Mazda a Toyota by mohly sdílet motory i hybridní pohon

Mazda a Toyota by mohly sdílet motory i hybridní pohon

Japonské automobilky Mazda a Toyota zřejmě spojí své síly při dalším vývoji hybridních pohonů a palivových článků. Obě značky už nyní spolupracují, ale právě rostoucí náklady na vývoj nových pohonů a snižování emisí CO2 volají po hledání strategických partnerů.

Obě automobilky podle informací AutoNews už jednají. Dohoda by se měla točit kolem toho, že Toyota poskytne Mazdě svou technologii palivových článků z modelu Toyota Mirai a Mazda zase dodá motory SkyActiv včetně dieselů.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Toyota v současné době spolupracuje i s BMW a od něj si také půjčuje dieselové motory. Mazda by zas mohla výrazně ušetřit na vývoji palivových článků, neboť její vývoj trochu vázne a výsledky zatím nejsou uspokojivé. Palivové články mají podle Toyoty slibnější budoucnost než klasické elektromobily.

Toyota už některé ze svých patentů získaných při vývoji vodíkových palivových článků uvolnila. Jsou volně k dispozici a automobilka doufá, že se díky tomu technologie rychleji rozšíří a bude o ni zájem.

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků