Novinka s názvem SkyActiv-Z bude opět mít svíčkou řízené kompresní zapalování, hotová bude za dva roky.
Japonská automobilka poodhalila své plány na nejbližší roky v rámci velmi komplexní prezentace. Stejně jako třeba Toyota nehodlá vsadit vše na jednu elektrickou kartu, svým zákazníkům chce nabízet spalovací motory i elektromobily, pro něž připravuje novou platformu.
Kombinací spalovacích motorů a elektrifikačních řešení hodlá Mazda do roku 2030 dosáhnout výrazného zvýšení provozní efektivity. Svou konkurenceschopnost již nyní zvyšuje snížením potřeby investic do baterií, vývoje a výroby elektromobilů skrze spolupráce s partnery – již nyní například se společností Changan Automobile, dále pak s Toyotou či firmami Denso a Blue Nexus.
Jedním z klíčových prvků nadcházejících let bude motor SkyActiv-Z. Půjde o benzinový čtyřválec s hybridní technikou a již nyní používaným svíčkou řízeným kompresním zapalováním. Ten má nabídnout ještě větší rozsah situací, kdy motor funguje na chudou směs, jeho technické vlastnosti později přeberou také šestiválcové motory, využívané v platformě pro velká vozidla, a dokonce i wankely.
Oproti předchůdci má mít méně komponent a řídicího softwaru, což umožní zefektivnit vývoj i výrobu. Poprvé se objeví v chystané nové generaci CX-5 v roce 2027 – v této době bude mít premiéru také připravovaný elektrický crossover na nové flexibilní platformě a s bateriemi Panasonic.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5