Nové japonské SUV získala kvalitní hodnocení v nárazových zkouškách. Dle testů ji ocení zvláště rodiče.
V poslední várce crashtestů Euro NCAP prošla zkouškami také nová Mazda CX-60. Jak je v této době zvykem (ale ne samozřejmostí), odnesla si pětihvězdičkové hodnocení a solidní skóre napříč všemi disciplínami.
V ochraně dospělých osob vůz získal 88 procent, zatímco při bočním nárazu bylo skóre stoprocentní, při čelním nárazu test zjistil chabější ochranu řidičových stehen, zatím co jiné části jeho těla a kompletně celý spolujezdec ze srážky vyšli velmi dobře. Z hlediska ochrany dětí při nehodě je hodnocení stoprocentní čelně i z boku, stejně tak po stránce instalace dětských autosedaček typu i-Size, ISOFIX i pásových.
Co se týče ochrany zranitelných účastníků provozu, celkové skóre je 89 procent – při nárazu vadila přední hrana kapoty, ale aktivní systémy dostaly pochvalu. Asistenční systémy byly vyhodnoceny údajem 76 procent. CX-60 zde ztrácela body za chybějící detekci obsazení sedačky řidiče a pasažérů vzadu a vedení v jízdních pruzích až od 55 km/h. Pětihvězdičkové hodnocení se vztahuje na provedení PHEV a šestiválcový turbodiesel s objemem 3,3 litru.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5