Mazda CX-5: nové malé SUV je venku

Automobilka Mazda v předpremiéře představila své zcela nové kompaktní SUV pojmenované v rámci logiky značení jako CX-5.

O této zajímavé novince jsme stručně psali již dříve. Mazda CX-5 vychází ze studie Mazda Minagi z letošního autosalonu v Ženevě a také její sériové provedení nese v rámci nového značkového stylu Kodo, který CX-5 poprvé přenáší do sériové výroby, rysy předloňského konceptu Mazda Shinari. Produkční verze se veřejnosti oficiálně představí již za několik týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, který začíná 13. září. Mazda CX-5 stojí na nové variabilní podlahové plošině Mazda, jež může být údajně použita pro jakýkoli automobil v rozmezí od Mazdy 3 po CX-7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5, nový přírůstek do segmentu malých až středních SUV 

O pohon se postarají motory z nové rodiny Skyactiv, a to v zážehovém i vznětovém provedení. V evropských prodejích zřejmě bude hrát prim dieselová verze Skyactiv-D s objemem 2,2l a výkonem 175 koní (129 kW) s kompresním poměrem jen 14:1, jež má být v průměru o 20 % hospodárnější než současná „dva dvojka“. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou má vykázat emise CO2 ve výši do 120 g/km. Zážehová jednotka Skyactiv-G má mít objem 2,0 l, také ona má plnit emisní limity Euro VI, ale výkony zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5: první pohled do interiéru

Po boku Mazdy CX-5 se ve Frankfurtu představí také vylepšená Mazda 3, o jejíž oblibě svědčí také skutečnost, že za necelých osm let vznikly více než 3 miliony kusů. Omlazená „trojka“ slavila premiéru zjara v Kanadě a USA a Evropan se dočká své verze ve Frankfurtu. Nový bude přední nárazník a změn doznají také odladění pérovaní zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a pohonné jednotky, jež mají nabídnout (jak jinak) nižší spotřebu a emise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda ve Frankfurtu vystaví také vylepšenou verzi hatchbacku Mazda 3 v evropském provedení
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků