Mazda CX-5: nové malé SUV je venku

Automobilka Mazda v předpremiéře představila své zcela nové kompaktní SUV pojmenované v rámci logiky značení jako CX-5.

O této zajímavé novince jsme stručně psali již dříve. Mazda CX-5 vychází ze studie Mazda Minagi z letošního autosalonu v Ženevě a také její sériové provedení nese v rámci nového značkového stylu Kodo, který CX-5 poprvé přenáší do sériové výroby, rysy předloňského konceptu Mazda Shinari. Produkční verze se veřejnosti oficiálně představí již za několik týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, který začíná 13. září. Mazda CX-5 stojí na nové variabilní podlahové plošině Mazda, jež může být údajně použita pro jakýkoli automobil v rozmezí od Mazdy 3 po CX-7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5, nový přírůstek do segmentu malých až středních SUV 

O pohon se postarají motory z nové rodiny Skyactiv, a to v zážehovém i vznětovém provedení. V evropských prodejích zřejmě bude hrát prim dieselová verze Skyactiv-D s objemem 2,2l a výkonem 175 koní (129 kW) s kompresním poměrem jen 14:1, jež má být v průměru o 20 % hospodárnější než současná „dva dvojka“. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou má vykázat emise CO2 ve výši do 120 g/km. Zážehová jednotka Skyactiv-G má mít objem 2,0 l, také ona má plnit emisní limity Euro VI, ale výkony zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5: první pohled do interiéru

Po boku Mazdy CX-5 se ve Frankfurtu představí také vylepšená Mazda 3, o jejíž oblibě svědčí také skutečnost, že za necelých osm let vznikly více než 3 miliony kusů. Omlazená „trojka“ slavila premiéru zjara v Kanadě a USA a Evropan se dočká své verze ve Frankfurtu. Nový bude přední nárazník a změn doznají také odladění pérovaní zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a pohonné jednotky, jež mají nabídnout (jak jinak) nižší spotřebu a emise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda ve Frankfurtu vystaví také vylepšenou verzi hatchbacku Mazda 3 v evropském provedení

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků