Mazda CX-5 je Auto roku v Japonsku

Střední SUV značky Mazda s označením CX-5 obdrželo ocenění Auto roku 2012 v Japonsku.

Končí kalendářní rok a s tím přichází rekapitulace v podobě udělování nejrůznějších titulů a ocenění. Stejné je to i u automobilů. Volby aut roku jsou po světě hojně rozšířené, ale jen některé z nich lze považovat za skutečně důležité. Mezi ně patří například japonská anketa Auto roku (COTY), v níž letos excelovalo střední SUV Mazda CX-5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Mazda CX-5, Toyota GT86/Subaru BRZ a BMW 3 dopadly letos nejlépe
 

Premiant Mazdy posbíral 363 hlasů, což je o 45 hlasů více než u dvojčat Toyota GT86/Subaru BRZ a o 81 hlasů více než u BMW 3 (F30). Za zmínku stojí, že první desítku hodnocených modelů rovným dílem opanovaly vozy japonské a evropské výroby. Pro značku Mazda jde o v pořadí čtvrtý titul svého druhu, přičemž dosud posledním byl ten pro roadster Mazda MX-5 z roku 2005.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsledková listina a výřad modelů z první desítky

Do hodnocení letošního ročníku ankety Auto roku v Japonsku byly zařazeny nové modely, jež byly v Japonsku představeny, nebo uvedeny do prodejů mezi 1. listopadem 2011 a 31. říjnem 2012.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků