Kapitoly článku:
Nová Mazda CX-3 už není žádným tajemstvím. Automobilka ještě nezveřejnila přesnější technická data ani rozměry, ale velikostí bychom novinku mohli zařadit asi někam mezi novou Mazdu 2 a větší Mazdu CX-5. Nicméně složení pohonných jednotek napovídá, že to úplně malé a lehké auto nebude.
Pokud bude Mazda CX-3 jezdit stejně dobře jako ostatní nové Mazdy, mohl by to být skutečně nejzábavnější malý crossover, aspoň co se řízení týče
Pod kapotou Mazdy CX-3 bude atmosférický benzínový dvoulitr SkyActiv-G a evropští zákazníci dostanou možnost koupit si i naftovou patnáctistovku SkyActiv-D. Všechny motory budou standardně s šestistupňovým manuálem, za připlatek lze dodat automat. Standardně se také jedná o předokolku, pohon 4x4 bude za příplatek k vybraným motorizacím.
Mazda toho skutečně ještě moc neřekla. Dá se však předpokládat stejný přístup jako u ostatních modelů využívající tovární úspornou technologii SkyActiv. Ovšem porovnávat posun hmotnosti s nějakým jiným modelem dost dobře nejde, protože Mazda ještě malý crossover nikdy nedělala.
Mazda CX-3 dostane také moderní bezpečnostní a asistenční systémy a rozšířené možnosti konektivity s chytrými telefony, což bude určitě užitečné pro někoho, kdo stráví během jízdy autem očima více času na Facebooku než na silnici.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5