Mazda CX-5: nové malé SUV je venku

Automobilka Mazda v předpremiéře představila své zcela nové kompaktní SUV pojmenované v rámci logiky značení jako CX-5.

O této zajímavé novince jsme stručně psali již dříve. Mazda CX-5 vychází ze studie Mazda Minagi z letošního autosalonu v Ženevě a také její sériové provedení nese v rámci nového značkového stylu Kodo, který CX-5 poprvé přenáší do sériové výroby, rysy předloňského konceptu Mazda Shinari. Produkční verze se veřejnosti oficiálně představí již za několik týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, který začíná 13. září. Mazda CX-5 stojí na nové variabilní podlahové plošině Mazda, jež může být údajně použita pro jakýkoli automobil v rozmezí od Mazdy 3 po CX-7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5, nový přírůstek do segmentu malých až středních SUV 

O pohon se postarají motory z nové rodiny Skyactiv, a to v zážehovém i vznětovém provedení. V evropských prodejích zřejmě bude hrát prim dieselová verze Skyactiv-D s objemem 2,2l a výkonem 175 koní (129 kW) s kompresním poměrem jen 14:1, jež má být v průměru o 20 % hospodárnější než současná „dva dvojka“. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou má vykázat emise CO2 ve výši do 120 g/km. Zážehová jednotka Skyactiv-G má mít objem 2,0 l, také ona má plnit emisní limity Euro VI, ale výkony zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5: první pohled do interiéru

Po boku Mazdy CX-5 se ve Frankfurtu představí také vylepšená Mazda 3, o jejíž oblibě svědčí také skutečnost, že za necelých osm let vznikly více než 3 miliony kusů. Omlazená „trojka“ slavila premiéru zjara v Kanadě a USA a Evropan se dočká své verze ve Frankfurtu. Nový bude přední nárazník a změn doznají také odladění pérovaní zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a pohonné jednotky, jež mají nabídnout (jak jinak) nižší spotřebu a emise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda ve Frankfurtu vystaví také vylepšenou verzi hatchbacku Mazda 3 v evropském provedení
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků