Mazda CX-9: facelift i pro velké SUV

V rámci svých hektických snah z poslední doby Mazda představila i facelift pro typ CX-9, tedy velké SUV prodáváné hlavně v USA.

Poslední měsíce byly pro Mazdu skutečně rušné. Během nich představila modernizované modely MX-5, CX-7, ale především svůj stěžejní typ 3 v kompletní škále verzí. Mazda se zkrátka vrhla v boji proti recesi k aktivnímu přístupu, jaký by jí mohli mnozí konkurenti závidět. V New Yorku Mazda nyní navíc představuje i své mohutné SUV CX-9, upravené pro modelový rok 2009. Nejdůležitější a nejvýznamnější modifikací prošla příď vozu, která teď sleduje aktuální trend značky směrem k „vysmátému“, hladkému a přívětivému dojmu v intencích francouzské konkurence. Změnilo se též tvarování mlhovek, záď byla ozvláštněna novými koncovkami výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové provedení modelu CX-9 kombinuje prvky studie Nagare s prostředky aplikovanými při nedávné modernizaci menšího typu CX-7. S ním tak sdílí též hodnotnější a kvalitněji sezazené materiály v interiéru, nový vzhled některých ovladačů a nový vícefunkční displej. Středová konzole nyní nese v širší míře uplatněné chromované ozdobné prvky, jiné jsou též materiály čalounění, volant i středová konzole nesou rámování s lesklým černým povrchem a rozšířila se škála odkládacích prostor. 

Modernizované SUV CX-9 si pod kapotou zachovává osvědčený šestiválec s objemem 3,7 l, který dává nejvyšší výkon 273 koní a jeho točivý moment dosahuje 366 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 250 ot./min. Na motor navazuje šestistupňový japonský „automat“ Aisin Sport AT s možností manuálního řazení. Při jízdě za běžných podmínek jsou poháněna pouze kola přední nápravy, teprve při razantní akceleraci či stížených adhezních podmínkách přichází ke slovu automaticky připojovaný pohon zadních kol.

Modernizovaná Mazda CX-9 slaví svoji premiéru na autosalonu v New Yorku. Na stánku Mazdy jí však společnost dělají ještě faceliftovaná CX-7 a nová Mazda 3 MPS, představená již v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-9
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků