX-9 prošlo v roce 2009. Čerstvý facelift byl jednoznačně inspirován novou řadou Mazda CX-5, takže sdílí také aktuální stylistický jazyk Mazdy pojmenovaný KODO, zatímco s moderními mechanickými prvky SKYACTIV se nepočítá.

Mazda CX-9: japonský crossover s americkými rozměry

Mazda CX-9: japonský crossover s americkými rozměry

A co to znamená v praxi? Mazda CX-9 na první pohled sdílí poněkud lehčí a plavnější rysy modelů CX-5 a Mazda 6, přičemž technika se obešla prakticky beze změn. Přídi dominuje rozměrná pětiúhelníková maska s chromovaným okrajem vespod, který přechází do nových sdružených světlometů (u dražších verzí mají obsahovat také zdroje LED pro denní svícení).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlivy nových řad CX-5 či Mazda 6 jsou patrné, nikoli však prvky technologií SKYACTIV

Všimneme si též výrazněji tvarovaného předního nárazníku a upravené zadní části karoserie s novými sdruženými svítilnami, přepracovaným nárazníkem či dvojicí okrasných koncovek výfuku. Faceliftovému klišé odpovídají také nové odstíny lakování, pozměněný design dvacetipalcových litých ráfků a interiér obložený novými plastovými a čalounickými materiály.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Mazda CX-9 v Austrálii

Vylepšena byla také podoba audiosystému s barevným monitorem zahrnujícím navigaci a hlasové ovládání. V rámci programu i-ACTIVSENSE přibyly rovněž bezpečnostní prvky zahrnující třeba automatické přepínání dálkových světel (HBC) nebo hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu (LDW). Severoamerické provedení faceliftované Mazdy CX-9 bude představeno buď již na autosalonu v Los Angeles, nebo až v lednu příštího roku v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda CX-9 2013

Alespoň v Austrálii, kde novinka slavila svoji premiéru, zůstane pohonná jednotka v podobě zážehového šestiválce s objemem 3,7 l beze změn, takže i nadále má dosahovat výkonu 276 koní (203 kW) a točivého momentu 367 Nm. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků