Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat vysokou kompresi. Půjde tedy o motor na vznětovém principu, ovšem spalující benzin. Agregát HCCI má dostat Mazda 3 již v příštím roce.
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Již na základní škole se děti učí, že k zapálení směsi benzinu a vzduchu je potřeba svíčky. Mazda si to nemyslí, a tak v příštím roce uvede na trh motor HCCI - Homogeneous-Charge Compression Ignition, který funguje na principu dieselového motoru spalujícího benzin. To vše bez přeplňování.

Plán je součástí šesté generace efektivních motorů Skyactive. Malý agregát plněný vzduchem s atmosférickým tlakem by měl ušetřit až 30 % paliva ve srovnání s podobně výkonnými motory. Technologie totiž umožňuje u menších motorů dosáhnout vyšší účinnosti.

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Motor HCCI by se podle spekulací měl objevit i v jiných modelech Mazdy, než v zatím potvrzené "trojkové" řadě. Zatím však není jasné, jestli se motor dostane na všechny světové trhy.

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Technologii HCCI zkoušeli už jiní výrobci. Prototypy postavil třeba také General Motors a Volkswagen. Mercedes-Benz technologii představil v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu v konceptu F700. Mazda je však první, která potvrdila sériovou výrobu takového agregátu.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků