Mazda CX-3 nepřinesla žádné překvapení [první jízdní dojmy]

Martin  |  01. 06. 2015 10:38

Šikovná, malá a kvalita Mazda - dobrá volba pro ty, kteří se zajímaji i o to, co je pod kapotou a nechtěji být doma v servisu.
Popis motorů vypadá jako, že zase spoléhají na benzín pro aktivní řidiče a diesel pro šetřivé loudy. To asi zklamou milovníky silných dieselů, ale u tak malého auta asi Mazda spíše spoléha na šetřivé penzisty (kteří nechtěji nízké auto) než "šetřivé" podnikatele.
ps. prohodit volant za jiný je záležitosti 7minut

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  01. 06. 2015 11:34

Přiznám se, ze kdykoliv čtu věty o tom, ze Mazda jezdí do servisu jen na periodické prohlídky, zatímco ostatní (ideálně se řekne koncernove) auta jsou v servisu pořad, naskakuje mi husí kůže. Pokud byses Martine vyhnul zobecnovani o tom, ze Mazda je za všech okolnosti spolehlivá, pak bych Ti vyslovil uznáni za skvělý příspěvek.

Odpovědět  |   | 
Kert  |  01. 06. 2015 12:47

Rezne, to jste myslel že?

Odpovědět  |   | 
Provo  |  01. 06. 2015 18:55

To taky, ale hlavně se sypou dieselové motory jak na běžícím pásu.

Odpovědět  |   | 
666  |  01. 06. 2015 19:57

Na diesle boli dve zvolavacky, tot vse. V ramci zaruky. Nic sa nesype, netrepte hluposti.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  01. 06. 2015 20:19

Ale sype, svolávačky zásadní problém nevyřešily. Často už po 20tkm je opotřebená vačková hřídel, protože pro krajní vačky používají kluzák místo rolny (tu mají jen prostřední vačky) a výsledkem je rychle opotřebená vačka. Výrobce sice zavedl odolnější materiál na vačky, ale to je jenom odložení problému. Montuje jemnější olejové filtry aby zamezil dalším škodám na motoru, ale to je jenom dílčí řešení aby ochránil turbo nebo vývěvu zničenou pilinami za vaček, konstrukční chybu spočívající v absenci rolen Mazda dosud neodstranila.

Odpovědět  |   | 
m  |  01. 06. 2015 20:31

to je nesmysl,tedy vačky se obrušují, to souhlasí, ale není to způsobené že používají kluzák. Pokud jsi viděl vačku z 2,2D, tak jsou obroušené jak boční vačky(kluzák) tak i prostřední vačka která má rolnu...problém bude asi někde jinde

Odpovědět  |   | 
Provo  |  02. 06. 2015 07:12

Problém je v tom, že karbon v oleji vahadlům s rolnami nevadí na rozdíl od kluzných vahadel (zdvihátek), kde karbon v oleji působí jako dokonalé abrazivo. Úplně stejný problém měl koncern VW když 8 ventilové TDI používaly také kluzná vahadla. Výsledkem je, že dnes už nikdo kluzná vahadla nepoužívá právě z těchto důvodů, zabránit vzniku karbonu v oleji prakticky nelze a měnit alej s každou projetou nádrží nafty (což je asi jediná obrana proti karbonu) by se asi také nikomu nechtělo.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 06. 2015 09:46

Problém je, že mám i Mazdu diesel, že se se servisáky Mazdy běžně vykecáváme
S Mazdami už jsem najezdil přes 15let (toto letí) a když to shrnu: Co jsem si sám nerozbil, to vydrželo.

A tak holt já příznám, že v diskusích na internetu jsou motory Mazdy nějaké divné, ale v reálu NA CESTĚ JSOU SUPER
Je to jako s tím rezavěním. Na cestách jsou rezavé hlavně škody a vw - a v diskusích Mazdy.
Tak kdo chce jezdit v diskusích, ať si koupí škodu. A kdo na cestách ať raději zvolí Mazdu

ps. ale stejně si všichni koupí Citroen, protože stojí míň a je cool ... (hlavně jsem ho už viděl rozebraný na 1000 způsobů nevím co se jim tam kazí, ale věčně to odstrojuji zespoda do motoru ...)

Odpovědět  |   | 
Provo  |  02. 06. 2015 12:13

Zbytečný řeči, spolehlivost dieselů Mazdy je mizerná. A nevím proč do diskuze o Mazdě máš potřebu tahat Škodovku nebo Citroen. Nakonec se Škodovkou si Mazda co se spolehlivosti motorů nemá co vyčítat a Citroen je přímo vzor spolehlivosti motorů na který Mazda se Škodovkou ještě dlouho mít nebudou.
http://www.autoforum.cz/technika/spolehlivost-mot... ...
A že je Mazda jednička v rezivění vědí všichni.
http://www.theautonet.com/en/2013/10/09/top-10-best... ...

Odpovědět  |   | 
D2  |  02. 06. 2015 13:26
james  |  02. 06. 2015 18:11

to je marny boj, ked uz nevedia co, potrebuju utocit na vsetko ostatne.. proste mat japonca je diagnoza, tito ludia maju svoj vlastny svet, kde kazdy nedostatok svojho hrdzaveho plechoveho milacika ospravedlnia po svojom

Odpovědět  |   | 
Mato  |  03. 06. 2015 20:48

Za mna len tolko, ze 9 rocna Mazda 3, 100 tis. km, parkovane bezne vonku bez hrdze na podvozku alebo kasni, 6 rocna Mazda 2, 110 tis km, parkovane vonku, bez hrdze na podvozku alebo kasni. Zatial klopem, okrem vymeny par ziaroviek, oleja, sviecok a filtrov bez dalsej investicie. dalsie auto jednoznacne Mazda. Ak by bol nejaky dovod na hrdzu, tak mozno vlhky slany morsky/oceansky vzduch niekde na pobrezi USA. V SR/CR to nehrozi.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  01. 06. 2015 11:38

Pánové redaktoři, jak dlouho budete mít v technických údajích výkon vozu 12 koňských sil?
To si Mazda nezaslouží ;)
Hezké auto, bude příjemné na kratší cesty a do města. Co me ale zaujalo nejvíce je ta cena. Jak to mohli udělat, ze nabídnou tak skvělou cenu za tak dobře vybavené auto? Dělají snad v Mazdě dobročinné aktivity nebo jsou opravdu nad náklady?

Odpovědět  |   | 

Máte pravdu, nezaslouží. Díky za upozornění!

Sledujte aktuální dění v redakci Autorevue.cz na Facebooku: facebook.com/autorevue

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  01. 06. 2015 12:46

A ještě výška Mazdy 2 v tabulce ;)

Odpovědět  |   | 
james  |  01. 06. 2015 11:47

dookola jeden a ten isty design na vsetky modely.. od malej po velku mazdu jedno a to iste len iny rozmer.. hnus snad okrem M6 a CX7

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  01. 06. 2015 12:02

Tomu se říká Brand Identity. Všechno musí vypadat co nejvíce podobně a byt naprosto přesně rozlišitelné na silnici nebo parkovišti. Další efekt je, ze podobný design menšího a levnějšího modelu vůči modelu většímu a dražšímu (v tomto případě CX3 vs CX5) umocňuje v majiteli pocit, ze získal za své peníze spíše to lepší a dražší řešení.

Odpovědět  |   | 
alapli  |  01. 06. 2015 12:28

Ten základ je skvělá volba, má vše co od auta očekávám a za mě dooost dobrý

Odpovědět  |   | 
Tom  |  01. 06. 2015 13:16

O tom to je, že základ od mazdy má prakticky všechno co každý potřebuje...ale zkuste se podívat na základ u koncernu..

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  01. 06. 2015 14:12

volant tam maju stale u koncernu v uz tak prebohatej seriovej vybave, tak co sa stazujes. Navyse je kompaktnejsi, lahsi a ekologickejsi ako ten predosly - je skratka OPTIMALIZOVANEJSI (pouzijuc vsetky obvykle a ohrane marketingove zvratky v jednom).

No a teraz vazne> pekna je ta mazda...v zaklade krasny motor, dizajnovo takisto prijemna. Ako jednoduche a vsestranne vozidlo ma tato verzia vela co ponuknut, presne takto si predstavujem solidny zaklad.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  01. 06. 2015 15:24

Hlava mi nebere, proč nabízí 2.0 110 kW až od výbavy Revolution. Sorry Mazdo, ale nejsem ochoten vysolit za "M2" s trochu větší světlou výškou bezmála 600 tisíc. To si raději pořídím Polo GTI se 140 kW a těch 100 tisíc, které ušetřím, s úsměvem projezdím. Pro mě osobně cenové zklamání roku, výbava nevýbava. Přemýšlel jsem nad ní, ale s takovou si ji můžou strčit za klobouk.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 06. 2015 15:30

O dvacet cm kratší poloauto srovnávat s CX-3... to chce brilantní mozek...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  01. 06. 2015 15:38

mpolan: Já ty káry nesrovnávám ty polointeligente

Odpovědět  |   | 
runner42  |  01. 06. 2015 18:26

V tom problém si kup koloběžku a ušetříš dokonce 598 tisíc! Pecka, že?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  01. 06. 2015 18:43

runner42: Že zrovna ty se snižuješ k napsání takového diskuzního ho*na.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  01. 06. 2015 19:19

Promiň, nemyslel jsem to nijak zle. Přišlo mi zvláštní, že píšeš že je neporovnáváš, když to je jediný logický závěr tvého příspěvku ;)

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  01. 06. 2015 19:29

runner42: S jediným logickým závěrem přišel Petr a docela mě zaráží, že je zatím jediný, který ten můj příspěvek pochopil. Jak bych taky mohl porovnávat FWD hatchback s AWD SUV, že?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 06. 2015 16:36

Mohli ten silnejsi motor prodavat bez AWD a v mensi vybave. Cena cca 450 000.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  01. 06. 2015 17:49

Přesně tak.

Odpovědět  |   | 
WP  |  01. 06. 2015 19:44

Určitě, kvůli Shimimu. Jinak zůstane u svýho pekáče a bude snít o Polu GTI

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 06. 2015 08:10

No ja by som v tomto smere so Shimim a Petrom len a len suhlasil. Usetrene kila a lepsie jazdne vykony by som urcite uvital, bola by to zaujimava alternativa k zakladu.

Kuk na auto.cz ako to robi nissan so svojim kaskajom.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 06. 2015 09:51

Zvýšená cx3 asi není určena pro mladé "závodníky", ať šetří a koupí si mx5

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  02. 06. 2015 10:25

Martin: To máš tak omezené vidění autosvěta, že když někdo požaduje větší výkon, tak to musí být, podle tvé logiky, vždy za účelem závodění? Říká ti něco komfort cestování?

P.S. MX-5 a "závodění"? Kolik ti je?

Odpovědět  |   | 
honza  |  02. 06. 2015 10:04

Mazda má pro různé země nastavenou odlišnou výbavovou politiku. Problém silnějšího motoru pro CX-3 dostupného pouze ve vyšších výbavách je opět podobná situace jako u ostatních modelů Mazdy. Pro CX-3 si ho můžete v Polsku dopřát už v druhé nejvyšší výbavě (ze čtyř), ovšem také jen jako 4x4, což i přes nižší výbavu poměrně značně smazává cenovou výhodnost. U M6 tohle mrzí ještě více, protože je to přeci jen větší auto, dva litry objemu není pro ni bůhví jak velký motor a se slabší variantou pojená prodloužená převodovka neguje přednosti jinak povedeného atmo motoru. A abych nezapomněl, nejsilnější motor 2,5, v Evropě prodáván v M6 pouze s AT, je v USA motorem jediným a nabízen i s manuálem... Do sportovní MX-5 strčí 1.5

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 06. 2015 09:49

Pak si zapoměl na skvělou Dacii, ušetříš další peníze, je větší a velmi podobná jako polo.
Jinak najit si technicky důvod pro koupí pola musí být dřina, když pravda je prostě taková, že to bylo jediné auto s nápisem vw na které si měl.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  02. 06. 2015 10:28

Martine, co nebo kdo tě nutí ze sebe dělat veřejně pitomce?

Odpovědět  |   | 
Pepajosef  |  02. 06. 2015 23:18

Neni treba kupovat tento pouze elektronicky otevreny motor s nejvyssi vybavou. Ten slabsi dvoulitrovy motor je plne identicky jako tento... pouze je elektronicky priskrcen ...stejne tak, jako je tomu u Mazdy 3. Upravou jednotky ECU atd lze z nej dostat cca 185 koni za cenu cca 12tisic Kc a + zatim i vylet do zahranici, kde Vam Mazdu naladi na tento vykon. Kdo hleda na siti jiste si to najde :)

Odpovědět  |   | 
cudzinec11  |  12. 06. 2015 22:23

Nemozes mi poslat na mail n6@post.sk, kto upravuje tie motory? Ďakujem pekne.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  01. 06. 2015 21:37

Krasny auto, ja mam vybrano...

Odpovědět  |   | 
Márty  |  01. 06. 2015 22:06

Co takle sakra jiný nadpis??? Čĺanek jsem nečetl, ale dle komentářů, to vypadá velmi pozitivně.....a nadpis: ,,žádná změna,, moc nezní ://

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  02. 06. 2015 01:21

Docela me prekvapuje, ze chvali odhlucneni. Ja mam novou trojku, jsem s ni spokojeny, ale je rozhodne hlucnejsi nez nekteri jeji konkurenti, to bych videl jako jeji hlavni minus oproti jinym autum. Ja tady nemuzu jezdit moc rychle, takze mi to tak nevadi, ale v evropskych dalnicnich rychlostech to musi byt pekna otrava, hlavne pri delsich cestach. Takze jestli zapracovali na odhlucneni, musi byt CX-3 opravdu dobre auto. Jeste sedacky vlastne, me se v nich sedi vyborne, na delsich cestach i v zatackach pri sportovnejsi jizde, ale padnou mi tak akorat. Clovek s mohutnou postavou se v nich urcite nebude citit dobre, to je jiste. Jinak me ale prekvapuje, ze se Mazde vyplati ladit ten motor na tolik ruznych vykonu. Kdyz pominu 120hp variantu, stale mate v ruznych modelech 145, 150, 155, 160 a 165 hp.

Odpovědět  |   | 
Pepajosef  |  02. 06. 2015 23:21

k motorum : vyvinuli a vyladily prave kvuli vyrobnim nakladum jen jeden motor a jen lehce upravuji jeho parametry..skoro vzdy jen pres elektroniku.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  02. 06. 2015 11:54

Konečně článek, kde je vidět základní i vrcholná verze interiéru.. Takhle by to mělo být u každého auta... Honit si triko na PR fotkách v plné palbě umí každý. Ale přiznat barvu, jak vypadá to nejobyčejnější, to už se nenosí...

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  02. 06. 2015 18:42

Při pohledu na zadní partie a přístrojovou desku vidím dost silnou inspiraci u Kia Sportage, hlavně ty zadní světla.

Odpovědět  |   | 
Wolfalack  |  06. 06. 2015 09:14

Včera jsem ji poprvé viděl na vlastní oči a je to sakra pěkné auto. Lehounce lituju, že jsem nepočkal, když jsem v zimě kupoval Trojku, ale opravdu jen malinko

Odpovědět  |   | 
Franta8  |  28. 01. 2016 01:32

Mě vždy udivuje u těch Japoňáků, že ty jejich vysoko objemové benzínové motory , mají tak nízkou spotřebu.. udávanou...!!! Dvoulitr by měl jezdit za 4,9???.. Ve skutečnosti s tím nejde jezdit pod 7 litry!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 133 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A