Stejně jako třeba Toyota nehodlá vsadit vše na jednu elektrickou kartu, svým zákazníkům chce nabízet spalovací motory i elektromobily, pro něž připravuje novou platformu. Zdroj: Mazda

Stejně jako třeba Toyota nehodlá vsadit vše na jednu elektrickou kartu, svým zákazníkům chce nabízet spalovací motory i elektromobily, pro něž připravuje novou platformu. | Zdroj: Mazda

Kombinací spalovacích motorů a elektrifikačních řešení hodlá Mazda do roku 2030 dosáhnout výrazného zvýšení provozní efektivity. Zdroj: Mazda

Kombinací spalovacích motorů a elektrifikačních řešení hodlá Mazda do roku 2030 dosáhnout výrazného zvýšení provozní efektivity. | Zdroj: Mazda

Jedním z klíčových prvků nadcházejících let bude motor SkyActiv-Z. Půjde o benzinový čtyřválec s hybridní technikou a již nyní používaným svíčkou řízeným kompresním zapalováním. Zdroj: Mazda

Jedním z klíčových prvků nadcházejících let bude motor SkyActiv-Z. Půjde o benzinový čtyřválec s hybridní technikou a již nyní používaným svíčkou řízeným kompresním zapalováním. | Zdroj: Mazda

Ten má nabídnout ještě větší rozsah situací, kdy motor funguje na chudou směs, jeho technické vlastnosti později přeberou také šestiválcové motory, využívané v platformě pro velká vozidla, a dokonce i wankely. Zdroj: Mazda

Ten má nabídnout ještě větší rozsah situací, kdy motor funguje na chudou směs, jeho technické vlastnosti později přeberou také šestiválcové motory, využívané v platformě pro velká vozidla, a dokonce i wankely. | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

Kombinací spalovacích motorů a elektrifikačních řešení hodlá Mazda do roku 2030 dosáhnout výrazného zvýšení provozní efektivity. Zdroj: Mazda
Jedním z klíčových prvků nadcházejících let bude motor SkyActiv-Z. Půjde o benzinový čtyřválec s hybridní technikou a již nyní používaným svíčkou řízeným kompresním zapalováním. Zdroj: Mazda
Ten má nabídnout ještě větší rozsah situací, kdy motor funguje na chudou směs, jeho technické vlastnosti později přeberou také šestiválcové motory, využívané v platformě pro velká vozidla, a dokonce i wankely. Zdroj: Mazda
 Zdroj: Mazda
13
Fotogalerie

Mazda chystá další motor na chudou směs. Dostane ho další generace CX-5

Novinka s názvem SkyActiv-Z bude opět mít svíčkou řízené kompresní zapalování, hotová bude za dva roky.

Japonská automobilka poodhalila své plány na nejbližší roky v rámci velmi komplexní prezentace. Stejně jako třeba Toyota nehodlá vsadit vše na jednu elektrickou kartu, svým zákazníkům chce nabízet spalovací motory i elektromobily, pro něž připravuje novou platformu. 

Kombinací spalovacích motorů a elektrifikačních řešení hodlá Mazda do roku 2030 dosáhnout výrazného zvýšení provozní efektivity. Svou konkurenceschopnost již nyní zvyšuje snížením potřeby investic do baterií, vývoje a výroby elektromobilů skrze spolupráce s partnery – již nyní například se společností Changan Automobile, dále pak s Toyotou či firmami Denso a Blue Nexus.

Jedním z klíčových prvků nadcházejících let bude motor SkyActiv-Z. Půjde o benzinový čtyřválec s hybridní technikou a již nyní používaným svíčkou řízeným kompresním zapalováním. Ten má nabídnout ještě větší rozsah situací, kdy motor funguje na chudou směs, jeho technické vlastnosti později přeberou také šestiválcové motory, využívané v platformě pro velká vozidla, a dokonce i wankely.

Oproti předchůdci má mít méně komponent a řídicího softwaru, což umožní zefektivnit vývoj i výrobu. Poprvé se objeví v chystané nové generaci CX-5 v roce 2027 – v této době bude mít premiéru také připravovaný elektrický crossover na nové flexibilní platformě a s bateriemi Panasonic.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud