Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

28 komentářů

bzzz
14. listopadu • 20:42

Mazda dostala plny pocet * (jako spousta jinych aut drive) a v ochrane ridice ma nejlepsi skore (o procento). V dalsich kategoriich (deti, chodci atd) ale treba o 5 az 20 % zaostava za nejlepsimi. Nedelejme z toho vedu.

OTTO
14. listopadu • 23:17

S tou kapotou ala gilotina je div, že mají Mazdy za chodce vůbec nějaké body... :-D

bzzz
15. listopadu • 12:08

Minusuji, tudiz jsem ;-)

MV.
14. listopadu • 18:35

"Velkou hru samozřejmě u testů a ve výsledném hodnocení Euro NCAP hraje i základní výbava ve formě dnes nejrůznějších asistentů a bezpečnostních funkcí."Pokud bourate podle NCAP medotik volte Mazdu, kdo chce prezit realnou autonehodu ktera neni podle prirucky - radeji to Volvo.

Krabat
14. listopadu • 20:01

Už pár let zpátky se psalo, že Mazda sesadilo Volvo z pozice výrobce nejbezpečnějších automobilů na světě. Podobně skvělé výsledky mají i u IIHS, takže to nebude náhoda.

Joe Doe
15. listopadu • 8:39

Kamoska na 2007 Mazde 2 vyletela z cesty - holt, black ice, vzala to cez kmen stromu a po troch kotrmelcoch skoncila na streche. Auto totalka, auto za nou hned volalo zachranku... kamoska si odopla pas, vyplazila sa z auta, oprasila od snehu a volala poistovnu. Zachranari nechceli verit, ze a) z toho vyliezla po vlastnych, b) ze jedina modrina je od pasu.

Tom
15. listopadu • 9:59

A? Kamos vyletl s O1 ze silnice, prerazil dva stromy a na tretim se usadil. Auto bylo v takovem stavu, ze mel hlavu mezi pedalama a dneska chodi a je bez trvalych nasledku. A taky nebudu tvrdit, ze je to nejbezpecnejsi auto.

Joe Doe
15. listopadu • 11:48

a) nic netvrdim
b) "Dneska chodi a je bez nasledku." - chodil bezprostredne po nehode a vysiel z nej bez zraneni?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
15. listopadu • 13:43

Po nehode nechodil a zachranari i policajti rikali, ze nechapou, jak mohl vubec prezit. A ze prezil bez nasledku uz vubec ne.

Joe Doe
15. listopadu • 14:59

A v tom je ten rozdiel - ja som hovoril o bezpecnostnych kvalitach auta. Ty hovoris o schopnostiach lekarskej vedy a rehabilitacii tvojho kamosa :)

Skeptik
14. listopadu • 20:12

Tam kraluje Hyundai. Volvo s dnešními vozy není zdaleka na špici.

Ffff
14. listopadu • 18:40

Jasně všichni ostatní to dělají špatně. Ale volvo ne. Ty to dělají poctivé:->

MV.
15. listopadu • 0:18

Tak ukažte výrobce co vytužuje kompletně kabinu - A,B,C sloupky + podlahu a přes 20let má vyřešené odklonění energie při predni srážce s malým přesahem... kdyby to měli vyřešené všichni tak se tím chlubí pro své PR ale boužel nemají.

jsem za novou mazdu rad ale tvrdit ze 99% vysledek me ochrani pri nehode lepe nez auto co dostalo napr. 90% je blahove PR... Az ji uvidim v americkem testu IIHS kde se testuje tvrdeji zacnu nove mazde verit :)

.
15. listopadu • 7:41

Dnes už celá řada výrobců dosahuje jak v EuroNCAP tak v IIHS lepších výsledků než Volvo a nechlubí se tím, protože prostě nemá potřebu. Jeden příklad z IIHS, když jej tak uznáváš.
Volvo vyšší střední pouze Top Safety Pick
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/volvo/s90... ...
Audi Top Safety Pick Plus
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/audi/a6-4... ...
BMW Top Safety Pick Plus
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/bmw/5-ser... ...
BMW Top Safety Pick Plus
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/mercedes-... ...
Takže kompletní D3 lepší než celé slavné Volvo.
I Mazda v IIHS testech dosahuje lepších výsledků než Volvo, také Top Safety Pick Plus
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/mazda/6-4... ...

Maty
15. listopadu • 9:00

Možná než začnete soudit, nebo spíše účelově fabulovat, bo to jsem přesně čekal po otevření této diskuze u článku s až bulvárním titulkem ve snaze o co největší clickrate :/ - zkuste si nejdříve rozkliknout podrobný rozpad testu IIHS z hlediska sil působících na jednotlivé části těla .. Víte ono existuje něco, jako benchmarking, aby se dalo vůbec z něčeho vycházet a vytvořit srovnání napříč všemi výrobci. A ten se samozřejmě časem zpřísňuje, nicméně cílem je motivovat co nejvíce značek zachovat nějaký minimální bezpečnostní standard. Konkrétně u Small Overlap se určitě jedná o jeden z nejnáročnějších testů a pro nás všechny je jen dobře, že je stále více aut, která Top Safety Pick+ získají. Tím se to právě všechno posouvá dopředu. Pokud se pak vrátím konkrétně k Volvu, to že se dokáže řízeně "sklouznout" v případě nehody s malým přesahem, může v konečném důsledku znamenat zda a v jakém stavu z auta po nárazu vůbec vylezete.. a ne že jen nehodu přežijete! Možná sem nasdílejte také videa pro srovnání reakce konstrukce vozů na tento brutální crash test, kde klasické deformační zóny skoro nepřijdou ke slovu. Většina z Vámi předkládaných vozů se zasekne a prudce odrazí zpět, tedy veškerá energie takové reakce se přenese i na posádku. Výsledkem jsou až několikanásobně vyšší naměřené hodnoty síly v kN v působení např. na hlavu, krk, dlouhé kosti nohou, setrvačné síly a přetížení v G na chodidla atd. Ale pořád to stačí na získání Top Safety PIck+ splněním výše zmíněného benchmarkingu, coby minimálního byť velmi přísného bezpečnostního std. A nejlepší na tom je, že Švédi by se s Vámi vůbec nedohadovali a naopak by jen uznale kvitovali, že je dobře, že takových voz je a silnici stále víc.. Ale to už je asi na úplně jinou diskuzi :/ A gratulace Mazdě k super výsledku !!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
15. listopadu • 13:58

O jakém účelovém fabulovaní zde blábolíte?. Uvedl jsem pouze tvrdá a ověřitelná fakta, která říkají, že A6, 5er , E-Class a Ma6 jsou podle IIHS bezpečnější auta než S90. Můžete o tom sepsat klidně pět stran povídání, ale na faktech nic nezměníte.

Maty
15. listopadu • 15:07

O tom, které jste použil a pozor, ať Vám nepraskne cévka ;) , stačí se podívat do podložky "Technical measurements for this test". Tak ještě jednou - ne, nejsou bezpečnější a ani nejsme ve sporu a bude jen dobře, když budou již jen taková auta. Zbytek jsem vysvětlil výše ..a kdo bude chtít, sám si to může projít. Popřípadě prosím uveďte Vy sám, v čem konkrétně se domníváte jsou lepší. Rád se poučím.Své argumenty jsem uvedl a umím je doložit. Vy zatím jen útočíte.. Btw ta videa kromě BMW5 dáte?

.
15. listopadu • 18:32

Videa si každý může prohlédnout na webu IIHS. Ovšem videa sama o sobě jsou o ničem, podstatné jsou naměřené hodnoty přetížení a z toho plynoucí známky a ty mají v souhrnu Ma6 a D3 lepší.
Klidně si dál věřte , že Volvo je bezpečnější, já budu věřit IIHS nebo EuroNCAP a tam je to přesně naopak.

Maty
15. listopadu • 19:23

Ano, podstatné jsou hodnoty přetížení. Vidíte, že jsem ve shodě. Chcete je sem vypsat? Začněte se Small overlap front: driver-side / Driver injury measures / Head / Neck / Femur / Knee atd atd ... a pak se aspoň omluvte ;)Btw . tak jsem jen chvíli hledal: S90: https://youtu.be/nnRIwQn9SA8...
Mazda6: https://youtu.be/Ra2Bc0VaCuw... ¨
BMW5: https://youtu.be/i4m5orYr82Q...
AUDI A6: n/a
MB E: n/aA jinak k tomu hodnocení – zde je vysvětleno všeobecně .. tedy za mne ještě jednou „jen houšť“ jako MAZDA a Vy nepanikařte , na BIG D3 Vám nikdo nesahá, jen to nejni černobílý :In the real world, a driver of a vehicle rated good is 70 percent less likely to die in a left-side crash, compared with a driver of a vehicle rated poor. A driver of a vehicle rated acceptable is 64 percent less likely to die, and a driver of a vehicle rated marginal is 49 percent less likely to die.
Those numbers come from an analysis of a decade's worth of crash data on Institute-rated vehicles. Only vehicles with standard side airbags were included, and the results demonstrate that just having airbags doesn't guarantee good protection. Our tests show how airbags and a vehicle's structure work together in an actual crash. If the occupant space remains largely intact, then the safety belts and side airbags have time to control the motion of the crash test dummies and keep injury measures low. That's less likely to happen if the side of the vehicle is significantly crushed. Hejtům zdar a zase někdy!

.
15. listopadu • 20:38

Pište si co chcete, na skutečnosti, že IIHS udělila lepší hodnocení Ma6 nebo D3 než Volvu nic nezměníte.

Maty
16. listopadu • 21:46

Hele vy internetoví odborníci na všechno - dělám v tom 20 let a je mi úplně ukradený, kolik minusů tady dostávám, ale nemám rád lhaní... Jak píšu výše - výsledkem jsou skutečně vyšší naměřené hodnoty síly v působení na různé části těla, ale pořád to stačí na získání Top Safety PIck splněním zmíněného benchmarkingu, coby minimálního - byť velmi přísného bezpečnostního std: Btw a to si srovnejte XC90 s přímou konkurencí ..Small overlap front: driver-sidePrůnik na straně řidiče:
Spodní část:
Lower hinge pillar max (cm) S90-2 / A6-4 / BMW5-5 / MBE-2 / M5-13
Footrest (cm) S90-2 / A6-7 / BMW5-12 / MBE-6 / M5-10
Left toepan (cm) S90-2 / A6-3 / BMW5-11 / MBE-3 / M5-4
Brake pedal (cm) S90-2 / A6-2 / BMW5-5 / MBE-3 / M5-4
Rocker panel lateral average (cm) S90-0 / A6-0 / BMW5-3 / MBE-1 / M5-1Horní část:
Steering column S90-0 / A6-0 / BMW5-0 / MBE-0 / M5-0
Upper hinge pillar max (cm) S90-1 / A6-4 / BMW5-3 / MBE-2 / M5-6
Upper dash (cm) S90-1 / A6-5 / BMW5-2 / MBE-2 / M5-5
Lower instrument panel (cm) S90-1 / A6-3 / BMW5-2 / MBE-2 / M5-8Poranění řidiče:
Head
HIC-15 S90-76 / A6-491 / BMW5-183 / MBE-173 / M5-152 Neck
Tension (kN) S90-0,4 / A6-1.7 / BMW5-0,6 / MBE-0,7 / M5-1,4
Extension bending moment (Nm) S90-13 / A6-8 / BMW5-23 / MBE-38 / M5-10
Maximum Nij S90-0,12 / A6-0.30 / BMW5-0,26 / MBE-0,35 / M5-0,27
Chest maximum compression (mm) S90-16 / A6-32 / BMW5-23 / MBE-28 / M5-23Femur (kN)
Left S90-0,9 / A6-1.2 / BMW5-0,5 / MBE-1,4 / M5-0,3
Right S90-0,7 / A6-1.3 / BMW5-1,1 / MBE-1,0 / M5-0,2Knee displacement (mm)
Left S90-0 / A6-1 / BMW5-1 / MBE-2 / M5-0
Right S90-1 / A6-1 / BMW5-1 / MBE-2 / M5-1Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left S90-0 / A6-0 / BMW5-0 / MBE-0 / M5-0
Right S90-0 / A6-0 / BMW5-0 / MBE-0 / M5-0Maximum tibi a index
Left S90-0,52 / A6-0.38 / BMW5-0,33 / MBE-0,43 / M5-0,69
Right S90-0,44 / A6-0.47 / BMW5-0,49 / MBE-0,40 / M5-0,81Tibia axial force (kN)
Left S90-2,9 / A6-3.7 / BMW5-3,0 / MBE-3,0 / M5-2,1
Right S90-0,6 / A6-4.1 / BMW5-2,5 / MBE-2,0 / M5-1,6Foot acceleration (g)
Left S90-40 / A6-122 / BMW5-139 / MBE-101 / M5-108
Right S90-26 / A6-95 / BMW5-80 / MBE-98 / M5-57A teď do mne valte ty Vaše hodnoty ;) HOWGH!

.
16. listopadu • 23:22

Takže skutečný "odborník", co si vybral jeden test z celého komplexu a zbytek pro oči nevidí (třeba boční náraz, kde má jednu z kritických hodnot ve žlutém pásmu). Testy IIHS neobsahují jen small overlap, ale celou řadu testů a je nezpochybnitelný fakt, že konkurence má v testech IIHS (o těch tady celou dobu píši), celkově lepší výsledky než Volvo. To, že má Volvo lepší výsledky v jednom z testů je hezké, ale nic víc, celkově zaostává.

...
17. listopadu • 8:23

Tak to už konečně doložte, ze to celkové hodnocení takové je!

.
17. listopadu • 9:54

15.11 17:41 co víc chcete dokládat?

Maty
16. listopadu • 20:48

Takže lžete a ještě jste srab :/ ale nepřekvapil ..

MV.
15. listopadu • 10:20

To sklouznuti pryc od prekazky umi nove BMW X3 asi 2 roky, Subaru, mazda 6 to mela ale mluvime o poslednich cca. 5ti letech - takze jen dohnali to co uz desitky let funguje jinde a jsem za to rad. jen pro zajimavost me zarazilo ze novy e-tron (ma baterii v podlaze) tohle sklouzavani pryc od prekazky neumi a crash test 's malym presahem' probiha tak ze tam ten roh vozu proste narazi... a jelikoz je prostor kolem baterie kvalitne vyztuzen tak to vydrzi - samozrejme na ukor posadky protoze to pretizeni tam musi byt brutalni. A pak ze pokrok nezastavime... :(https://www.iihs.org/ratings/vehicle/audi/e-tr... ...

.
15. listopadu • 14:04

Kdyby přetížení bylo brutální, tak dostane za small overlap samé červené, jenže tam jsou v tabulce všechny hodnoty v zelených jak u řidiče tak u spolujezdce. Takže přetížení je evidentně menší něž malé.

torsen
15. listopadu • 7:17

Vždyť je to úplně jedno, je to jen marketing. I malá auta jsou +- stejně bezpečná tak od dob Golfa pětky, tam se udělal velký posun, od té doby se do aut jen lepí asistenty. Většina lidí nerozdýchá ten náraz samotný, prostě ta géčka udělají své a tělo to nedá. Stačí se podívat na ten Passat, ve kterém umřela ta mladá holka s čtyřměsíčním synem, kdy je zavraždil ten albánský idiot. Kabina toho Passatu byla úplně ok, prostor zadní lavice, kde sedělo mimino, netknutý. U aut má smysl sledovat tak výztuže a konstrukci boku, předek už lépe vyřešit nejde - i pokud by byl před vámi metr výztuh z vysokopevnostní oceli, tak vás to přetížení stejně dostane. Hlavně jezděte opatrně lidi, nebuďte hovada.

Doporučujeme

Články odjinud