Mazda chystá tajemný sporťák. Bude mít motor Wankel?

Mazda chystá tajemný sporťák. Bude mít motor Wankel?

Mazda přiveze na tokijský autosalon koncept sportovního kupé. Prozatím toho moc nevíme, ale podle Mazdy se jedná o koncept, který v sobě koncentruje celou historii sprotovních vozů značky Mazda. Už se začíná spekulovat o tom, že tento sporťák je nástupce Mazdy RX-8 a že dostane motor Wankel.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Mazda vývoj motoru Wankel (motor s otáčivým pístem) nevzdává. Přestože současné emisní normy jeho nasazení značně komplikují, stále existuje oddělení, které na něm usilovně pracuje. Nová generace motoru Wankel má být výrazně úspornější a také šetrnější k životnímu prostředí.

Není ani vyloučeno, že příští aplikace motoru Wankel najde uplatnění v plug-in hybridu, ve kterém bude rotační motor fungovat jako generátor. Jeho kompaktní rozměry a jednoduchá stavba ho k tomu přímo předurčují. Sportovnímu vozu ale není situace nakloněna.

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Velikým kamenem úrazu motorů typu Wankel je už principielně nižší účinnost kvůli proměnlivému tvaru spalovací komory. Trpí také na životnost těsnění a potýká se se spotřebou oleje. Mazda se všechno toto snaží vyřešit, aby se mohla k netradiční koncepci motoru vrátit.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků