Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

Podle testerů byste dnes našli jen mizivé procento vozů, které je tak bezpečné jako nová Mazda CX-30.

Od Euro NCAP si nová Mazda CX-30 odnáší velice dobré hodnocení. Přesněji to vůbec nejlepší v případě ochrany dospělé posádky uvnitř, kde SUV nasbíralo skóre celkem 99 %. V této kategorii tedy CX-30 poráží i dosud nejvyšší hodnocení u Mazdy 3, Alfy Romeo Giulia a Volva XC60 a V40, které mají v žebříčku nejlepších 98 %.

Plný počet bodů si totiž CX-30 odneslo v jednotlivých testech kompletního čelního nárazu, bočního nárazu do bariéry a do sloupu. Tyto testy se započítávají do kompletních výsledků v rámci ochrany dospělé posádky. V případě ochrany dětí dosáhlo CX-30 na hodnocení 86 %.

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

Mazda CX-30 má české ceny. Dostává i revoluční motor Skyactiv-X

Koneckonců pak Mazda odjíždí z nárazových testů Euro NCAP s plným pětihvězdičkovým hodnocením. Velkou hru samozřejmě u testů a ve výsledném hodnocení Euro NCAP hraje i základní výbava ve formě dnes nejrůznějších asistentů a bezpečnostních funkcí.

CX-30 je už v základu vybaveno celou hromadou, a to včetně předkolizního systému s detekcí chodců, funkci hlídání mrtvého úhlu a hlídání jízdních pruhů, omezovače rychlosti, rozpoznávání dopravních značek, kontroly bdělosti řidiče nebo adaptivního tempomatu.

Za volantem Mazdy CX-30: Nástupce bez předchůdce. A co revoluční Skyactiv-X?

Za volantem Mazdy CX-30: Nástupce bez předchůdce. A co revoluční Skyactiv-X?

Euro NCAP nicméně zmiňuje i důležitost standardní zástavby kolenního airbagu řidiče, nehledě na klasickou řadu čelních a bočních airbagů na palubě CX-30, a poté vysokou tuhost konstrukce SUV v případě bočních i čelních nárazů.

Dalším menším SUV, které si v poslední sérii testů Euro NCAP odneslo plné pětihvězdičkové hodnocení, je i nejnovější Mercedes-Benz GLB. Pokračující v trendu automobilky započatém v roce 2014. Od té doby totiž každý nový Mercedes dosáhl v nárazových testech na pět hvězdiček.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků