Mazda chystá masovou elektrifikaci. Využít chce i techniku od Toyoty

Bez voltů a ampérů to do budoucna nepůjde ani u japonské značky. V dohledné době nabídne plug-in hybridy i elektromobily, na tekuté palivo ale nezanevře.

Zatím co řada automobilek hlásí (alespoň na evropském trhu) totální odklon od spalovacích motorů, u Mazdy bude v následujících letech stále možnost výběru. Značka v nově ohlášeném plánu sice přiznává, že jistou formu elektrifikace bude mít každý její vůz, ale podíl elektromobilů v nabídce má být 25 % v roce 2030. Jako základní stavební kámen nové skladby modelů vnímá mild-hybridy v aktuálně nabízených autech, k nimž by v letech 2022 až 2025 mělo přibýt pět hybridních modelů, stejný počet plug-in hybridů a tři elektromobily. Počítá s využitím techniky značky Toyota.

První jízda s vylepšenou Mazdou CX-30 e-Skyactiv X186: Cupitání k úsporám

První jízda s vylepšenou Mazdou CX-30 e-Skyactiv X186: Cupitání k úsporám

V letech 2025 až 2030 pak Mazda hodlá nabídnout škálovatelnou architekturu pro elektromobily, stejně jako elektrifikační řešení pro menší modely s příčně uloženými motory i větší kousky s podélně uloženými jednotkami, které jsou v této době zatím v přípravě. Dále značka plánuje rozšíření bezpečnostních funkcí svých aut skrze systém Mazda Co-Pilot, který bude neustále monitorovat stav řidiče. V případě zdravotních problémů převezme řízení, vůz bezpečně zastaví a přivolá lékařskou pomoc.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků