Mazda bude vyrábět své automobily také v Evropě!

Mazda Motor Corporation vybrala „Ford Motor Company´s Valencia Vehicle Operations Plant“ v Almussafes, ve Španělsku, pro výrobu svého malého vozu B-třídy pro evropský trh.
Mazda bude vyrábět své automobily také v Evropě!
Mazda Motor Corporation vybrala „Ford Motor Company´s Valencia Vehicle Operations Plant“ v Almussafes, ve Španělsku, pro výrobu svého malého vozu B-třídy pro evropský trh. Očekává se, že výroba zde bude zahájena začátkem roku 2003.

Toto rozhodnutí pro Mazdu znamená, že získá počáteční výrobní kapacitu 40.000 vozů ročně pro evropský trh a že bude moci omezit svou zranitelnost vůči fluktuaci měnových kursů. Téměř všechna produkce pro Evropu je totiž v současné době vyráběna v Japonsku.

Současně s tímto oznámením sdělil Ford své rozhodnutí, že v této továrně plánuje též výrobu příští generace modelu Fiesta. Továrna, která se nachází ve městě Almussafes zhruba 20 km od Valencie, vyrábí v současné době populární a úspěšné modely Ford Focus a Ford Ka. Almussafes se stane druhou základnou pro výrobu Fiesty, která se bude vyrábět i ve „Ford´s Cologne Assembly Plant“.

„Rozhodli jsme se pro Valencii zejména proto, že továrna a její zaměstnanci dokázali, že jsou schopni efektivně vyrábět dva naprosto rozdílné vozy ve stejném místě, při důsledném zachování vysoké kvality,“ řekl president Mazda Motor Corporation, Mark Fields. „Právě tato kombinace flexibility a kvality činí z Valencie ideální místo pro řešení těchto výrobních programů.“

„Tímto rozhodnutím získávají obě strany, Mazda i Ford,“ dodal Fields. „Mazda získá efektivní základnu evropské produkce z hlediska nákladů a stane se méně zranitelnou vůči fluktuaci měn. Ford pak zařazením výrobků Mazda zvýší využití svých výrobních kapacit.“

Fields ponechal do budoucna otevřené dveře možnostem podobných obchodních aktivit.

„Naše partnerství s Ford Motor Company dává oběma stranám mnoho strategických možností, včetně výroby osobních a užitkových vozů Mazda ve výrobních zařízeních Ford, a naopak vozů Ford v továrnách Mazdy,“ řekl Fields. „Budeme pokračovat v tomto úsilí tam, kde to má smysl z hlediska obchodu, aniž bychom omezili naši schopnost naplnit očekávání zákazníků od každé z našich jedinečných značek.“

Fields též oznámil jmenování pana Akira Marumoto (43 let) generálním ředitelem odpovědným za operace v souvislosti s evropským průzkumem, vývojem a produkcí. Vedle toho bude Marumoto dohlížet nad přípravami pro zahájení výroby v roce 2003 a bude odpovědným za přísné zachování úrovně kvality. Marumoto byl dříve generálním ředitelem divize Mazdy pro kvalitu výrobků v Hirošimě.

Přilehlý zásobovací park Fordu v Almussafes bude zajišťovat i výrobu vozů Mazda a nabídne modulární výrobní schopnost a moderní zásobovací systémy. Ford zaměstnává v závodu 7100 zaměstnanců, včetně zásobovacího parku pak více než 9700 osob.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků