Mazda CX-5: první dojmy, živé fotky, kompletní ceník a údaje

Poprvé jsme měli možnost na živo se seznámit s horkou novinkou Mazdy: středním SUV CX-5, jež u nás startuje s cenou 499 900 Kč.
Seznam kapitol
  1. Mazda CX-5 živě
  2. Mazda CX-5 - fotogalerie

A začněme od konce. Na první delší svezení se zcela novým SUV Mazda CX-5 si ještě počkáme, takže zatím budeme v otázce jízdních dojmů struční. Toto auto (jeli jsme se zážehovou verzí 2,0i/118 kW s automatickou převodovkou a pohonem všech kol) nijak neklame tělem. Všimneme si třeba robustní přídě s takřka svislou čelní stěnou (!), velkých zrcátek nebo masivních prahových obkladů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5 při prvním krátkém svezení

A podobně „obrněně“ se cítíte i uvnitř vozu. Mazda CX-5 osloví především ty, kteří ocení jednoduché ovládání skupin palubních soustav rozmístěné do logicky uspořádaných celků a robustní tvary. Kvalitu koženého čalounění sedaček a volantu hodnotíme jako vynikající, plastové materiály jsou na slušné úrovni a v dílenském zpracování jsme během krátkého seznámení vady nenalezli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak robustně Mazda CX-5 vypadá, tak robustně se v ní cítíte

O tomto modelu jsme psali již mnohokrát, přesto připomeneme alespoň soustavu nových konstrukčních prvků sdruženou pod společné označení Skyactiv. Jejím nejdůležitějším prvkem jsou zcela nové čtyřválcové motory Mazda Skyactiv, atmosféricky plněný zážehový Skyactiv-G o objemu 2,0 l a vznětový Skyactiv-D s objemem 2,2 l, mimořádně nízkým kompresním poměrem 14,0:1 a přeplňováním dvojicí turbodmychadel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je prostorný a pracoviště řidiče přehledně uspořádané

Značka Mazda do souboru Skyactiv řadí také nový podvozek zaměřený především na dynamickou jízdu na kvalitních vozovkách, tuhou a relativně lehkou strukturu karoserie s vysokým podílem vysokopevnostních ocelí a novou generaci šestistupňových převodovek. Agregát s manuálním řazením nese označení Skyactiv-MT a vyznačuje se kompaktní a lehkou stavbou, sníženým vnitřním třením a přesným řazením.

Mazda CX-5: nové fotografie + video

Mazda CX-5: nové fotografie + video

„Automat“ se jmenuje Skyactiv-Drive a využívá předností nově navrženého kapalinového měniče momentu, který podle tvrzení výrobce bude plně srovnatelný s nejmodernějšími konkurenčními dvouspojkovými či bezstupňovými skříněmi. Ovšem při zachování poměrně jednoduché stavby. Podle našich prvních zkušeností Skyactiv-Drive skutečně velmi ochotně a adekvátně reaguje na pokyny řidiče a vyniká hladkými změnami převodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5: podrobné rozměry a hmotnosti a technické parametry

Mazda CX-5 je k dostání také s pohonem všech kol, přičemž kompletní ceník najdete v níže přiložené tabulce. Na českém trhu je nabízena ve výbavových stupních Emotion, Challenge, Attraction a Revolution. Za zmínku stojí, že obě nejlevnější verze dělí nezvykle vysoký rozdíl rovných 100 000 Kč.

Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

Mazda CX-5 však již ve svém základním vybavení Emotion nabízí například kompletní elektronické řízení podvozku včetně stabilizace DSC, šest airbagů, řízené (a deaktivovatelné) zhášení motoru i-Stop, startování tlačítkem, palubní počítač, hlídání tlaku v pneumatikách, multifunkční volant s ovládáním palubního počítače a rádia s CD a MP3 a vstupem USB, klimatizaci, elektrické ovládání dveřních oken a zrcátek nebo denní svícení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5 vyniká intuitivním ovládáním všech důležitých skupin

Challenge je s příplatkem 100 000 Kč opravdovou „výzvou“ a přidává třeba informační rozhraní HMI s dotykovým monitorem na středové konzoli, Bluetooth, systém SCBS pro prevenci kolizí v rychlostech do 30 km/h, automatickou dvouzónovou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola či dešťový senzor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Mazdě CX-5 za rozumný peníz dostanete i couvací kameru, hlídání tlaku v pneumatikách, start/stop systém, hlídání nechtěného opuštění pruhu a celou řadu dalších prvků prospěšných bezpečnému a ekologickému provozu

Dealeři značky Mazda již objednávky na model CX-5 přijímají.

Vůz k focení a potřebné materiály poskytlo brněnské dealerství Auto Palace
 
Mazda CX-5   
Motor, výkon, převodovkaEmotionChallengeAttractionRevolution
2.0 Skyactiv-G, 121 kW, man. 6st.499 900599 900645 900-
2.0 Skyactiv-G AWD, 118 kW, man. 6st.-649 900695 900719 900
2.0 Skyactiv-G AWD A/T, 118 kW, aut. 6st.-699 900745 900769 900
2.2 Skyactiv-D, 110 kW, man. 6st.549 900649 900695 900-
2.2 Skyactiv-D A/T, 110 kW, aut. 6st.-699 900745 900-
2.2 Skyactiv-D AWD, 110 kW, man. 6st.-699 900745 900769 900
2.2 Skyactiv-D AWD A/T, 110 kW, aut. 6st-749 900795 900-
2.2 Skyactiv-D AWD, 129 kW, man. 6st.---781 900
2.2 Skyactiv-D AWD A/T, 129 kW, aut. 6st.---831 900
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda CX-5 živě
  2. Mazda CX-5 - fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků