Mazda: čtvrtý nejlepší rok v historii

Díky prosincovým výsledkům teď Mazda Motor Europe dosáhla svůj čtvrtý nejlepší rok v historii. Objem prodejů za poslední měsíc přesáhl 17 000 vozů; tyto vozy představují druhý nejlepší prosincový výsledek za posledních 12 let. V čele stálo Španělsko, kterému se podařilo dosáhnout rekordního měsíčního prodeje v historii vůbec, když zvýšilo prodej o 8%, a Řecko dosáhlo rekordního měsíčního podílu na trhu 3,7% a zvýšilo prodeje o 36%. Prosincové rekordní prodeje dosáhlo také Rusko, a to zvýšení o 411% stejnému období roku 2003. Itálie zvýšila prodej o 40%, Portugalsko o 3% oproti prosinci roku 2003.

Skvělé prodejní výsledky zaznamenalo také Norsko, zvýšení o 62%, Belgie o 8%, Německo o 4%, a Francie a Maďarsko o 2% oproti prosinci 2003.

Tyto výsledky završily skvělý kalendářní rok Mazdy Motor Europe, v jehož průběhu bylo prodáno 275 000 vozů, tedy o 46 000 vozů více než v roce 2003. Zatímco evropský trh zaznamenal nárůst o 2,3%, Mazda Motor Europe  zvýšila své prodeje o 20%. Na evropské úrovni Mazda zaznamenala dvoumístný meziroční nárůst  po 25 po sobě jdoucích měsíců, které z Mazdy činí jednu z nejrychleji rostoucích evropských značek za rok 2003 i 2004. Itálie zaznamenala dvoumístný nárůst prodejů po 23 po sobě jdoucích měsíců, Řecko po 21 po sobě jdoucích měsíců.

Celkově dosáhlo dvoumístného nárůstu prodejů v průběhu roku 2004 třináct trhů. Ty zahrnují Rusko, o 460%, Itálii, o 68%, Španělsko, o 45%, Portugalsko, o 30%, a Velkou Británii, o 25% více oproti roku 2003. Prodejních rekordů bylo dosaženo také ve Slovinsku, Rumunsku, Srbsku a Bulharsku.

Dvoumístný nárůst prodejů zaznamenalo také Řecko, o 59%, Francie, o 30%, Dánsko, o 29%, Belgie, o 25%, Norsko, o 18%, Irsko, o 12%, Maďarsko, o 11% a Česká republika a Slovensko, o 10% více v porovnání k roku 2003. V Německu, na největším evropském trhu Mazdy, v Rakousku a Holandsku narostl objem prodeje a také se zvýšil podíl na trhu.

Mazda6 byla opět nejlépe prodávaným vozem v modelové řadě Mazda Motor Europe roku 2004, když představovala 34% celkových prodejů, a celkový počet prodaných vozů byl téměř stejně tak vysoký jako v roce 2003. Mazda3 měla skvělý rok, v Evropě se prodalo téměř 71 000 vozů. A Mazda2 měla vůbec svůj nejlepší rok, když se její prodeje zvýšily o 55% oproti roku 2003. Podíl Mazdy ve sportovním segmentu v Evropě je stále velice vysoký, když Mazdě RX-8 s rotačním motorem patří 14% a Mazdě MX-5 10%.

„Je nesmírně uspokojivé, že jsme byli schopni pokračovat v udržení skvělého růstu prodejů i v roce 2004, navazujíce tak na náš objemu prodejů o více než 40 000 vozů v roce 2003,“ řekl Dan Morris, President a CEO Mazda Motor Europe. „Těšíme se na upevnění našeho obrození i v tomto roce.“

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud