TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

gustav  |  25. 06. 2018 10:23

V nadpise neni "japonsky Karoq",jaky je k tomu duvod?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 06. 2018 10:30

Jdi se lecit. O cem by se tu melo psat. Maji tu psat vic o Lancii nez o Skodovce? Koukni se na prodeje aut. Koukni se na aktivitu a pocet prispevku zde na foru, lidi chteji cist o Skodovkach, diskutuji o nich. Smir se s tim. Muzes si koupit co chces. Kup si treba Dacii a pak si na francouzskych serverech stezuj, proc tam pisou tolik o Renaultu a Peugeotu. Ja fakt nechapu smysl techto prispevku. Bud musis byt hloupy, nebo si jen trapny. A nebo kombinace obojiho.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 06. 2018 11:21

Já bych řekl, že lidé chtějí číst o všech zajímavých autech, nejen o škodovkách.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 06. 2018 12:38

A taky vedi. Ale zde se pise vic o Skodovkach, ve Francii o jinych autech etc. Chcete cist o jinych autech - je doba internetu. O co jde. Ale tyhle kecy a narky pod kazdou diskuzi. Uz je to trapny..

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 06. 2018 18:58

Já snad škodovky vyloučil? Víš, co to znamená o všech. Jen ty jsi napsal, že lidé chtějí číst o škodovkách a "něco" o smíření. Ty jsi mluvčí všech?
Jestli sis nevšiml, tak tohle je test Mazdy a ne Škody, tak teď tady naříkáš jen ty.
Pokud vezmu první příspěvek, tak to je de..., to ví snad každý, a na to reagovat nemusíš.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  25. 06. 2018 11:00

To je divné, co Mazda vyšla se skyactivem má vše odladěno k dokonalosti. Automat nebloudí, je rychlý, podřazuje jak má. Proč najednou ta změna? Chce to akorát dva stupně navíc. Ne poslední kvalt prodloužit, ale mít menší přeskoky.

Odpovědět  |   | 
MM  |  25. 06. 2018 11:04

Možná bych neřekl, že k dokonalosti, každopádně tohle bylo poprvé, co automat v Mazdě zmatkoval. I proto jsem psal, že jde spíše o chybu tohoto konkrétního vozu, než paušální problém převodovky jako takové.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 06. 2018 19:00

Prodloužit měli sedáky a ne poslední kvalt. Právě kvůli sedákům jsem před časem Mazdu vyřadil z možné koupě.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  26. 06. 2018 15:43

To je bohuzel problem vetsiny japonskych vozu, ze maji sedacky konstruovane na miru japonskym trpaslikum a v Evrope jim pak chybi potrebne centimetry.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 11:26

Takže shrnutí:
- dynamika sotva průměrná
- převodovka cuká a váhá
- spotřeba bídná
- komfort na rozbitých silnicích mizerný
Navrch ještě v terénu lajdák
http://www.youtube.com/watch...
A za takový střep dát skoro milion?

Odpovědět  |   | 
Lidl  |  25. 06. 2018 11:34

a milion za strep od skodovky je taky v poradku?

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 11:36

Proč do diskuze o Mazdě taháš škodárnu? Máš z ní nějaký mindrák nebo frustraci?

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 16:36

Ta Škoda mi taky šrotuje v hlavě ........ Něco mi tu chybí.......Už jsem si vzpomněl Hyundai přece..... ;=)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 06. 2018 20:22

Mi tady nechybí ani Hyundai, ani Škoda. To jste již tak slabomyslní, že neumíte řešit jen Mazdu? Aha, už vím, nemáte o čem psát, nic k tématu, tak se použije obezlička.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 21:48

To byl pokus o vtip!

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  25. 06. 2018 11:45

Dynamika podle mě úplně v pohodě v rámci třídy a využití auta. Ano, stovka kolem 8 sekund by byla lepší...

Spotřeba průměr kolem 8 litrů s tím, že se dá v pohodě pod 7 to je bídná spotřeba? Nemyslím, dle mého je to absolutně v pohodě.

Ten automat je zvláštní, zatím jsem na něj nečetl takové výtky, to by chtělo možná zkusit jinou CX-5 nebo hodit řeč s prodejcem.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 12:00

Vzhledem k tomu, že je to vrcholná motorizace, tak je dynamika mizerná, vrcholné motorizace konkurence jsou jinde. Navíc když je to model pojatý s velkými koly a tedy ztrátou komfortu, tak by mohl poskytnou alespoň nějakou slušnou dynamiku, ale pomalý a ještě navrch kostitřas je dost nepoužitelná kombinace.

V pohodě za 7 umí jediný šetřílek a průměr je přes 8,5
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/12... ...

To je snad problém Mazdy, že dá do novinářského auta to co tam dala.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  25. 06. 2018 12:10

Myslel jsem v pohodě do sedm jezdil redaktor v testu okresky. Ne, opravdu si nemyslím, že to bude jezdit průměr za 7. Mě ta spotřeba na skoro 200 koní přijde adekvátní, úplně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 16:29

Tak si kup SQ7a budeš spokojený. Spritmonitor ohledně spotřeby je dost zavádějící. Například já jezdím se svým autem v pohodě kombinovaně za 7.3l (výrobce udává 7l) a na Spritmonitor je pouze jediné auto v mé konfiguraci a to se spotřebou 8.5l. A novináři s tím jezdí za 10l.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  25. 06. 2018 22:04

Tak posuzovat vypovidaci schopnost spritmonitoru na zaklade toho ze tam je jen jeden udaj u daneho auta asi neni idealni . U 4-5 poslednich aut se kterymi jsem najel dost km mi ty udaje sedi celkem presne, lisi se max o 2 deci.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 22:20

No vidíš a já mám na svém Rapidu 1.6 tdi 77kw průměrnou spotřebu 4.4l a od roku 2015 má naježděno 250 tkm. Dle spritmonitor bych byl 14 z 2327 řidičů. Nájezd 40% dálnice, 30% venkov a 30% město.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  26. 06. 2018 14:13

Asi nejsi typicky uzivatel . Za 4,4 tam jezdí šetřílci

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  14. 08. 2018 14:08

Nevíš co povídáš. Auto jsi si nikdy nevyzkoušel.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  25. 06. 2018 12:00

Přesně tak tento test vyzněl. Ve srovnání s Tiguanem TDI 190 koní je papírově o 1,5 sekundy pomalejší, při měření o 0,2 sek rychlejší.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 12:16

Jenže když postavím vrcholný Tiguan proti téhle vrcholné CX-5, tak ji Tiguan smázne jak slzu a ještě bude baštit o litr méně.
http://www.zeperfs.com/en/duel6776-6393.htm...

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  25. 06. 2018 12:40

Tigi bude rychlejší, ale ne úspornější. Ten motor ti dovolí jet bez omezování (do 160) a neporoste spotřeba. To je silná stránka toho motoru.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  25. 06. 2018 13:00

Ano, CX-5 nemá tak výkonnou motorizaci, takže ten, kdo hledá crossover v této velikosti, s výkonem přes 200 koní, u Maxdy nepochodí. Otázkou je, co ten Tiguan nabídne v podobné cenové relaci jako ta vrcholná CX-5.

A co se týže spotřeby, tak ten Tiguam je diesel, což pro někoho může být dost velkou překážkou.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 14:04

No pokud je pro někoho diesel překážkou, tak má k dispozici zase daleko výkonnější konkurenci v benzínu, třeba Forester 177 kW, Tiguan 169kW, Ateca 221 kW.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  25. 06. 2018 14:20

Ano, jak jsem psal, CX-5 nemá konkurenci pro vrcholovou motorizaci a kdo ji chce, ten se musí ohlédnout jinde. neznamená to ale, že dynamika je špatná, na ten výkon je dynamika zcela odpovídající. A pokud chce uživatel lepší, musí sáhnout po výkonnější variantě u konkurence, ovšem už také za jinou cenu.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 16:33

Srovnávat Forestra s CX5 nejde. Užitné vlastnosti Forestra jsou trochu jinde. CX5 blíže k XV.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 16:46

Ale jde, naopak Forester je velikostí k CX-5 daleko blíž, XV je o dost menší, spíše takový přizvednutý HB.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 17:48

Psal jsem o užitných vlastnostech. Forester je SUV a CX5 je na hranici Crossover a SUV (tzv. kompaktní) . XV je menší jen o deset cm a je zaměřením stejné jak CX5.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 18:53

Forester, XV i CX-5 jsou SUV, mají 4x4, mají vyšší světlou výšku. Crossovery jsou různé 3008, 5008, Captury, nebo třeba i Tiguan 4x2, prostě předohraby s vyšší světlou výškou.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 20:17

Jestli to je 4x2 nebo 4x4 nerozhoduje zda je to SUV či Crossover. Ve světě jsou běžně i Off Roady s pohonem 4x2 a nadělají na nezpevněných cestách více parády než většina u nás prodávaných čtyřkolek.
Jen jsem chtěl říci, že Forester je primárně určen na práci mimo cesty s slušnýma jízdnímy vlastnostmi na cestě, kdežto CX5 je primárně určená na asfalt s dobrými vlastnostmi v lehčím terénu. A tomu odpovídá i jejich výbava a stavba. Obě auta jsou na špici svého segmentu. Z hlediska typického Čecha by v testu porovnání vyhrála CX5, ale pokud pracuje člověk v lese, nebo musí být pravidelně v terénu, tak tam by vyhrál Forester.
Je to jako by jsi srovnával "Jamese Bonda a Ramba".

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 20:51

Subaru je samozřejmě schopnější v terénu, protože má funkční čtyřkolku, CX-5 má fejk, který se brzy přehřeje a končí, viz můj původní odkaz, ale to nedělá z Foresteru terénní auto, je to pořád SUV se samonosnou karosérií, tudíž do trvalého zápřahu v terénu nevhodné auto. Tedy primárně auto na silnice s občasnými výlety mimo silnici, na trvalou "práci" mimo silnici jsou skutečné off-roady s rámem a to není žádné SUV ani Forester.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  25. 06. 2018 22:03

Co se týká zápřahu Forestra v terénu, tak si dovolím ti oponovat. Vím o pár Forestrech, které se za deset let ježdění dostali maximálně tak na cestu třetí třídy a to jen mizivé procento nájezdu. Všechny s nájezdem v lese a na poli. Už základní výška 22cm dělá své a není problém zvednout o dalších 48mm. Jasně není to auto do hor bez cest, ale mimo běžné cesty s ním můžeš jezdit pořád.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 22:19

Výjimka potvrzuje pravidlo. To co píšeš z Forestra přesto nedělá off-road. Když s Forestrem najedeš 100 tkm v terénu, tak samonosná karoserie bude tak rozhrkaná, že to auto bude skoro nepoužitelné na silnici, protože žádná samonosná karoserie nesnese trvalé namáhání v terénu bez toho aby povolila, ani u Forestru ne, je to prostě SUV, tedy primár silnice a občas terén. Konec konců jezdit mimo běžné cesty po lese nebo polních cestách můžeš i s Golfem nebo Civicem a přesto to neznamená, že jsou to off-roady.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  27. 06. 2018 13:20

Forrester není teréňák... sám jsem ho měl. Je to SUV... Stejnej teréňák je Tiguan, kterýho jsem taky měl. Rozdíl je snad jen v tom, že Forresterovi smrdí viskozní spojka, když se páli, Tiguanu ne. CX-5 jak jsem psal níž dává smysl jen jako předokolka v základnějších výbavách... její 4x4 je děs a nakonec i ta funkční výbava nedrží krok - auto stěrače atd...

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  27. 06. 2018 06:29

Tak úplně samozřejmě schopnější v terénu není. Když už tady postuješ videa, zrovna v tomhle mě Forester vs CX-5 vůbec nepřesvědčil. A není to jediné video, kde se Forester neprezentuje v nejlepším světle.

https://www.youtube.com/watch...

To ale neznamená, že chování Mazdy je v terénu v pořádku. Z několika různých videí jsem si všiml, že Mazda přenáší více hnací síly na zadní kola, pokud se natočí ta přední. I proto udělali video, jaké udělali.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 20:59

Jo a co se týče off-roadů s jednou poháněnou nápravou, tak všechny slušné offroady co znám mají 4x4, Difík, Gčko, Wrangler, terénní pick-upy, prostě vše co má mít nějakou slušnou použitelnost v terénu má 4x4.

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  25. 06. 2018 15:40

CX5 v ty vybave se da sehnat za nejakych 800k ... tiguan ci subaru neumi takovou kombinaci ceny a vybavy. Pokud nekdo za tu castku chce i vice vykonu, musi se podivat jinde.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  25. 06. 2018 22:38

Takže se 190 mazdich koní vyrovná 190 dieselovym koním VW, nevím jestli to je na potlesk...

Odpovědět  |   | 
Lazar Jelizarič  |  25. 06. 2018 16:35

No Ty ses taky nepovedl a rodiče Tě -coby atrapu- nepohodili do škarpy Já jinak Mazdu CX-5 mám a jsem spokojený maximálně. Převodovka s motorem funguje naprosto precizně. U testovaného modelu se zřejmě opravdu jednalo o nějaký nepodarek,což se ale dá řešit reklamací.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  25. 06. 2018 19:06

Tak to rád slyším (resp. čtu), protože CX-5 se mi docela líbí (a taky 6 kombi), výkon by mi stačil a spotřeba se mi také zdá srovnatelná s konkurencí.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  25. 06. 2018 21:12

Muzes s tim motorem jet na dalnici tempo firemnich octavek a nesezere te to.

Odpovědět  |   | 
JH  |  26. 06. 2018 07:07

Musím s Cynikom iba súhlasiť. Mazda je veľa kriku pre nič.

Odpovědět  |   | 
lubkos  |  26. 06. 2018 23:01

asi si CX5 nikdy nešoféroval!

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  25. 06. 2018 11:50

Oxymoron je kokodak na Nürburgringu a kratke ploche seda ky hruza trestanecka lavicce ma i kokodak

Odpovědět  |   | 
gustav  |  25. 06. 2018 11:56

Presne:) sedadla ve skodovkach = trestne lavice.Fuj!

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  25. 06. 2018 11:52

Ja Mel Atmo Benzin trilitr transmission hdmi 200 ps 10.5 na sto normal. Tady spotreba skvela

Odpovědět  |   | 
Lidl  |  25. 06. 2018 13:10

mylsim si ze displayport je lepsi nez hdmi

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  25. 06. 2018 14:05

Vis co je hdmi? Diesel je spalovaci Motor je z zpaluje naftu, hdmi je druh starsi prevodovky, ale absolutne spolehliva i Kdyz jeji provozu stoji litr paliva na sto km.

Odpovědět  |   | 
Koubes  |  25. 06. 2018 15:08

HDMI je odjakživa zkratka anglického označení High-Definition Multi-media Interface nekomprimovaného obrazového a zvukového signálu v digitálním formátu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  25. 06. 2018 16:29

Nemyslel si spíš zkratku HDM? Jako hydrodynamický měnič?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  25. 06. 2018 21:08

Ano sory za nepresnou znalost

Odpovědět  |   | 
comm  |  25. 06. 2018 16:56

prostě taková spotřebka, stejná jako tucson, kuga, cr-v, tiguan, karoq, ateca apod. a tím, že každá značka umí něco navíc. spotřeba odpovídá, určitě jedenaapůlitry v turbu nejezdí za míň a narozdíl od france je to awd

Odpovědět  |   | 
R  |  25. 06. 2018 18:00

rozhodoval jsem se mezi přesně takovou novou CX5 2,5 automat AWD a Atecou 2.0TFSi 140kw DSG 4Drive xcellence (ano, Ateca je možná trochu menší). CX5 i po slevě 830.000,-, Ateca po slevě 740.000,-, takže bylo jasno...a uvidíme...

Odpovědět  |   | 
R  |  25. 06. 2018 18:55

možná sem ještě nenapsal, že výkonový pocit (a nejen pocit) je v tomto případě a zvláště, že to jsou SUV neporovnatelný...

Odpovědět  |   | 
hh  |  25. 06. 2018 21:09

chcem sa spytat, ze ako to je v ceskej mazde so zjednanim zlavy? na sk som tiez pozeral cx5 a na snahu diskutovat o zlave som dostal rychlu odjepoved ze pokial nie som politik, pravnik, podnikatel a ztp tak ze smola :D ako celkom som ostal zarazeny, tak ze ci je taky pristup aj v cz, predsi len z viac ako 30000e standardnej cennikovej ceny sa proste musi dat spravit aspon nejaka zlava individualne, tymto ma stratili

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  26. 06. 2018 09:07

Na nový model Mazdy 6 nebyl problém domluvit slevu asi 70 tisíc Kč. U teď čerstvě přicházejícího faceliftu Mazdy CX-3 byla automaticky nabídnuta sleva asi 25 tisíc Kč. Na skladové modely stávající CX-3 lze domluvit i lepší slevy. Je potřeba oslovit více prodejců a požádat je o nejlepší nabídku.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  26. 06. 2018 09:15

Jak to myslíš nový model Mazdy 6? Pokud vím, tak nový model, resp. nějaký facelift přijde k nám až někdy teď v létě. Viděl jsem akorát ceník tady na Autorevue, ale na webu Mazdy je pořád jenom info "již brzy" a pár info, zatím bez ceníku a bez možnosti objednání.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  26. 06. 2018 17:24

Model Mazdy 6 kupovaný minulý rok. Tehdy to byl facelift 2017. Teď přichází facelift 2018. Každopádně, slevu domluvit lze na každý model Mazdy.

Odpovědět  |   | 
R  |  26. 06. 2018 14:53

Japonci všeobecně pokud nejde o výprodej slevy nedávají , chce to par dealerů třeba i v zahraničí poptat. A třeba i na tu Atecu se o slevě moc nechtěli bavit 🙂

Odpovědět  |   | 
Moik  |  26. 06. 2018 09:33

Jsem majitel CX-5 a s testem souhlasím. Myslím, že je úplně přesný a v některých ohledech ještě taktní. Sedačky jsou opravdu horší jak podvozek..dlouho jsem se v autě nemusel v zatáčkách zapírat. A když jsem se poprvní s CX-5 svezl, byl to přesně tento typ a taky jsem si řekl, že ne. Kola nefiltrují dobře, je cítít jejich hmotnost, auto je těžké... Jenže pak jsem měl možnost projet opak nabídky... 2.0i 165k předokolka s manuálem. A tady jsem pochopil, v čem je Mazda výborná. Živý úsporný motor (pod 7) výborná převodovka, opravdu skvělý podvozek - ještě lepší kombinace jisoty a konfortu než na Fordech a neuvěřitelné odhlučnění - škoda těch sedaček...hmotnost 1380kg..

CX-5 dává smysl, ale v první až třetí výbavě a předokolka. Pokud potřebujete víc, tak bych asi šel jinam. Taky cena 550 bez daně je už v pohodě. Tohle není auto za 850tis.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  26. 06. 2018 10:27

Tezko verit, popisujes to jako rozdil mezi mx5 a cx5.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 06. 2018 11:18

Nevím, jak tato generace, ale předchozí v jsem si vyzkoušel a dle mého byla Kuga ze strany řízení, sedadel, hluku a komfortu jednoznačně lepší. U Mazdy jsem bojoval stále s pocitem, že se musím nohami zapírat, ať nesklouznu ze sedadla. Zadní sedadla, zkoušeno před faceliftem, byla úplně tragická.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  27. 06. 2018 09:54

Další tuctové SUV, oproti Mazdě 6 nebo 3 je tohle bezduchá hora plechu a na to, že má skoro 200 koní, tak dynamika je k pláči...

Odpovědět  |   | 
světelná tyč  |  27. 06. 2018 15:26

Těší mě, že aspoň v jedné automobilce se ještě nezačali chovat jako idioti a dělají normální motory.

Odpovědět  |   | 
R  |  27. 06. 2018 20:29

no nevím co myslíte normální motory...chápu, že tříválec 1.0 je fakt divný...ale dvoulitrový turbo benzín přece je taky normální motor, ne?

Odpovědět  |   | 
Moik  |  28. 06. 2018 08:12

Kdyby fungoval aspoň do 150tis km, byl by to normální motor. A je celkem jedno co je uvnitř, ne? Takže 2.0TSI ani 1.4TSI ani 1.0EB ani 1.6EB není normální motor. Mazda 2.0i SA je normální motor.

Odpovědět  |   | 
Pali3x  |  28. 06. 2018 08:35

2,0 turbo benzín je väčšinou vysoko výkonný motor - napr Honda Civic Type R. Do bežných áut sa také motory nedávajú. Je to síce normálny motor, ale nie bežný. 2,0 od Mazdy je konkurenciou maximálne pre motory 1,4 turbo. Rozdiel je v tom, že na dosiahnutie krútiaceho momentu v Mazde použili objem.
Hodnotenie motora je silno individuálne a záleží od toho, na čom človek jazdil predtým. Ja mám napr 2,0 (88 kW) s manuálom v Mazde 3 a táto kombinácia je pre mňa výborná. Celé auto jazdí tak trochu ináč ako konkurencia. Skvelá jazda nie je iba o silnom motore, ale o kombinácii motor - riadenie/ podvozok - radenie... A práve Mazda spravila vodičský zaujímavé auto, ktoré je radosť šoférovať aj keď motor nie je najsilnejší (na dnešnú dobu).

Trochu aj tak nechápem dnešného zákazníka. Chceme všetkého viac - väčšie auto + viac výbavy... = vyššia hmotnosť (auto horšie jazdí + nutnosť vyššieho výkonu), na druhej strane v rovnakom aute chceme dobré zrýchlenie, vysoký výkon a k tomu ako bonus malú spotrebu... Ibaže to sa kombinuje dosť ťažko. Kedysi sme jazdili Fábiami, Polami a inými jednoduchými autami, ktoré mali ledva 50 kW a boli sme spokojní.
Mazda podľa mňa vie presne čo robí a koľko výkonu potrebuje auto. Napr MX5-ka nie je nejako výkonné auto a predalo sa jej milióny. Je to zábavné auto a také auto nepotrebuje super výkonný motor, ale kombináciu, ktorá nakoniec dá autu zábavné jazdné vlastnosti. Tento odkaz podľa mňa prenáša Mazda do všetkých svojich áut.
Ruku na srdce - skoro všade je povolená rýchlosť 50 / 90 / 130 a iba v Nemecku je na istých úsekoch neobmedzená rýchlosť. Bežný človek aj tak nepôjde 200 +, lebo každé auto pri takej rýchlosti skonzumuje aj trávu okolo diaľnice...

Načo sú nám výkonné autá? Podľa mňa potrebujeme autá, ktoré budu zábavné aj pri legálnych rýchlostiach. Myslím si, že práve takto zmýšľajú ľudia v Mazde.
Poznámka: vraj napr v MX-5 je cítiť rýchlosť intenzívnejšie. Aj malé rýchlosti sú vraj celkom uspokojujúce čo sa pocitov týka (píšu často majitelia v recenziách).

Záver - nie som fanatickým prívržencom Mazdy. Len ma "tak trochu" dostala jazdnými vlastnosťami = ak si niektorá značka zaslúži fanúšika, tak Mazda je jednou z nich. Ani Alfa Romeo nie je dokonalá, ale vraj jazdí geniálne.
Vedel som, že značka má "vypálené" nelichotivé znamenie korózie... Ale aj napriek tomu som to riskol (vraj v dnešnej dobe je to OK), lebo som nenašiel lepšie šoférske auto za dané peniaze. Možno budem raz ľutovať, alebo sa budem tešiť zo skvelej jazdy (žiadne bezduché auto s "gumeným" riadením) a spoľahlivosti. Čas ukáže...

Odpovědět  |   | 
Peter  |  28. 06. 2018 14:42

Mam Mazdu CX 5 2.5 L a som velmi spokojny.V dnesnej dobe ked je vela aut na cestach,zapchy policajne radary,je zbytocne mat 250 kw co ma clovek z toho ze obehne auto?ked chce mat niekto pozitok z jazdy tak si kupy ako hokejista Visnovsky BMW M2 a vyblazi sa na pretekarskom okruhu.Nie to ako turbo diesel ze pri stlaceni pedalu vas to vtiahne do sedacky ale praveze naopak auto ma pri zrychlovani krasny plynulo rastuci akusticky prijemny sportovy zvuk,head up Displej je najlepsia technologia pri soferovani,uz sa vobec nepozeram na palubnu dosku ale na cestu a mozem si tak lepsie vychutnat jazdu,okolie a vyhlad,inak v BMW packet stoji len Head displej 2300 eur.vyskladajte si cenu auta a vyjde vam plus 20 tisic EUR.Vdaka Vectoringu sedi v zakrutach perfektne,adaptivne svetlomety su fakt vyborne a rychlo sa prepnu pri potiiducom vozidle takze ho neosvetluju,volant sedi v ruke,je tuhsi a auto sa az lahko soferuje ,ma slusny radius takze vycuvam aj z maleho priestoru,odhlucnenie je neporovnatelne lepsie oproti predchadadzajucej verzii,je tam ticho,sedacky sklopite jednym tlacitkom a mate 1600 litrov v rovinke aj pri 140 km.na dialnici.reproduktory hraju kvalitne,jasne ze vo volve za 3500 EUR hraju lepsie ale staci to bohate a zmesti sa do garaze.Sused ma mercedes GLE SUV a nezmesti sa mu do garaze tak parkuje vonku.Vymena tuknuteho skla ho vysla 900 eur.Sedacky v bielej kozi su perforovane,pohodlne aj ked niesu sportovejsie ,a krasne vyladuju interier,.Vadi mi ze dali dali plastovu imitaciu v dekore namieso dreva ako vo volve.Nevyjadrovali sa aj odbornici pri testoch sportovych aut ze im chybaju stare atmosfericke motory pre ten krasny zvuk?realne zrychlenie z 0 na 100 km je rychlejsie ako udavanych 9,2.Sused ma volvo XC60 T6 AWD 263 Kw z 0 na 100 km za 5,9 s ale aj v testoch sa vyjadruju ze subjektivne sa im zda o dost pomalsia akceleracia. Samozrejme ze je vela rychlejsich aut ale mam pocit ze ludia dnes davaju na to co je na papieri,veria tomu co im v marketingu naserviruju.Treba sa pozerat dnes rozhodovat komplexnejsie a nie len pomer cena/vykon.Jedine co mi chyba je Android.Mal som mazdu 3,mazdu 626 vydrzali 20 rokov s 350 tisic najazdenych km s originalnymi dielmi.Jedine co sa menilo boli rozvody,platnicky,sviecky naklady na servis boli za 20 rokov 2000 EUR max. jedine co sa japoncom kazilo bola hrdza na aute a elektronika ako radio,okno..Kamos ma BMW 7 ani nie rok a pri blave mu zacali blykat kontrolky ,nechal sto tyzden v servise a znovu za mesiac dalsi problem.Viete kolko stoji poistka alebo nahradne diely?znama si kupila audi A 6 3.0 TDI 2015 ,pri parkovani jej niekto oskrel predny naraznik a cena za opravu 860 EUR.kamos ma BMW 3 3.0 TDI z roku 2004 a vymena jedneho svetlometu stala 1000 eur.,mna n amazdu 626 105 EUR.teraz mu odislo servo, stale len plati vymena oleja platniciek 550 EUR a mna 150 EUR.Sused ma Mercedes E na vozenie ludi na letisko ale ide ho predat po 100 tisic kma uz ho nechce. ked prisiel na Maybachu povedal ze to je uplne nieco ine ako TRIEDA E od plavajuceho podvozku a komfortu ...idete 180 a mate pocit ze idete 100.ked chcu ludia super kvalitne veci musia si aj super zaplatit.Ostatne je len marketing..A je to tak aj v pripade potravin,napisu podiel mäsa v sunke alebo parkoch a v dteste je realne menej.Ludia chcu kvalitu aj dobru cenu ale pravda je taka ze vzdy sa platilo a bude platit za kvalitu.Volakedy som prisiel do potravin,kupil cerstvy chlieb z pekarne,maslo,mlieko v skle,susienky,santovku mineralku v skle a siel som domov,Ziadne akcie neexistovali.Teraz nas tu klamu,napisu zlava 44 % a aj po zlave je to drahsie ako v nemecku.drogeria ako sprchovy gel adidas ,dove u nas po zlave 33% 1,89 a v rakusku bez zlavy 1,69 EuR. zlavePozrite si letak z kauflandu cesky,slovensky a nemecky .Vcera sa hovorilo ze kym v nemecku maju retazce marzu 1% u nas 4 -9 %.V amerike kupite VW tourageg alebo Audi Q7 vyrobene na slovensku lacnejsie ako u nas.je tam velky trh a konkurencia.my budeme vzdy len maly nezaujimavy trh .Kazdy mame svoj vkus,svoje predstavy,potreby,niekto chce velky kufor lebo ma rodinu,niekto zas rychle auto, a niekto chce vsetko mat v jednom a za dostupnu cenu .V aute sa clovek musi dobre citit a byt spokojny ze dostal za tu cenu co ocakaval a hlavne priznajme si dnes auto sa faceliftuje kazde 3 roky takze platit vela penazi moze len ten kto si to moze dovolit a auto sluzi skor ako dopravny prostriedok do prace obchodu,vylety a ludia potrebuju k stastiu lepsie vztahy v praci aj v zivote medzi sebou, zazitky viac ako sediet v drahom aute a citit sa velky,rychly, a dolezity.Aj ten cesky znamy liecitel hovori ze ked k nemu pride manager ze cim drahsie auto,tym tazsi stav

Odpovědět  |   | 
E15  |  28. 06. 2018 17:49

CX5 jsem vyřadil z výběru proto, že je interiér prostě krátký. Zejména je to problém za volantem, kam se prostě pohodlně neusadím, což je při celkové velikosti (délce) auta absurdní. Na šířku sice místa spousta, ale na délku neuvěřitelně málo. V jiném japonském SUV (RAV4) přitom nemám žádný problém a v jiných obyčejných autech (Golf, Astra a pod.) taky ne.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 07. 2018 01:35

Mám Mazdu CX5 přesně v konfiguraci té z testu asi 3 měsíce.
Obecně - jsem spokojený, dávám 95%. Je to sice auto manželky, ale jezdím s ním velmi rád. Atmosféru benzín jsem chtěl naprosto záměrně - vzhledem k častému popojíždění po městě na krátké vzdálenosti už nikdy nechci nic s dieselem, filtrem pevných částic a turbem. Věřte mi, že vím o čem mluvím. A současně, několikrát měsíčně do hor, samozřejmě po silnicích, ale v zimě spousty sněhu - na to 4x4 Mazdy bude podle mě bohatě stačit.
Oproti testu naprosto nechápu výtky k automatu - funguje skvěle. K “nekomfortu” na 19” kolech. Naopak. Mazda je druhé auto v rodině, první je BMW X5, a je pro mě potěšením projíždět naší dlouhou děravou ulicí v Mazdě a nikoli v BMW. Opravdu mě v tomto Mazda mile překvapila a nerozumím pocitům autora testu. Co můžu potvrdit - ticho v autě je neuvěřitelné. Sedáky jsou kratší než by bylo potřeba (ale abych pravdu řekl není to takový problém), místa pro mě za volantem (190 cm) dostatek, sezení vzadu v pohodě (pokud bych neseděl sám za sebou, to jsou pak kolena do V a opřená o přední sedačku). Perfektní systém ovládání dotykové obrazovky (kolečkem, dotykem pouze když auto stojí, maximálně mi to vyhovuje). Samotné menu a možnosti toho, co můžu přes obrazovku ovládat je jednoduché, jasné, přehledné. To mě vážně u Japonce překvapilo, čekal jsem nějaký jejich klasický blázinec. Kdepak, úroveň srovnatelná třeba s BMW. Co chci ještě zmínit jsou LED světla - jedním slovem perfektní. A k výkonu motoru - ano, není to šestiválec co mám v druhém autě, ale na předjetí na dálnici a rychlý rozjezd v případě potřeby naprosto v pohodě. A poslední - ta CX5 sedí v zatáčkách vážně neuvěřitelně. Dvě výtky - nechápu kdo a jak vymýšlel područku (je krátká) a řízení je opravdu dost přeposilované. Na druhou stranu - tohle je věc, kterou si například moje manželka hrozně chválí :)
Závěrem - nedělám pro Mazdu, nemám její akcie a ani mě nikdo od nich neuplatil. Prostě jsem po 3 měsících s tímto autem opravdu velmi spokojený. Snad mi to vydrží i nadále.

Odpovědět  |   | 
joe  |  29. 01. 2019 17:31

překvapivé právě od majitele X5. CX5 v automatu je dobrý výběr. Přítelkyně si jí taky pochvaluje. Já bych si např. chválil Mercedes GLS, ale to jsem zas úplně někde jinde.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A