Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat vysokou kompresi. Půjde tedy o motor na vznětovém principu, ovšem spalující benzin. Agregát HCCI má dostat Mazda 3 již v příštím roce.
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Již na základní škole se děti učí, že k zapálení směsi benzinu a vzduchu je potřeba svíčky. Mazda si to nemyslí, a tak v příštím roce uvede na trh motor HCCI - Homogeneous-Charge Compression Ignition, který funguje na principu dieselového motoru spalujícího benzin. To vše bez přeplňování.

Plán je součástí šesté generace efektivních motorů Skyactive. Malý agregát plněný vzduchem s atmosférickým tlakem by měl ušetřit až 30 % paliva ve srovnání s podobně výkonnými motory. Technologie totiž umožňuje u menších motorů dosáhnout vyšší účinnosti.

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Motor HCCI by se podle spekulací měl objevit i v jiných modelech Mazdy, než v zatím potvrzené "trojkové" řadě. Zatím však není jasné, jestli se motor dostane na všechny světové trhy.

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Technologii HCCI zkoušeli už jiní výrobci. Prototypy postavil třeba také General Motors a Volkswagen. Mercedes-Benz technologii představil v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu v konceptu F700. Mazda je však první, která potvrdila sériovou výrobu takového agregátu.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků