Mazda CX-7, horká novinka se představuje (doplněny informace)

Mazda s předstihem představila své nové SUV, který je však zatím určeno pouze pro severoamerický trh. Elegantní rodinný vůz by si ale jistě našel své zákazníky i v Evropě. Prozatím můžeme Američanům jen tiše závidět. (doplněno 23.1.)
Mazda CX-7, horká novinka se představuje (doplněny informace)

V Los Angeles si odbylo premiéru nové SUV japonské automobilky Mazda. Model CX-7, určený pro severoamerický trh, odkrývá svá tajemství velmi rychle: automobilka počítá s počátkem jeho prodeje již v první polovině tohoto roku a koncept Mx-Crossport se tak dočkal své produkční verze po necelých dvou letech.

Mazda CX-7 se zařadí mezi menší vozy třídy SUV. Na délku měří 4 675 mm, na šířku 1 872 mm a na výšku 1 645 mm. Rozvor pak činí rovných 2 750 mm. Nový vůz je určen pro pět osob a nepočítá se s třetí řadou sedadel, kterou můžeme vidět u některých konkurentů. Mezi důležité parametry patří také zavazadlový prostor. Ten má v základu skvělých 846 litrů a lze ho po sklopení zadních sedaček rozšířit až na 1 649 litrů.

Pod kapotou se objeví přeplňovaný čtyřválcový motor s přímým vstřikem paliva DISI o objemu 2,3 litru. Ten dává výkon 179 kW (244 k) v 5000 ot. a točivý moment 349 Nm ve 2500 ot. Výkon bude přenášen přes šestistupňový automat na 18" kola z lehkých slitin s pneu o rozměru 235/60. Poháněná budou dle přání zákazníka buď pouze přední kola, nebo bude možno zvolit i trvalý náhon na všechna kola - Mazda Active Torque-Split AWD.

Mazda CX-7 bude vybavena veškerou moderní elektronikou, která má pomáhat při jízdě a zabezpečit tak větší komfort a bezpečnost. Své místo si tak našly systémy jako je ABS, DSC a nebo TCS. Ve výbavě pak naleznete veškeré komfortní prvky, které se dnes nabízí: automatickou klimatizaci, tempomat, audio systém BOSE, DVD navigaci, zadní parkovací kameru a další.

Dle nejnovějších informací se pod kapotou objeví také naftový motor o objemu 2,3 litru, který vznikne spolupráci společností Ford Europe a koncernem PSA. Cena nového crossoveru byla stanovena ve Spojených státech na 24 000 dolarů (přibližně 580 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Mazda CX-7
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků