TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

77 komentářů

Petr S.
15. června • 11:11

Když čtu příspěvky k tomuto článku, tak si připadám, jako na cestě, plno zamindrákovaných a bezohledných šoférů. S autem je to jako s ženou, každému se líbí jiná, kdyby ne, tak stačí jedna na celou vesnici. Každému se líbí jiné auto a při nákupu má jiné priority, rychlost, pohodu komfort, někdo i technické řešení (mazda má atmosférický motor - pro někoho přednost, pro někoho nevýhoda, atd.). Takže buďte vůči sobě ohleduplnější a nevnucujte si navzájem své názory, spíše se o ně podělte.:-))

E15
28. června • 17:49

CX5 jsem vyřadil z výběru proto, že je interiér prostě krátký. Zejména je to problém za volantem, kam se prostě pohodlně neusadím, což je při celkové velikosti (délce) auta absurdní. Na šířku sice místa spousta, ale na délku neuvěřitelně málo. V jiném japonském SUV (RAV4) přitom nemám žádný problém a v jiných obyčejných autech (Golf, Astra a pod.) taky ne.

Tom
11. července • 1:35

Mám Mazdu CX5 přesně v konfiguraci té z testu asi 3 měsíce.
Obecně - jsem spokojený, dávám 95%. Je to sice auto manželky, ale jezdím s ním velmi rád. Atmosféru benzín jsem chtěl naprosto záměrně - vzhledem k častému popojíždění po městě na krátké vzdálenosti už nikdy nechci nic s dieselem, filtrem pevných částic a turbem. Věřte mi, že vím o čem mluvím. A současně, několikrát měsíčně do hor, samozřejmě po silnicích, ale v zimě spousty sněhu - na to 4x4 Mazdy bude podle mě bohatě stačit.
Oproti testu naprosto nechápu výtky k automatu - funguje skvěle. K “nekomfortu” na 19” kolech. Naopak. Mazda je druhé auto v rodině, první je BMW X5, a je pro mě potěšením projíždět naší dlouhou děravou ulicí v Mazdě a nikoli v BMW. Opravdu mě v tomto Mazda mile překvapila a nerozumím pocitům autora testu. Co můžu potvrdit - ticho v autě je neuvěřitelné. Sedáky jsou kratší než by bylo potřeba (ale abych pravdu řekl není to takový problém), místa pro mě za volantem (190 cm) dostatek, sezení vzadu v pohodě (pokud bych neseděl sám za sebou, to jsou pak kolena do V a opřená o přední sedačku). Perfektní systém ovládání dotykové obrazovky (kolečkem, dotykem pouze když auto stojí, maximálně mi to vyhovuje). Samotné menu a možnosti toho, co můžu přes obrazovku ovládat je jednoduché, jasné, přehledné. To mě vážně u Japonce překvapilo, čekal jsem nějaký jejich klasický blázinec. Kdepak, úroveň srovnatelná třeba s BMW. Co chci ještě zmínit jsou LED světla - jedním slovem perfektní. A k výkonu motoru - ano, není to šestiválec co mám v druhém autě, ale na předjetí na dálnici a rychlý rozjezd v případě potřeby naprosto v pohodě. A poslední - ta CX5 sedí v zatáčkách vážně neuvěřitelně. Dvě výtky - nechápu kdo a jak vymýšlel područku (je krátká) a řízení je opravdu dost přeposilované. Na druhou stranu - tohle je věc, kterou si například moje manželka hrozně chválí :)
Závěrem - nedělám pro Mazdu, nemám její akcie a ani mě nikdo od nich neuplatil. Prostě jsem po 3 měsících s tímto autem opravdu velmi spokojený. Snad mi to vydrží i nadále.

joe
29. ledna • 17:31

překvapivé právě od majitele X5. CX5 v automatu je dobrý výběr. Přítelkyně si jí taky pochvaluje. Já bych si např. chválil Mercedes GLS, ale to jsem zas úplně někde jinde.

Peter
28. června • 14:42

Mam Mazdu CX 5 2.5 L a som velmi spokojny.V dnesnej dobe ked je vela aut na cestach,zapchy policajne radary,je zbytocne mat 250 kw co ma clovek z toho ze obehne auto?ked chce mat niekto pozitok z jazdy tak si kupy ako hokejista Visnovsky BMW M2 a vyblazi sa na pretekarskom okruhu.Nie to ako turbo diesel ze pri stlaceni pedalu vas to vtiahne do sedacky ale praveze naopak auto ma pri zrychlovani krasny plynulo rastuci akusticky prijemny sportovy zvuk,head up Displej je najlepsia technologia pri soferovani,uz sa vobec nepozeram na palubnu dosku ale na cestu a mozem si tak lepsie vychutnat jazdu,okolie a vyhlad,inak v BMW packet stoji len Head displej 2300 eur.vyskladajte si cenu auta a vyjde vam plus 20 tisic EUR.Vdaka Vectoringu sedi v zakrutach perfektne,adaptivne svetlomety su fakt vyborne a rychlo sa prepnu pri potiiducom vozidle takze ho neosvetluju,volant sedi v ruke,je tuhsi a auto sa az lahko soferuje ,ma slusny radius takze vycuvam aj z maleho priestoru,odhlucnenie je neporovnatelne lepsie oproti predchadadzajucej verzii,je tam ticho,sedacky sklopite jednym tlacitkom a mate 1600 litrov v rovinke aj pri 140 km.na dialnici.reproduktory hraju kvalitne,jasne ze vo volve za 3500 EUR hraju lepsie ale staci to bohate a zmesti sa do garaze.Sused ma mercedes GLE SUV a nezmesti sa mu do garaze tak parkuje vonku.Vymena tuknuteho skla ho vysla 900 eur.Sedacky v bielej kozi su perforovane,pohodlne aj ked niesu sportovejsie ,a krasne vyladuju interier,.Vadi mi ze dali dali plastovu imitaciu v dekore namieso dreva ako vo volve.Nevyjadrovali sa aj odbornici pri testoch sportovych aut ze im chybaju stare atmosfericke motory pre ten krasny zvuk?realne zrychlenie z 0 na 100 km je rychlejsie ako udavanych 9,2.Sused ma volvo XC60 T6 AWD 263 Kw z 0 na 100 km za 5,9 s ale aj v testoch sa vyjadruju ze subjektivne sa im zda o dost pomalsia akceleracia. Samozrejme ze je vela rychlejsich aut ale mam pocit ze ludia dnes davaju na to co je na papieri,veria tomu co im v marketingu naserviruju.Treba sa pozerat dnes rozhodovat komplexnejsie a nie len pomer cena/vykon.Jedine co mi chyba je Android.Mal som mazdu 3,mazdu 626 vydrzali 20 rokov s 350 tisic najazdenych km s originalnymi dielmi.Jedine co sa menilo boli rozvody,platnicky,sviecky naklady na servis boli za 20 rokov 2000 EUR max. jedine co sa japoncom kazilo bola hrdza na aute a elektronika ako radio,okno..Kamos ma BMW 7 ani nie rok a pri blave mu zacali blykat kontrolky ,nechal sto tyzden v servise a znovu za mesiac dalsi problem.Viete kolko stoji poistka alebo nahradne diely?znama si kupila audi A 6 3.0 TDI 2015 ,pri parkovani jej niekto oskrel predny naraznik a cena za opravu 860 EUR.kamos ma BMW 3 3.0 TDI z roku 2004 a vymena jedneho svetlometu stala 1000 eur.,mna n amazdu 626 105 EUR.teraz mu odislo servo, stale len plati vymena oleja platniciek 550 EUR a mna 150 EUR.Sused ma Mercedes E na vozenie ludi na letisko ale ide ho predat po 100 tisic kma uz ho nechce. ked prisiel na Maybachu povedal ze to je uplne nieco ine ako TRIEDA E od plavajuceho podvozku a komfortu ...idete 180 a mate pocit ze idete 100.ked chcu ludia super kvalitne veci musia si aj super zaplatit.Ostatne je len marketing..A je to tak aj v pripade potravin,napisu podiel mäsa v sunke alebo parkoch a v dteste je realne menej.Ludia chcu kvalitu aj dobru cenu ale pravda je taka ze vzdy sa platilo a bude platit za kvalitu.Volakedy som prisiel do potravin,kupil cerstvy chlieb z pekarne,maslo,mlieko v skle,susienky,santovku mineralku v skle a siel som domov,Ziadne akcie neexistovali.Teraz nas tu klamu,napisu zlava 44 % a aj po zlave je to drahsie ako v nemecku.drogeria ako sprchovy gel adidas ,dove u nas po zlave 33% 1,89 a v rakusku bez zlavy 1,69 EuR. zlavePozrite si letak z kauflandu cesky,slovensky a nemecky .Vcera sa hovorilo ze kym v nemecku maju retazce marzu 1% u nas 4 -9 %.V amerike kupite VW tourageg alebo Audi Q7 vyrobene na slovensku lacnejsie ako u nas.je tam velky trh a konkurencia.my budeme vzdy len maly nezaujimavy trh .Kazdy mame svoj vkus,svoje predstavy,potreby,niekto chce velky kufor lebo ma rodinu,niekto zas rychle auto, a niekto chce vsetko mat v jednom a za dostupnu cenu .V aute sa clovek musi dobre citit a byt spokojny ze dostal za tu cenu co ocakaval a hlavne priznajme si dnes auto sa faceliftuje kazde 3 roky takze platit vela penazi moze len ten kto si to moze dovolit a auto sluzi skor ako dopravny prostriedok do prace obchodu,vylety a ludia potrebuju k stastiu lepsie vztahy v praci aj v zivote medzi sebou, zazitky viac ako sediet v drahom aute a citit sa velky,rychly, a dolezity.Aj ten cesky znamy liecitel hovori ze ked k nemu pride manager ze cim drahsie auto,tym tazsi stav

Mario
22. září • 19:12

Ale ze uplne trefne. Super.

světelná tyč
27. června • 15:26

Těší mě, že aspoň v jedné automobilce se ještě nezačali chovat jako idioti a dělají normální motory.

R
27. června • 20:29

no nevím co myslíte normální motory...chápu, že tříválec 1.0 je fakt divný...ale dvoulitrový turbo benzín přece je taky normální motor, ne?;-)

Pali3x
28. června • 8:35

2,0 turbo benzín je väčšinou vysoko výkonný motor - napr Honda Civic Type R. Do bežných áut sa také motory nedávajú. Je to síce normálny motor, ale nie bežný. 2,0 od Mazdy je konkurenciou maximálne pre motory 1,4 turbo. Rozdiel je v tom, že na dosiahnutie krútiaceho momentu v Mazde použili objem.
Hodnotenie motora je silno individuálne a záleží od toho, na čom človek jazdil predtým. Ja mám napr 2,0 (88 kW) s manuálom v Mazde 3 a táto kombinácia je pre mňa výborná. Celé auto jazdí tak trochu ináč ako konkurencia. Skvelá jazda nie je iba o silnom motore, ale o kombinácii motor - riadenie/ podvozok - radenie... A práve Mazda spravila vodičský zaujímavé auto, ktoré je radosť šoférovať aj keď motor nie je najsilnejší (na dnešnú dobu).Trochu aj tak nechápem dnešného zákazníka. Chceme všetkého viac - väčšie auto + viac výbavy... = vyššia hmotnosť (auto horšie jazdí + nutnosť vyššieho výkonu), na druhej strane v rovnakom aute chceme dobré zrýchlenie, vysoký výkon a k tomu ako bonus malú spotrebu... Ibaže to sa kombinuje dosť ťažko. Kedysi sme jazdili Fábiami, Polami a inými jednoduchými autami, ktoré mali ledva 50 kW a boli sme spokojní.
Mazda podľa mňa vie presne čo robí a koľko výkonu potrebuje auto. Napr MX5-ka nie je nejako výkonné auto a predalo sa jej milióny. Je to zábavné auto a také auto nepotrebuje super výkonný motor, ale kombináciu, ktorá nakoniec dá autu zábavné jazdné vlastnosti. Tento odkaz podľa mňa prenáša Mazda do všetkých svojich áut.
Ruku na srdce - skoro všade je povolená rýchlosť 50 / 90 / 130 a iba v Nemecku je na istých úsekoch neobmedzená rýchlosť. Bežný človek aj tak nepôjde 200 +, lebo každé auto pri takej rýchlosti skonzumuje aj trávu okolo diaľnice...Načo sú nám výkonné autá? Podľa mňa potrebujeme autá, ktoré budu zábavné aj pri legálnych rýchlostiach. Myslím si, že práve takto zmýšľajú ľudia v Mazde.
Poznámka: vraj napr v MX-5 je cítiť rýchlosť intenzívnejšie. Aj malé rýchlosti sú vraj celkom uspokojujúce čo sa pocitov týka (píšu často majitelia v recenziách).Záver - nie som fanatickým prívržencom Mazdy. Len ma "tak trochu" dostala jazdnými vlastnosťami = ak si niektorá značka zaslúži fanúšika, tak Mazda je jednou z nich. Ani Alfa Romeo nie je dokonalá, ale vraj jazdí geniálne.
Vedel som, že značka má "vypálené" nelichotivé znamenie korózie... Ale aj napriek tomu som to riskol (vraj v dnešnej dobe je to OK), lebo som nenašiel lepšie šoférske auto za dané peniaze. Možno budem raz ľutovať, alebo sa budem tešiť zo skvelej jazdy (žiadne bezduché auto s "gumeným" riadením) a spoľahlivosti. Čas ukáže...

Moik
28. června • 8:12

Kdyby fungoval aspoň do 150tis km, byl by to normální motor. A je celkem jedno co je uvnitř, ne? Takže 2.0TSI ani 1.4TSI ani 1.0EB ani 1.6EB není normální motor. Mazda 2.0i SA je normální motor.

Stan
27. června • 9:54

Další tuctové SUV, oproti Mazdě 6 nebo 3 je tohle bezduchá hora plechu a na to, že má skoro 200 koní, tak dynamika je k pláči...

Moik
26. června • 9:33

Jsem majitel CX-5 a s testem souhlasím. Myslím, že je úplně přesný a v některých ohledech ještě taktní. Sedačky jsou opravdu horší jak podvozek..dlouho jsem se v autě nemusel v zatáčkách zapírat. A když jsem se poprvní s CX-5 svezl, byl to přesně tento typ a taky jsem si řekl, že ne. Kola nefiltrují dobře, je cítít jejich hmotnost, auto je těžké... Jenže pak jsem měl možnost projet opak nabídky... 2.0i 165k předokolka s manuálem. A tady jsem pochopil, v čem je Mazda výborná. Živý úsporný motor (pod 7) výborná převodovka, opravdu skvělý podvozek - ještě lepší kombinace jisoty a konfortu než na Fordech a neuvěřitelné odhlučnění - škoda těch sedaček...hmotnost 1380kg..CX-5 dává smysl, ale v první až třetí výbavě a předokolka. Pokud potřebujete víc, tak bych asi šel jinam. Taky cena 550 bez daně je už v pohodě. Tohle není auto za 850tis.

Mirek
26. června • 11:18

Nevím, jak tato generace, ale předchozí v jsem si vyzkoušel a dle mého byla Kuga ze strany řízení, sedadel, hluku a komfortu jednoznačně lepší. U Mazdy jsem bojoval stále s pocitem, že se musím nohami zapírat, ať nesklouznu ze sedadla. Zadní sedadla, zkoušeno před faceliftem, byla úplně tragická.

Kankunen
26. června • 10:27

Tezko verit, popisujes to jako rozdil mezi mx5 a cx5.

comm
25. června • 16:56

prostě taková spotřebka, stejná jako tucson, kuga, cr-v, tiguan, karoq, ateca apod. a tím, že každá značka umí něco navíc. spotřeba odpovídá, určitě jedenaapůlitry v turbu nejezdí za míň a narozdíl od france je to awd

R
25. června • 18:00

rozhodoval jsem se mezi přesně takovou novou CX5 2,5 automat AWD a Atecou 2.0TFSi 140kw DSG 4Drive xcellence (ano, Ateca je možná trochu menší). CX5 i po slevě 830.000,-, Ateca po slevě 740.000,-, takže bylo jasno...a uvidíme...;-)

R
25. června • 18:55

možná sem ještě nenapsal, že výkonový pocit (a nejen pocit) je v tomto případě a zvláště, že to jsou SUV neporovnatelný...:-))

hh
25. června • 21:09

chcem sa spytat, ze ako to je v ceskej mazde so zjednanim zlavy? na sk som tiez pozeral cx5 a na snahu diskutovat o zlave som dostal rychlu odjepoved ze pokial nie som politik, pravnik, podnikatel a ztp tak ze smola :D ako celkom som ostal zarazeny, tak ze ci je taky pristup aj v cz, predsi len z viac ako 30000e standardnej cennikovej ceny sa proste musi dat spravit aspon nejaka zlava individualne, tymto ma stratili

R
26. června • 14:53

Japonci všeobecně pokud nejde o výprodej slevy nedávají , chce to par dealerů třeba i v zahraničí poptat. A třeba i na tu Atecu se o slevě moc nechtěli bavit 🙂

Krabat
26. června • 9:07

Na nový model Mazdy 6 nebyl problém domluvit slevu asi 70 tisíc Kč. U teď čerstvě přicházejícího faceliftu Mazdy CX-3 byla automaticky nabídnuta sleva asi 25 tisíc Kč. Na skladové modely stávající CX-3 lze domluvit i lepší slevy. Je potřeba oslovit více prodejců a požádat je o nejlepší nabídku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
26. června • 9:15

Jak to myslíš nový model Mazdy 6? Pokud vím, tak nový model, resp. nějaký facelift přijde k nám až někdy teď v létě. Viděl jsem akorát ceník tady na Autorevue, ale na webu Mazdy je pořád jenom info "již brzy" a pár info, zatím bez ceníku a bez možnosti objednání.

Krabat
26. června • 17:24

Model Mazdy 6 kupovaný minulý rok. Tehdy to byl facelift 2017. Teď přichází facelift 2018. Každopádně, slevu domluvit lze na každý model Mazdy.

Jirka
25. června • 11:52

Ja Mel Atmo Benzin trilitr transmission hdmi 200 ps 10.5 na sto normal. Tady spotreba skvela

Lidl
25. června • 13:10

mylsim si ze displayport je lepsi nez hdmi

Jirka
25. června • 14:05

Vis co je hdmi? Diesel je spalovaci Motor je z zpaluje naftu, hdmi je druh starsi prevodovky, ale absolutne spolehliva i Kdyz jeji provozu stoji litr paliva na sto km.

Marek71
25. června • 16:29

Nemyslel si spíš zkratku HDM? Jako hydrodynamický měnič?

Jirka
25. června • 21:08

Ano sory za nepresnou znalost

Koubes
25. června • 15:08

HDMI je odjakživa zkratka anglického označení High-Definition Multi-media Interface nekomprimovaného obrazového a zvukového signálu v digitálním formátu.

Jirka
25. června • 11:50

Oxymoron je kokodak na Nürburgringu a kratke ploche seda ky hruza trestanecka lavicce ma i kokodak

gustav
25. června • 11:56

Presne:) sedadla ve skodovkach = trestne lavice.Fuj!

Cynik
25. června • 11:26

Takže shrnutí:
- dynamika sotva průměrná
- převodovka cuká a váhá
- spotřeba bídná
- komfort na rozbitých silnicích mizerný
Navrch ještě v terénu lajdák
http://www.youtube.com/watch...
A za takový střep dát skoro milion?

lubkos
26. června • 23:01

asi si CX5 nikdy nešoféroval!

JH
26. června • 7:07

Musím s Cynikom iba súhlasiť. Mazda je veľa kriku pre nič.

Lazar Jelizarič
25. června • 16:35

No Ty ses taky nepovedl a rodiče Tě -coby atrapu- nepohodili do škarpy :-) Já jinak Mazdu CX-5 mám a jsem spokojený maximálně. Převodovka s motorem funguje naprosto precizně. U testovaného modelu se zřejmě opravdu jednalo o nějaký nepodarek,což se ale dá řešit reklamací.

Marek71
25. června • 19:06

Tak to rád slyším (resp. čtu), protože CX-5 se mi docela líbí (a taky 6 kombi), výkon by mi stačil a spotřeba se mi také zdá srovnatelná s konkurencí.

Kankunen
25. června • 21:12

Muzes s tim motorem jet na dalnici tempo firemnich octavek a nesezere te to.

Kankunen
25. června • 12:00

Přesně tak tento test vyzněl. Ve srovnání s Tiguanem TDI 190 koní je papírově o 1,5 sekundy pomalejší, při měření o 0,2 sek rychlejší.

mikes
25. června • 22:38

Takže se 190 mazdich koní vyrovná 190 dieselovym koním VW, nevím jestli to je na potlesk...

Cynik
25. června • 12:16

Jenže když postavím vrcholný Tiguan proti téhle vrcholné CX-5, tak ji Tiguan smázne jak slzu a ještě bude baštit o litr méně.
http://www.zeperfs.com/en/duel6776-6393.htm...

Marek71
25. června • 13:00

Ano, CX-5 nemá tak výkonnou motorizaci, takže ten, kdo hledá crossover v této velikosti, s výkonem přes 200 koní, u Maxdy nepochodí. Otázkou je, co ten Tiguan nabídne v podobné cenové relaci jako ta vrcholná CX-5.A co se týže spotřeby, tak ten Tiguam je diesel, což pro někoho může být dost velkou překážkou.

Nornik
25. června • 15:40

CX5 v ty vybave se da sehnat za nejakych 800k ... tiguan ci subaru neumi takovou kombinaci ceny a vybavy. Pokud nekdo za tu castku chce i vice vykonu, musi se podivat jinde.

Cynik
25. června • 14:04

No pokud je pro někoho diesel překážkou, tak má k dispozici zase daleko výkonnější konkurenci v benzínu, třeba Forester 177 kW, Tiguan 169kW, Ateca 221 kW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
25. června • 16:33

Srovnávat Forestra s CX5 nejde. Užitné vlastnosti Forestra jsou trochu jinde. CX5 blíže k XV.

Cynik
25. června • 16:46

Ale jde, naopak Forester je velikostí k CX-5 daleko blíž, XV je o dost menší, spíše takový přizvednutý HB.

Rosťa
25. června • 17:48

Psal jsem o užitných vlastnostech. Forester je SUV a CX5 je na hranici Crossover a SUV (tzv. kompaktní) . XV je menší jen o deset cm a je zaměřením stejné jak CX5.

Cynik
25. června • 18:53

Forester, XV i CX-5 jsou SUV, mají 4x4, mají vyšší světlou výšku. Crossovery jsou různé 3008, 5008, Captury, nebo třeba i Tiguan 4x2, prostě předohraby s vyšší světlou výškou.

Rosťa
25. června • 20:17

Jestli to je 4x2 nebo 4x4 nerozhoduje zda je to SUV či Crossover. Ve světě jsou běžně i Off Roady s pohonem 4x2 a nadělají na nezpevněných cestách více parády než většina u nás prodávaných čtyřkolek.
Jen jsem chtěl říci, že Forester je primárně určen na práci mimo cesty s slušnýma jízdnímy vlastnostmi na cestě, kdežto CX5 je primárně určená na asfalt s dobrými vlastnostmi v lehčím terénu. A tomu odpovídá i jejich výbava a stavba. Obě auta jsou na špici svého segmentu. Z hlediska typického Čecha by v testu porovnání vyhrála CX5, ale pokud pracuje člověk v lese, nebo musí být pravidelně v terénu, tak tam by vyhrál Forester.
Je to jako by jsi srovnával "Jamese Bonda a Ramba".

Cynik
25. června • 20:59

Jo a co se týče off-roadů s jednou poháněnou nápravou, tak všechny slušné offroady co znám mají 4x4, Difík, Gčko, Wrangler, terénní pick-upy, prostě vše co má mít nějakou slušnou použitelnost v terénu má 4x4.

Cynik
25. června • 20:51

Subaru je samozřejmě schopnější v terénu, protože má funkční čtyřkolku, CX-5 má fejk, který se brzy přehřeje a končí, viz můj původní odkaz, ale to nedělá z Foresteru terénní auto, je to pořád SUV se samonosnou karosérií, tudíž do trvalého zápřahu v terénu nevhodné auto. Tedy primárně auto na silnice s občasnými výlety mimo silnici, na trvalou "práci" mimo silnici jsou skutečné off-roady s rámem a to není žádné SUV ani Forester.

Krabat
27. června • 6:29

Tak úplně samozřejmě schopnější v terénu není. Když už tady postuješ videa, zrovna v tomhle mě Forester vs CX-5 vůbec nepřesvědčil. A není to jediné video, kde se Forester neprezentuje v nejlepším světle.https://www.youtube.com/watch... To ale neznamená, že chování Mazdy je v terénu v pořádku. Z několika různých videí jsem si všiml, že Mazda přenáší více hnací síly na zadní kola, pokud se natočí ta přední. I proto udělali video, jaké udělali.

Rosťa
25. června • 22:03

Co se týká zápřahu Forestra v terénu, tak si dovolím ti oponovat. Vím o pár Forestrech, které se za deset let ježdění dostali maximálně tak na cestu třetí třídy a to jen mizivé procento nájezdu. Všechny s nájezdem v lese a na poli. Už základní výška 22cm dělá své a není problém zvednout o dalších 48mm. Jasně není to auto do hor bez cest, ale mimo běžné cesty s ním můžeš jezdit pořád.

Moik
27. června • 13:20

Forrester není teréňák... sám jsem ho měl. Je to SUV... Stejnej teréňák je Tiguan, kterýho jsem taky měl. Rozdíl je snad jen v tom, že Forresterovi smrdí viskozní spojka, když se páli, Tiguanu ne. CX-5 jak jsem psal níž dává smysl jen jako předokolka v základnějších výbavách... její 4x4 je děs a nakonec i ta funkční výbava nedrží krok - auto stěrače atd...

Cynik
25. června • 22:19

Výjimka potvrzuje pravidlo. To co píšeš z Forestra přesto nedělá off-road. Když s Forestrem najedeš 100 tkm v terénu, tak samonosná karoserie bude tak rozhrkaná, že to auto bude skoro nepoužitelné na silnici, protože žádná samonosná karoserie nesnese trvalé namáhání v terénu bez toho aby povolila, ani u Forestru ne, je to prostě SUV, tedy primár silnice a občas terén. Konec konců jezdit mimo běžné cesty po lese nebo polních cestách můžeš i s Golfem nebo Civicem a přesto to neznamená, že jsou to off-roady.

Marek71
25. června • 14:20

Ano, jak jsem psal, CX-5 nemá konkurenci pro vrcholovou motorizaci a kdo ji chce, ten se musí ohlédnout jinde. neznamená to ale, že dynamika je špatná, na ten výkon je dynamika zcela odpovídající. A pokud chce uživatel lepší, musí sáhnout po výkonnější variantě u konkurence, ovšem už také za jinou cenu.

Kankunen
25. června • 12:40

Tigi bude rychlejší, ale ne úspornější. Ten motor ti dovolí jet bez omezování (do 160) a neporoste spotřeba. To je silná stránka toho motoru.

Marek71
25. června • 11:45

Dynamika podle mě úplně v pohodě v rámci třídy a využití auta. Ano, stovka kolem 8 sekund by byla lepší...Spotřeba průměr kolem 8 litrů s tím, že se dá v pohodě pod 7 to je bídná spotřeba? Nemyslím, dle mého je to absolutně v pohodě.Ten automat je zvláštní, zatím jsem na něj nečetl takové výtky, to by chtělo možná zkusit jinou CX-5 nebo hodit řeč s prodejcem.

Cynik
25. června • 12:00

Vzhledem k tomu, že je to vrcholná motorizace, tak je dynamika mizerná, vrcholné motorizace konkurence jsou jinde. Navíc když je to model pojatý s velkými koly a tedy ztrátou komfortu, tak by mohl poskytnou alespoň nějakou slušnou dynamiku, ale pomalý a ještě navrch kostitřas je dost nepoužitelná kombinace.V pohodě za 7 umí jediný šetřílek a průměr je přes 8,5
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/12... ... To je snad problém Mazdy, že dá do novinářského auta to co tam dala.

Daniel
14. srpna • 14:08

Nevíš co povídáš. Auto jsi si nikdy nevyzkoušel.

Rosťa
25. června • 16:29

Tak si kup SQ7a budeš spokojený. Spritmonitor ohledně spotřeby je dost zavádějící. Například já jezdím se svým autem v pohodě kombinovaně za 7.3l (výrobce udává 7l) a na Spritmonitor je pouze jediné auto v mé konfiguraci a to se spotřebou 8.5l. A novináři s tím jezdí za 10l.

mikes
25. června • 22:04

Tak posuzovat vypovidaci schopnost spritmonitoru na zaklade toho ze tam je jen jeden udaj u daneho auta asi neni idealni ;-). U 4-5 poslednich aut se kterymi jsem najel dost km mi ty udaje sedi celkem presne, lisi se max o 2 deci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
25. června • 22:20

No vidíš a já mám na svém Rapidu 1.6 tdi 77kw průměrnou spotřebu 4.4l a od roku 2015 má naježděno 250 tkm. Dle spritmonitor bych byl 14 z 2327 řidičů. Nájezd 40% dálnice, 30% venkov a 30% město.

mikes
26. června • 14:13

Asi nejsi typicky uzivatel B-]. Za 4,4 tam jezdí šetřílci ;-)

Marek71
25. června • 12:10

Myslel jsem v pohodě do sedm jezdil redaktor v testu okresky. Ne, opravdu si nemyslím, že to bude jezdit průměr za 7. Mě ta spotřeba na skoro 200 koní přijde adekvátní, úplně v pohodě.

Lidl
25. června • 11:34

a milion za strep od skodovky je taky v poradku?

Cynik
25. června • 11:36

Proč do diskuze o Mazdě taháš škodárnu? Máš z ní nějaký mindrák nebo frustraci?

Rosťa
25. června • 16:36

Ta Škoda mi taky šrotuje v hlavě ........ Něco mi tu chybí.......Už jsem si vzpomněl Hyundai přece..... ;=)

Mirek
25. června • 20:22

Mi tady nechybí ani Hyundai, ani Škoda. To jste již tak slabomyslní, že neumíte řešit jen Mazdu? Aha, už vím, nemáte o čem psát, nic k tématu, tak se použije obezlička.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
25. června • 21:48

To byl pokus o vtip!

Kankunen
25. června • 11:00

To je divné, co Mazda vyšla se skyactivem má vše odladěno k dokonalosti. Automat nebloudí, je rychlý, podřazuje jak má. Proč najednou ta změna? Chce to akorát dva stupně navíc. Ne poslední kvalt prodloužit, ale mít menší přeskoky.

Mirek
25. června • 19:00

Prodloužit měli sedáky a ne poslední kvalt. Právě kvůli sedákům jsem před časem Mazdu vyřadil z možné koupě.

Ne321
26. června • 15:43

To je bohuzel problem vetsiny japonskych vozu, ze maji sedacky konstruovane na miru japonskym trpaslikum a v Evrope jim pak chybi potrebne centimetry.

MM
25. června • 11:04

Možná bych neřekl, že k dokonalosti, každopádně tohle bylo poprvé, co automat v Mazdě zmatkoval. I proto jsem psal, že jde spíše o chybu tohoto konkrétního vozu, než paušální problém převodovky jako takové.

gustav
25. června • 10:23

V nadpise neni "japonsky Karoq",jaky je k tomu duvod?

Petr
25. června • 10:30

Jdi se lecit. O cem by se tu melo psat. Maji tu psat vic o Lancii nez o Skodovce? Koukni se na prodeje aut. Koukni se na aktivitu a pocet prispevku zde na foru, lidi chteji cist o Skodovkach, diskutuji o nich. Smir se s tim. Muzes si koupit co chces. Kup si treba Dacii a pak si na francouzskych serverech stezuj, proc tam pisou tolik o Renaultu a Peugeotu. Ja fakt nechapu smysl techto prispevku. Bud musis byt hloupy, nebo si jen trapny. A nebo kombinace obojiho.

Mirek
25. června • 11:21

Já bych řekl, že lidé chtějí číst o všech zajímavých autech, nejen o škodovkách.

Petr
25. června • 12:38

A taky vedi. Ale zde se pise vic o Skodovkach, ve Francii o jinych autech etc. Chcete cist o jinych autech - je doba internetu. O co jde. Ale tyhle kecy a narky pod kazdou diskuzi. Uz je to trapny..

Mirek
25. června • 18:58

Já snad škodovky vyloučil? Víš, co to znamená o všech. Jen ty jsi napsal, že lidé chtějí číst o škodovkách a "něco" o smíření. Ty jsi mluvčí všech?
Jestli sis nevšiml, tak tohle je test Mazdy a ne Škody, tak teď tady naříkáš jen ty.
Pokud vezmu první příspěvek, tak to je de..., to ví snad každý, a na to reagovat nemusíš.

Doporučujeme

Články odjinud