Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

Podle testerů byste dnes našli jen mizivé procento vozů, které je tak bezpečné jako nová Mazda CX-30.

Od Euro NCAP si nová Mazda CX-30 odnáší velice dobré hodnocení. Přesněji to vůbec nejlepší v případě ochrany dospělé posádky uvnitř, kde SUV nasbíralo skóre celkem 99 %. V této kategorii tedy CX-30 poráží i dosud nejvyšší hodnocení u Mazdy 3, Alfy Romeo Giulia a Volva XC60 a V40, které mají v žebříčku nejlepších 98 %.

Plný počet bodů si totiž CX-30 odneslo v jednotlivých testech kompletního čelního nárazu, bočního nárazu do bariéry a do sloupu. Tyto testy se započítávají do kompletních výsledků v rámci ochrany dospělé posádky. V případě ochrany dětí dosáhlo CX-30 na hodnocení 86 %.

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

Koneckonců pak Mazda odjíždí z nárazových testů Euro NCAP s plným pětihvězdičkovým hodnocením. Velkou hru samozřejmě u testů a ve výsledném hodnocení Euro NCAP hraje i základní výbava ve formě dnes nejrůznějších asistentů a bezpečnostních funkcí.

CX-30 je už v základu vybaveno celou hromadou, a to včetně předkolizního systému s detekcí chodců, funkci hlídání mrtvého úhlu a hlídání jízdních pruhů, omezovače rychlosti, rozpoznávání dopravních značek, kontroly bdělosti řidiče nebo adaptivního tempomatu.

Za volantem Mazdy CX-30: Nástupce bez předchůdce. A co revoluční Skyactiv-X?

Za volantem Mazdy CX-30: Nástupce bez předchůdce. A co revoluční Skyactiv-X?

Euro NCAP nicméně zmiňuje i důležitost standardní zástavby kolenního airbagu řidiče, nehledě na klasickou řadu čelních a bočních airbagů na palubě CX-30, a poté vysokou tuhost konstrukce SUV v případě bočních i čelních nárazů.

Dalším menším SUV, které si v poslední sérii testů Euro NCAP odneslo plné pětihvězdičkové hodnocení, je i nejnovější Mercedes-Benz GLB. Pokračující v trendu automobilky započatém v roce 2014. Od té doby totiž každý nový Mercedes dosáhl v nárazových testech na pět hvězdiček.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků