Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

62 komentářů

jirka
28. března • 13:31

Už má i výdechy ventilace vzadu? To bych řekl, že jak u cx5 a 6 je celkem velký přešlap. ..jinak ten automat je fajn, mam jej v m6 a když člověk potřebuje manuál tak má výhodu , že nemá zadne omezení co se otáček tyka.

freeapn
26. března • 19:56

"Multimediální systém je další z novinek. A jak je v dnešní době moderní, zpřístupní vám různé aplikace. "Objevili už konečně i v Mazdě MirrorLink?

Demonicus
27. března • 8:13

MirorLink je výmysl škodovky a jeho použitelnost je velmi slabá (viz nefungující rádio při navigaci atd...).
Mazda na to jde jinak, navíc dle informací spolupracuje s Apple na CarPlay a Androidem na obdobné platformě.
Nelíbí se ti Mazda a chceš/máš škodovku? Super, nechtěl bych mít stejné auto, jako 50% ČR :-DG165

freeapn
27. března • 22:12

MirroLink do CR-V, Leona, ... vymyslela a dodává Škodovka? Mazda MirrorLink neumí vůbec a jak funguje ve škodovce mě nezajímá. Pokud máte námitky vůči škodovce, řešte to v diskusi o škodovce.

Jan
27. března • 22:24

Freefan,
MirroLink je počin od Nokie, Škoda koonečně dala něco do NĚKTERÝCH aut , ale žádná sláva - stačilo by jednoduché a funkční párování, data atd. :o)

Jan
27. března • 0:25

freeapn
Už ve Škodovce konečně objevili adaptivní LED diodové světlomety, LED adaptivní mlhové světlomety atd. ?
:-P

freeapn
27. března • 0:48

Vypadá to, že moderní multimediální systém Mazdy až tak moderní není :-D

cudzinec11
27. března • 0:59

Ale je moderny, treba vyskusat nazivo...

AndyAaron
26. března • 18:31

Na automatické převodovce mazdy je skvělé, že v manuálním módu má správně logiku řazení, tj. dozadu přeřazujete, dopředu podřazujete. Takže i když je člověk odkázán v nejsilnější motorizaci na automat, tak si aspoň trochu může užít v manuálním módu. Ta opačná logika, co se často používá, je postavená na hlavu, je to proti přirozenosti při jízdě.

Jenyk
26. března • 18:48

No nevím..podle mne je to jedno z novinářských klišé. Asi tak deset let jezdím auty s automatem a podřazováním pákou dopředu, ale že by to bylo něco tak důležitého... Na to, kterým směrem řadím si IMHO normální člověk zvykne za jeden den (navíc v dobrém autě se manuálně skoro neřadí) a pokud někdo fakt jezdí tak, že manuálně řadí hodně tak stejně použije pádla pod volantem.

anonym
26. března • 14:25

Mel jsem CX-5 s 2.5 benzinem ve verzi pred faceliftem pujcenou na horach a muzu ji jenom doporucit. Motor ma linearni zatah, ochotne se vytaci a celkove mi projev pripominal sestivalec. Najel jsem s tim asi 5 tisic km a spotreba byla 8.2 litru. Tak deset procent mesto, dvacet procent dalnice, zbytek kopcovity teren plny dlouhych stoupani a klesani. Vetsina najeta v mrazu, casto na snehu. Kdybych potreboval SUV, byla by jasnym favoritem. Jenom netusim, jaka je spotreba pri evropskych dalnicnich rychlostech, ja jsem jezdil tak maximalne 120 km/h. Jedine minus toho auta byl strasne citlivy asistent hlidajici provoz ve vedlejsich pruzich [nevim, jak se tomu rika v auto newspeeku], vydaval protivny zvuk, a to obcas i v pripadech, kdy ve vedlejsim pruhu nic nebylo. Napriklad ho rozhodila snehova bariera vedle cesty.

Mirek
26. března • 16:21

Předfaceliftová verze neměla benzínový motor 2.5 l. Tak nevím, jestli se dá věřit tomu zbytku, co píšeš.

anonym
26. března • 18:43

Ziju v USA. Pochybuji, ze nejaka evropska pujcovna pouziva CX-5. Ja nejsem obecne priznivec SUV a netouzim po takovem aute, proste jsem chtel jenom popsat, jake jsem mel pocity z toho auta. A ta spotreba je realna, spocital jsem ze zvedavosti veskery benzin, ktery jsem za dobu pronajmu koupil. Na horach jsem byl pracovne casto a mel jsem pujcenych hodne SUV, casto s motorem 2.4 nebo podobnym. Z hlediska motoru nedoporucuji Hyundai, spotreba 10 litru, mizerny vykon a hluk. Jinak ale kofmortni a dobre vlastnosti na snehu. Ani Rav4 nebo Jeep me neuchvatily, netusim ale, s jakymi motory se prodavaji v Evrope. Ford Escape/Kuga tady ma Ecoboost 1.6, 180 koni. Rychle, vykonne auto, spotreba na stejnych cestach jako Mazda byla ovsem 10 litru. Muzu ovsem doporucit Sorento V6, ted uz vlastne predchozi generace, pohodlne, prostorne, silny motor, spotreba kolem 9 litru. Ve snehu super, pro nekoho s velkou rodinou vyborne auto. Prestoze je fakt velke, i moje drobna manzelka to auto ridila s radosti. Podle ceskych testu je to nepohodlne auto, ja jsem nic takoveho nezaznamenal. Pokud nekde narazite na jete Sorento s benzinovym sestivalcem, rozhodne ho vyzkousejte. Ale 2.4 benzin nebrat, prestoze ma papirove velky vykon, je zoufale pomaly. Mel jsem ho ve dvou ruznych Santafe a je to motor pro duchodce.

Mirek
27. března • 22:21

Výše jsem se již opravil, řešil jsem Evropu. CX5 jsem si před léty vyzkoušel a to jak benzín, tak diesel. Jako auto pro rodinu u mne propadlo, nepohodlné sezení vzadu, krátké sedáky, a neměl jsem v něm dobrý pocit při jízdě na českých klikatých okreskách. Nejsem řidič, kterému sedí tento typ aut. V přímce dobré, ale v zatáčkách jsem neměl dobrý pocit.

stealth01
28. března • 7:49

Já jsem ji důkladně testoval před dvěma lety a zdála se mi v zatáčkách velmi dobra na svou velikost. Ale každý to ma nastavené jinak, respektive, někomu stačí chování Cx-5 v zatáčkách takové jaké ma, někdo potřebuje řezat zatacky jako v BMW 3.
Podívej se na nadšence Jana. Ten si mysli, ze ma silne auto, když předjíždi ostatní. Akorát je problém ze ti lidé v dvoulitrovych octaviich ten plyn nemaji ani v polovině dráhy když je míjí :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
29. března • 11:42

S tím samozřejmě souhlasím. Nejde o řezání zatáček, ale nějak s tímhle typem aut jsem se nedokázal spojit, nemám v zatáčkách dobrý pocit. Toť vše.

Jan
27. března • 22:29

Mirek
Sedni do nové ... tvé námitky jsou vyřešené B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
29. března • 12:01

Tak vypadá to, že sedadla vyřešili, ale nevím, jestli ta loketní opěrka je to pravé ořechové. Délka zůstala praktický stejná, pár centimetrů přidali, jen z toho udělali podobný úzký problém jako v Mazdě 3.
http://www.netcarshow.com/mazda/2013-cx-5/1280x960/... ...
http://www.netcarshow.com/mazda/2016-cx-5/1280x960/... ...

Mirek
29. března • 11:39

Ale já myslím poslední typ, tedy před faceliftem, nevím, jestli jsou nyní přepracovaná zadní sedadla. Díval jsem se i na testy a tohle vytýkali snad všude.

Jan
27. března • 0:17

Zdravím,
mohu jen souhlasit, jsem dneškem "už" šest dní majitel Mazda CX5 2.5L a "už" jsem ujel 1250km :o)))
V koloně pod kopcem kde se začíná silnice rozdvojovat do dvou pruhů nastává čas nastavit sport a šlápnout na plyn ... Suits alá cestáci .... nečekaj že to má takovej tah a že tomu pořád nechce dojít dech ;-)
Autor článku to napsal moooc dobře: Mazda CX5 2.5L je parádní zábava.Ještě k tomu tady někde zmiňovanému problému s ropákem, jo to je prekérka a sem zvědav jak se k tomu postaví importér Mazda CZ
Cca 150 tis za poctivou generálku nebo nějaká blbá levná sada která neřeší špony v ložiscích, v turbech atd.

stealth01
27. března • 11:07

Se zrychlením 9.2 sekund na stovku a CX5 ma "takovej tah v kopci".
Tak jo, doporučuji se svézt v něčem skutečně silném, ať mas srovnání.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Čechystán
30. března • 8:20

Odkdy je ten "tah" závislý na tom, za kolik dá khár sprint z 0-100Kmh?V této třídě se jedná o atmosferický zázrak. Všude jinde jsou jen mrd*y vyhoněné dmychaldem...

Copak "silného" jsi měl na mysli? Pevně věřím, že to nebyla poctivá Vochcáfka z roku koně a f TDíčku , po dědkovi z Německa, čiplá na 180k... jak to tak v Čechystánu bývá zvykem.

stealth01
30. března • 11:05

No tak odjakživa. Proto se udává zrychlení 0-100 km/h, ideální by bylo 0-160 - protože tam nehraje roli trakce, která občas do stovky trápí silná auta.
Víš, problém je v tom, že já jsem nikdy nekupoval ojeté auto. Vždycky jen nová, takže nevím, jak jezdí čiplá Octávka. Pokud máš z těchto lidí a aut mindráky, běž se léčit. Já to taky nemusím a má finanční situace je taková, že další rodinné auto nebude za méně než dva miliony a zcela jistě to bude Audi. Takže já mám budoucnost silných aut jasnou. Buď model S6 nebo A6 Allroad s 3.0TDI. Toto je síla o které mluvím.
Pan Jan má radost z tahu, ale on moc není. Já jsem jezdil s otcovým Subaru Forester 2.0 XT a je to opět dynamicky průměrné auto. Pokud poznáš třeba třílitr od Audi s 320 koňskými silami, asi nebudeš trvat na žádné atmosféře.A ty mrd*y vyhoněné dmychadlem jsou jen rozdílná koncepce. Prostě sázka na atmosféru Mazdě vyšla a já jsem šťastný, že je tady automobilka, která jde proti proudu, ale upřímně svezl bych se, ale nekoupil. Jakmile jednou poznáš zátah osmiválce s turbodmychadlem (M5, M6, S6, RS6), tak už Tě nějaký dvouapůl litrový motor moc nezajímá.

Jan
27. března • 22:03

:-D
Třeba Lesník 2.0 xt ...
Tentokrát sem chtěl pohodlí ...

Jan
27. března • 22:16

Ještě k tomu "silnému" autu
Musí to mít sedáky jako křeslo, čtyřhrablo, nesmí se z toho lézt jako z F1 ..
To ta tvá koktávka 1.4 TSI nesplnuje a o pidi potápce 1.4 TSI nemluvě.S tím přeplnovaným bombonem pod haupnou při stylu jízdy 60 a plnej knedlík 150 .. pernamentně porád dokola - za dva roky máš z motoru zdechlou mrchu nebo dvakrát vyměněnej motor.
2.5l atmo bude jezdit aspon 8 let s jediným nákladem na náplně a filtry

stealth01
28. března • 7:43

Nemá cenu se s Tebou vůbec hádat. Já jen tvrdím, ze s tak pomalým autem jako je CX-5 nemůžeš přece tvrdit něco o nějakém tahu ve stoupání a předjíždění cestaku. Forester 2.0XT ma na me doporučení můj otec. Auto je to v pohodě, ale opět se zrychlením přes osm sekund je to proste normálni auto. Dneska ma třetí nejslabší motorizace v golfu stejne dynamické parametry. Až vyzkousis třeba Octavii 1.8 TSI, tak se zase posunes se svým názorem na silnější auto trochu dal. Když se svezes v audi rs3 nebo BMW 135i, tak poznáš opravdovou sílu za rozumné peníze a tu Tvou Mazdu asi budeš chtít prodat.
Já jsem taky zastánce objemu, ale vážím si práce motoraru u vícero značek. Mazda šla proti proudu a atmosféra v tomto "oturbenem" veku je jako balzám na duši.
Ale abych napsal, ze 1.4tsi se bude kazit, aniž bych měl jakékoliv důkazy, tak to bych si nedovolil. Mimochodem já jsem objednávku na CX-5 nakonec zrušil. Chtěl jsem to auto koupit jako vánoční dárek segre. Ale raději jsem ji koupil Octavii Scout. Nemám osobně moc dobre zkušenosti s kvalitou Mazdy. V roce 2005 jsem koupil novou Mazdu 3 a po 57 kilometrech šla do nouzového režimu kvůli poruše na Lambda sondě. Nemluvím obecně, jen moje zkušenost s Mazdou je negativní.

cudzinec11
28. března • 15:00

Piseme tu o SUV!!!Dovolim si tvrdit, ze s tou cx5 s benzinovym 2.5-litrom a s automatom sa aj vyblaznis, aj mas aspon 200 000 km pokoj - co sa tyka motorickej stranky, aj dlhodobu priemerku pod 9-10 litrov.Na vsetko to hore uvedene mozes u konkurentov ako "Kaškaj" s 1.2, Q3 s 1.4 TSI ci Kuga s 1.6 zabudnut - na danu triedu malicke motorceky budu v tak velkom a pomerne tazkom aute jednak zrave, jednak namahane, jednak citlive na kvalitu paliva.Ze nieco ako 1.8 TSI a vacsi objem s turbom bude zivsie ako ta 2.5 - OK, beriem, ale bude to opat mimo laboratoria podstatne ZRAVSIE a poruchovejsie...

stealth01
28. března • 21:50

Já jsem nereagoval na SUV od Mazdy. Já jsem reagoval na pana Jana a jeho výkřiky, jak letí poháněn obrovskou silou CX5 a nechává cesťáky za sebou. Působilo to na mě komicky, když si přečtu, jaké to auto má dynamické parametry. Ten příklad s RS3 a M135i (můžeš si dosadit skutečně silné SUV SQ5) byl jen důkaz toho, že vše je velmi relativní a že ti slavní cesťáci, o kterých Jan píše se na jeho výkon v táhlém kopci můžou vykašlat. Já ten jeho výkřik chápu, je šťastný, že má takové auto a já mu jeho štěstí přeju.
Jen jsem to chtěl dát blíže k realitě. Pokud Jan vyzkouší novou RS3 nebo klidně Q3 s pětiválcem, tak se mu opět změní relativita pojmu "silný" a svou Mazdu, pokud jde o výkon a sílu zařadí někam do průměru, kam prostě patří (to není nic negativního).
A hlavně bych se vyvaroval pojmům poruchový a neporuchový. Samosebou je turbo možným zdrojem problémů, jakožto součástka navíc, ale vůbec bych si nedovolil tvrdit, že všichni majitelé Octavií 1.4 nebo Yeti 1.8 TSI budou u cesty brečet nad svým rozbitým motorem, zatímco pan Jan najede s CX5 dvě stě tisíc a s posměchem projede kolem nich.
Já jsem měl Octavii RS s motorem 1,8 Turbo a najel jsem s ní bez problémů 127 tisíc kilometrů. Pak Golfa GTI 2,0 TFSI a zase 70 tisíc bez problémů. Měl jsem Mazdu 3 a najel jsem s ní 57 kilometrů než šla s první velkou závadou do servisu. Nemyslím tím, že Mazdy jsou špatné a koncern dobrý. Ale vykřikovat, jak je Mazda neporuchová je prostě blbost (nehledě na poměr prodaných motorů mezi koncernem a Mazdou)

Čechystán
30. března • 8:24

A je to tady... koncernový válečník :-P

stealth01
30. března • 10:57

Ano, který každý den usedá do BMW řady 5. Jsem typický koncernový válečník, který doporučil svému otci nemyslet na Octavii TDI a koupit si Forestera Turbo. Typický koncernový válečník s objednávkou Mazdy CX-5 na stole (což jsem potom zrušil, protože se mi to auto nějak rozleželo v hlavě). Koncernový válečník, který v roce 2005 prodal do bazaru Octavii RS a vyměnil ji za novou Mazdu3.Mám jeden dotaz. Nemáš náhodou z té nenávisti ke koncernu pupínky po celém těle? Dá se to léčit, doporučuji tekutý pudr... Jinak jsme tady proto, že máme rádi auta. Je trochu divné automaticky plivat na všechno, co vyprodukuje koncern.
Já si Mazdy vážím, stejně tak jako se mi líbí nový Superb nebo Lincoln. Prostě jsou to auta a za každým z nich je vidět dost tvrdá práce lidí. Plivat na některé z nich mi přijde ubohé.

Mito
27. března • 12:36

ee, ona ma papierove zrychlenie rovnych 8s - ta 2.5 benzin ...

stealth
27. března • 13:00

Aha. Sorry. Nemel jsem cas to hledat a prvni odstavec v Car&driver psal o zrychlení dvoulitru. No oni tam naměřili 8,4 sekundy což je stejne asi jako nejaka základní Octavie oněch cestaku, které pan tak rad predjizdi. Tuším ze stejne zrychlení ma ta 1.4 tsi. Tak proto bych pánovi doporučil svezt se v silném aute.

Čechystán
9. února • 19:42

Co furt máte s tím z 0 na 100? Motor má mít charakter a to ta oturbená mrd.ka nemá... B-]

Mito
27. března • 13:13

jj, silne auto je na nezaplatenie

Martas
26. března • 17:10

Tak zacatek jeho Ip je lokalizovan v USa takze je to mozne.

Sam
26. března • 16:50

V USA ano

Mirek
26. března • 18:32

Tak to potom ano.

xfaktor
26. března • 16:16

Nadávno jsem někde četl, že ten jejich diesel 2,2 je pěkná sračka. Zadírají se vačky a odchází turba, který jsou hned dvě už při nějakých 30tis.km. Dneska je holt doba, že už nejde vsadit ani na japonce.

Tom
26. března • 18:28

Turba prý odcházejí právě kvůli kovovým pilinám z odírajících se vaček. Prý jde o konstrukční chybu.

Pepis
26. března • 23:19

Dvě věty a dvakrát prý. Vždyť ty tomu nevěříš ani sám.

Tom
27. března • 15:51

Věříš všemu co v novinách a časopisech novináří napíší? Kup si Svět motorů diesel special, na straně 58 a 59 je o Mazdě článek, přiložena je i fotka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
michal
28. března • 15:02

Rozmýšľam o kúpe mazdy 6 práve s motorom skyactive-D. Kvôli tomu som si aj kúpil casopis svet motoru diesel special kde je popísaný tento problém. Ale je zaujímavé , že som si kúpil aj časopis auto tip kde je článok o dlhodobom teste(100 000km) mazdy cx-5 tiež s motorom skyactive-D kde s týmto motorom nemali žiadny problém. Na konci testu auto rozobrali, tak predpokladám, že by si všimli opotrebovanie hriadela.Rozhodoval som sa medzi mazdou 6 a vw passat pričom som už bol rozhodnuty ísť do mazdy kým som na nete nenatrafil na tento problém s ich skyactive-D motormi.

Martin
9. dubna • 10:11

Ten problém už ale vyřešili. Když si koupíš novou M6, tak se nemusíš ničeho bát. Směle do toho.

a
26. března • 23:37

Je to tak, je na to aj zvolavacka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
TomZ
27. března • 11:31

O takove svolavacce nic nevim. Muzete poskytnout vic detailu, treba odkaz? Mazda to na jemne pozadani sama od sebe menit take nechce. Mozna, kdyby clovek hodne tlacil.

Sam
26. března • 16:49

"Nadávno jsem někde četl..."Naozaj kvalitný zdroj...

Pejko
26. března • 17:32

Zdroj: najnovsi Svet motoru, Diesel special

TOM
26. března • 12:55

Ta šestka je nádherná. Podle mě nejhezčí auto ve své třídě, a po fl si ten interiér co se designu týče nezadá s prémií.

Antiautomat
26. března • 12:41

Pekne pekne a este raz pekne. Bravo Mazda!

Stalin
26. března • 11:42

Do jakého segmentu patří Dacia Logan MCV ? Na novinkách píší o kombíku Fabie toto :-D ::: Velikostí zavazadelníku se novince v B segmentu nemůže rovnat nikdo. Škoda sice s velikostí kufru trochu podvádí, protože velikost 530 litrů je měřena v konfiguraci bez rezervního kola (chválíme, že přikoupit lze plnohodnotné za 1100 korun). I tak je ale kufr nového kombi obrovský.

Karel
26. března • 11:59

Sorry, ale běžte s těma Fabiema podělanejma a HJONDÉ nejlepší na světě už do prd... Článek o Mazdě, tak jsem si řekl, že se podívám, co se píše v diskuzi O MAZDĚ. Pět komentářů a čtyři o Fabii???? Tohle je fakt příšerná úchylka

Adolf
26. března • 12:18

Kvalita se prosadí. :-D Mazda je stejně nepodařená kopie Fabie. :-P

tomm1k
28. března • 20:26

Pleteš dohromady jablka s hruškama kámo.....Fabia totiž není AUTO B-] B-] B-] Je to igelitka s motorkem z vysavače..snový ideál pro typického českého hňupa :-D :-D :-D

Čechystán
30. března • 8:05

Nezapomeňme dodat, že správný český hňup je ochoten za tento národní skvost zaplatit nemalé peníze... a to ukazuje na skutečnost, že jsme opravdu "oduševnělý a majetný" národ :-PCo víc si přát. Interiér z pet lahví, drnčící trhač asfaltu ve třeh hrncích a v neposlední řadě prostor pro tolik oblíbené "tulení" známé z minulých generací.

Kankunen
26. března • 10:37

K testu, nějaké sportování s SUV je přesně to, co 99% řidičů nebude dělat. Převodovka má být především komfortní. Ještě chybí čas na Nurburgringu, ale že s některým autem je problém se rozjet se nikdy nepíše. Třeba MZD6 první generace, plyn vše na začátku a spojka ostrá. U Skyactivu je to naopak vymazlené a skvěle čitelné.
Dotykový displej je tak nepraktický, že než natočíš ovládačem první písmeno cíle, tak na dotykáči máš celé slovo.

Dalibor
30. března • 14:54

Souhlasím. Často mám pocit, že u testovaných aut se testuje podvozek, řízení a motor (při úsměvných motorizacích), jako by člověk s takovými auty měl jezdit nějaké závody. Co mě často chybí je názor z pohledu běžného řidiče. Já osobně beru auto jako nutnost a proto mě zajímá, jak je auto pohodlné, tiché a co nejméně rušící. Je hezké, když některé auto reaguje skvěle na pokyny volantu, ale neustálé korekce mě obtěžují, nejen při delších jízdách. Nebo pro mě osobně je velmi důležité odhlučnění, např. slyšet vše od podběhů není zcela komfortní. To samé by se dalo říct o naladění podvozku. Je sice skvělé, když auto drží skvěle stopu, ale celá posádka ví o každém přejetém hrbolku.Chtělo by to dvojí úhel pohledu. Je to tedy o úhlu pohledu, na co auto chci a hlavně, jaká kategorie lidí je koncovým zákazníkem. Tolik můj názor.

nathan
30. března • 20:10

Lépe bych to nenapsal. Máš ode mne velké +

ľuboš
30. března • 16:57

Absolútne presne vystihnute!!

Adolf
26. března • 11:01

Fabia je větší,rychlejší a méně žere. :-D

tomm1k
28. března • 20:21

Tak Fabia hlavně není AUTO, že B-] B-] B-]

Mitch
26. března • 11:15

Tak Fabia je hlavne pro...... Normalni clovek vybere uplne jinak. Jen ko... chce dobrovolne jezdit v tom, co pulka naroda, kdyz muze vybrat lepsi auto od konkurence.

Stalin
26. března • 11:21

Fabie je pro 5 montérů a rychlou dopravu . A navíc má nadčasový dýzajn. A silné moderní motory . A je za hubičku. S motorem stojí stejně jako Megane 110 koní s klimou.:-D

Doporučujeme

Články odjinud