Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

Nejnovější crossover rozšiřující nabídku modelů Mazdy již přijíždí oficiálně do Česka. Nabídkou motorizací kopíruje hatchback 3, pohon všech kol mu ale ve všech případech nechybí.

Mazda v březnu letošního roku představila nový crossover CX-30 jako výplň mezi současné modely CX-3 a CX-5. Velikostně tedy model zapadá přesně mezi dvojici zmíněných aut a designem se drží zavedených pravidel současných vozů Mazda. Platformu přitom sdílí s hatchbackem 3 a v tomto směru pokračuje i v ceníku. Dostává totiž na výběr stejnou trojku motorů.

Nejlevněji přijde CX-30 s motorizací Skyactiv-G122, která označuje atmosférický čtyřválcový dvoulitr o výkonu 90 kW (122 koní) s pomocí mild-hybridního 24V systému. Zde začíná cena na 574.900 Kč, a to za základní výbavu, pohon předních kol a manuální převodovku.

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Standardně tak čekejte například 16palcová hliníková kola, přední LED světlomety, adaptivní dálková světla, head-up displej, infotainment s 8palcovým displejem a navigací, kožený volant a řadičku, dešťový i světelný senzor, zadní parkovací senzory nebo funkci rozpoznávání značek.

Pokud chcete automatickou převodovku, musíte se přesunout do výbavy Plus k ceně 673.900 Kč, přičemž v této linii a na této cenovce začíná i specifikace s pohonem všech kol a manuální převodovkou. Obecně platí, že za automat i pohon všech kol si u CX-30 bez ohledu na motorizaci připlatíte 60.000 Kč. Pokud tedy chcete obojí, čekejte příplatek 120.000 Kč.

Jak přišla Mazda CX-30 k podivnému označení? Vedení značky má vysvětlení

Jak přišla Mazda CX-30 k podivnému označení? Vedení značky má vysvětlení

Ve výbavě Plus již najdete také 18palcová kola, vyhřívaná přední sedadla a volant, dvouzónovu klimatizaci, bezklíčový přístup, odmrazování stěračů, přední parkovací senzory a zadní kameru, samostmívací zpětné zrcátko nebo elektrické otevírání víka kufru.

S ohledem na výše zmíněné se v nabídce ukazuje i naftová osmnáctistovka Skyactiv-D116, která nabídne výkon 85 kW (116 koní). Základní cena u této motorizace začíná na 623.900 Kč, přičemž s výbavou Plus se posunujete na 662.900 Kč, kde už lze opět příplatkem zvolit i automatickou převodovku či pohon všech kol.

Mazda Skyactiv-X: Známe parametry i české ceny revolučního motoru Mazdy 3

Mazda Skyactiv-X: Známe parametry i české ceny revolučního motoru Mazdy 3

Nejvýkonnější CX-30 je nakonec s nedávno představeným revolučním motorem Skyactiv-X180, který kombinuje princip spalování zážehového a vznětového motoru pro nižší spotřebu a produkci emisí. Stejně jako slabší benzinový motor v nabídce je i tento kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec doplněn o 24V mild-hybridní systém pro konečný výkon 132 kW (180 koní).

Tato motorizace je u CX-30 nabízena výhradně s paketem GT, který následně rozšiřuje výbava Plus. Za základní cenu 650.900 Kč tedy čekejte výbavy rozšířenou o 18palcová kola, adaptivní LED světlomety, LED diody pro denní svícení, zadní boční zatmavená skla nebo bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko.

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Sečteno podtrženo, s rozšířenou výbavou GT Plus, automatem i pohonem všech kol tak může CX-30 vyjít až na 807.900 Kč, a to nemluvíme o řadě příplatkových paketů, které Mazda nabízí navíc. 

Mazda CX-30 – technické údaje a české ceny
Motor Skyactiv-G122 Skyactiv-D116 Skyactiv-X180
Mild-hybrid ano ne ano
Zdvihový objem [cm3] 1998 1759 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90/6000 85/4000 132/6000
Točivý moment [N.m/min] 213/4000 270/1600-2600 224/4000
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A)
Spotřeba [l/100 km] 5,1(5,5) 4,4(5,0) 4,6(5,2)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6(11,2) 10,8(12,6) 8,5(8,8)
Max. rychlost [km/h] 186 183 204
Cena [Kč] 574.900 623.900 -
Cena Plus [Kč] 613.900
(673.900)
662.900
(722.900)
-
Cena GT [Kč] - - 650.900
Cena GT Plus [Kč] - - 687.900
(747.900)
V závorkách uvedeny hodnoty pro automatickou převodovku.
Příplatek za pohon všech kol činí 60.000 Kč (dostupný od výbavy Plus a GT Plus).
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků