V ochraně dospělých osob vůz získal 88 procent. Zdroj: Euro NCAP

V ochraně dospělých osob vůz získal 88 procent. | Zdroj: Euro NCAP

Při čelním nárazu test zjistil chabější ochranu řidičových stehen, zatím co jiné části jeho těla a kompletně celý spolujezdec ze srážky vyšli velmi dobře. Zdroj: Euro NCAP

Při čelním nárazu test zjistil chabější ochranu řidičových stehen, zatím co jiné části jeho těla a kompletně celý spolujezdec ze srážky vyšli velmi dobře. | Zdroj: Euro NCAP

Při bočním nárazu bylo skóre stoprocentní. Zdroj: Euro NCAP

Při bočním nárazu bylo skóre stoprocentní. | Zdroj: Euro NCAP

Z hlediska ochrany dětí při nehodě je hodnocení stoprocentní čelně i z boku, stejně tak po stránce instalace dětských autosedaček typu i-Size, ISOFIX i pásových. Zdroj: Euro NCAP

Z hlediska ochrany dětí při nehodě je hodnocení stoprocentní čelně i z boku, stejně tak po stránce instalace dětských autosedaček typu i-Size, ISOFIX i pásových. | Zdroj: Euro NCAP

Co se týče ochrany zranitelných účastníků provozu, celkové skóre je 89 procent – při nárazu vadila přední hrana kapoty, ale aktivní systémy dostaly pochvalu. Zdroj: Euro NCAP

Co se týče ochrany zranitelných účastníků provozu, celkové skóre je 89 procent – při nárazu vadila přední hrana kapoty, ale aktivní systémy dostaly pochvalu. | Zdroj: Euro NCAP

Asistenční systémy byly vyhodnoceny údajem 76 procent. CX-60 zde ztrácela body za chybějící detekci obsazení sedačky řidiče a pasažérů vzadu a vedení v jízdních pruzích až od 55 km/h. Zdroj: Euro NCAP

Asistenční systémy byly vyhodnoceny údajem 76 procent. CX-60 zde ztrácela body za chybějící detekci obsazení sedačky řidiče a pasažérů vzadu a vedení v jízdních pruzích až od 55 km/h. | Zdroj: Euro NCAP

Pětihvězdičkové hodnocení se vztahuje na provedení PHEV a šestiválcový turbodiesel s objemem 3,3 litru. Zdroj: Euro NCAP

Pětihvězdičkové hodnocení se vztahuje na provedení PHEV a šestiválcový turbodiesel s objemem 3,3 litru. | Zdroj: Euro NCAP

Mazda CX-60 Zdroj: Euro NCAP

Mazda CX-60 | Zdroj: Euro NCAP

Mazda CX-60 Zdroj: Euro NCAP

Mazda CX-60 | Zdroj: Euro NCAP

Mazda CX-60 Zdroj: Euro NCAP

Mazda CX-60 | Zdroj: Euro NCAP

Při čelním nárazu test zjistil chabější ochranu řidičových stehen, zatím co jiné části jeho těla a kompletně celý spolujezdec ze srážky vyšli velmi dobře. Zdroj: Euro NCAP
Při bočním nárazu bylo skóre stoprocentní. Zdroj: Euro NCAP
Z hlediska ochrany dětí při nehodě je hodnocení stoprocentní čelně i z boku, stejně tak po stránce instalace dětských autosedaček typu i-Size, ISOFIX i pásových. Zdroj: Euro NCAP
Co se týče ochrany zranitelných účastníků provozu, celkové skóre je 89 procent – při nárazu vadila přední hrana kapoty, ale aktivní systémy dostaly pochvalu. Zdroj: Euro NCAP
10
Fotogalerie

Mazda CX-60 prošla crashtesty NCAP. Pět hvězd je samozřejmostí, bodovala v ochraně dětí

Nové japonské SUV získala kvalitní hodnocení v nárazových zkouškách. Dle testů ji ocení zvláště rodiče.

V poslední várce crashtestů Euro NCAP prošla zkouškami také nová Mazda CX-60. Jak je v této době zvykem (ale ne samozřejmostí), odnesla si pětihvězdičkové hodnocení a solidní skóre napříč všemi disciplínami.

V ochraně dospělých osob vůz získal 88 procent, zatímco při bočním nárazu bylo skóre stoprocentní, při čelním nárazu test zjistil chabější ochranu řidičových stehen, zatím co jiné části jeho těla a kompletně celý spolujezdec ze srážky vyšli velmi dobře. Z hlediska ochrany dětí při nehodě je hodnocení stoprocentní čelně i z boku, stejně tak po stránce instalace dětských autosedaček typu i-Size, ISOFIX i pásových.

Co se týče ochrany zranitelných účastníků provozu, celkové skóre je 89 procent – při nárazu vadila přední hrana kapoty, ale aktivní systémy dostaly pochvalu. Asistenční systémy byly vyhodnoceny údajem 76 procent. CX-60 zde ztrácela body za chybějící detekci obsazení sedačky řidiče a pasažérů vzadu a vedení v jízdních pruzích až od 55 km/h. Pětihvězdičkové hodnocení se vztahuje na provedení PHEV a šestiválcový turbodiesel s objemem 3,3 litru.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud