Mazda CX-9: facelift i pro velké SUV

V rámci svých hektických snah z poslední doby Mazda představila i facelift pro typ CX-9, tedy velké SUV prodáváné hlavně v USA.

Poslední měsíce byly pro Mazdu skutečně rušné. Během nich představila modernizované modely MX-5, CX-7, ale především svůj stěžejní typ 3 v kompletní škále verzí. Mazda se zkrátka vrhla v boji proti recesi k aktivnímu přístupu, jaký by jí mohli mnozí konkurenti závidět. V New Yorku Mazda nyní navíc představuje i své mohutné SUV CX-9, upravené pro modelový rok 2009. Nejdůležitější a nejvýznamnější modifikací prošla příď vozu, která teď sleduje aktuální trend značky směrem k „vysmátému“, hladkému a přívětivému dojmu v intencích francouzské konkurence. Změnilo se též tvarování mlhovek, záď byla ozvláštněna novými koncovkami výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové provedení modelu CX-9 kombinuje prvky studie Nagare s prostředky aplikovanými při nedávné modernizaci menšího typu CX-7. S ním tak sdílí též hodnotnější a kvalitněji sezazené materiály v interiéru, nový vzhled některých ovladačů a nový vícefunkční displej. Středová konzole nyní nese v širší míře uplatněné chromované ozdobné prvky, jiné jsou též materiály čalounění, volant i středová konzole nesou rámování s lesklým černým povrchem a rozšířila se škála odkládacích prostor. 

Modernizované SUV CX-9 si pod kapotou zachovává osvědčený šestiválec s objemem 3,7 l, který dává nejvyšší výkon 273 koní a jeho točivý moment dosahuje 366 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 250 ot./min. Na motor navazuje šestistupňový japonský „automat“ Aisin Sport AT s možností manuálního řazení. Při jízdě za běžných podmínek jsou poháněna pouze kola přední nápravy, teprve při razantní akceleraci či stížených adhezních podmínkách přichází ke slovu automaticky připojovaný pohon zadních kol.

Modernizovaná Mazda CX-9 slaví svoji premiéru na autosalonu v New Yorku. Na stánku Mazdy jí však společnost dělají ještě faceliftovaná CX-7 a nová Mazda 3 MPS, představená již v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-9
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků