Včera sme boli v Mazde sa pýtať na Mazdu 2 a výsledok bol, že ak by sme chceli len inú farbu ako tú čo majú na sklade tak to bude trvať tak mesiac a keby sme chceli inú ako základnú výbavu tak to musia objednať z japonska a to trvá vraj až okolo 4mesiace, tu čítam že by sme sa jej asi ani nedočkali.. Neviem či za to môže len zemetrasenie, ale vyrábať len základnú výbavu je divná stratégia, keďže tým odradia všetkých, čo chcú vyššiu výbavu, ktorá je miestami cenovo tak vysoko, že kto si vyberie Mazdu s vysokou výbavou ju asi vážne chce a nechce žiadne iné.. Inak nevidím dôvod kúpiť si čokolvek iné ako Mazdu... len kôli tej dodacej dobe..
Liny prodejce, co se mi nechce divat na centralni EU sklad v Rotterdamu... s x mesicema mi taky vyhrozovali a pak to slo za 3 tydny
prodejce nemusel být nutně líný - dostat určité existující auto může znamenat nutnost vyhandlovat ho s jiným dealerem, který jej měl pro sebe na sklad. A to nutně nemusíš ze systému zjistit - respektive i kdybys věděl,, že existuje, nemůžeš vědět, zda jej půjde reálně získat - někdy to jde snadno, někdy to může trvat, než se zjistí možnost a provede se.Každopádně na sklad se dělají auta v nějakých předodhadnutých kombinacích a v tom, co si dealeři věří, že dokáží ze skladu prodat. Když zapojíte kombinatoriku ze střední školy, zjistíte, že auto může mit podle modelu statisíce a miliony možných kombinací, které si zákazník může namyslet. Kombinace jde ale vyrobit jen jednou - ve výrobě. Pak už se s autem nedá nic dělat a předělávat (alespoň ne u běžných značek)také nejde. Takže objektivně mít všechny kombinace skladem do zásoby nejde ((kam by se to asi tak dalo) a pokud se Vaší kombinací člověk trefí náhodou mimo sklad (což s ohledem na počty kombinací jde celkem snadno), tak se holt musí vyrábět. Malé značky s fabrikou za mořem jako Mazda jsou pak v nevýhodě - než na auto přijde řada trvá to déle. Odměnou je netuctové auto na mísru mým potřebám a ne "to co bylo" - tak se kupují auta z bazaru.
Tak proc nekoupis auto v Rakousku/Nemecku? Mazda vyrabi, co si dovozce rekne, takze to neni "divna strategia". A v CR/SR si dovozce logicky rika o holobyt, protoze ac ma kazdy internetovy skodifkar plnou hubu kecu o moznostech individualizace jako zasadni konkurencni vyhode skody pres zbytkem sveta, v realu kupuje akcni edice a vytahnout z penezenky par tisic na tu extra vybavu se mu nechce. Cesky/slovensky clovek nechce kvalitu, ale levnotu - a tedy dealer nema duvod mit na sklade drahe auto, protoze kdyz tam zabloudi bezny spotrebitel, padne do mdlob. Na zapade to tak hrozne jeste neni, i kdyz i tam se zacina podobny socansky model uplatnovat cim dal, tim vice (a bude hur, viz vitezstvi zelenobolseviku v jinem clanku).
To asi nevysvetľuje nedostupnosť vyššej výbavy ani na centrálnom sklade v Európe, že? :) Takže mám moc obavy že ani v Nemecku a Rakúsku by ich nemali, nehovoriac o tom že len do rakúska to mám asi 260km po hranice (Nemecko je ešte ďalej keby si nevedel) , čo znamená zabiť 1 deň len tým, že zistím, že ani v rakúsku to nemajú lebo ako sa tu dočítaš, Mazda už nevyrába... :) Našťastie existuje ešte kopa iných značiek, ktoré sú ochotné mi do 2 týždňov naplniť moje očakávania.. :)
Ze neni vyssi vybava ani v centralnim skladu jsi ovsem nepsal, navic ja mluvil konkretne o dealerech. Ze to mas 260 km do Rakouska nemam jak vedet, nepises, odkud jsi - z Blavy je to tam par metru, napriklad. Soucasne me ovsem udivuje, ze clovek, ktery si brousi zuby na drahou vybavu M2 neprijde na to, ze zjistit, co ma ktery dealer na sklade lze i jinak, nez sednout do auta a jet 260 km. Napriklad se da napsat nejblizsim dealerum email. Proste nahore pises, ze zajem o drahou verzi znamena, ze o to mas zajem skutecny - a ted najednou, ze je kopa inych znaciek. No jak videt, tak o skutecnem zajmu nemuze byt rec, takze se Mazde nediv.;-)
Záujem bol, vyberal som dosť dlho a Mazda 2 vo verzii GTA spĺňala požiadavky, keď mi ale v Mazde oznámili, že s dodaním je dosť problém, tak pre mňa nie je ťažké prejsť napr na Opel (Corsa alebo Astra ponúka podobné výbavy za podobné ceny a podľa niektorých info sa vyrábajú v Európe), prípadne Toyota (ktorú majú u nás aj skladom), tu ale ide o niečo iné ako o to, ako skutočný je záujem, záujem je, je dosť veľký, ale čakať 4 mesiace kým vyrobia auto (ak vôbec vyrobia) je pre mňa natoľko závažný argument, že nie je problém prejsť na inú značku a neviem či existuje taký zástanca Mazdy, že by si fakt 4 mesiace počkal bez toho aby sa pozrel, či konkurencia neponúka niečo podobné.. proste je jednoduchšie pre mňa oželieť nejakú vlastnosť mazdy, ako dúfať, že obnovia výrobu.. auto potrebujem najlepšie do mesiaca..
Pokud si náročný zákazník, chceš nadstandardní výbavu, tak u asijských značek, pokud taková auta nemají na centrálním skladu, neuspěješ. To je výhoda evropských značek, u kterých nejsi omezen aktuálními skladovými zásobami. Nechápu přístup českých dealerů asijských automobilek, že odmítají stáhnout lépe vybavené auto z centrálního skladu, jen proto, že je určené pro německé nebo rakouské dealery. A zákazníka tak nutí trmácet se stovky kilometrů daleko.
U európskych značiek (hlavne Francúzov) je problém zas so spoľahlivosťou a Fiat nejak neviem zaradiť... takže mi vážne ostáva max tak ten Opel, pretože BMW, Audi ani Mercedes nie sú cenovo až tak priateľské a napr. Audi má ako malé auto 5dverové až A3 a to už je trošku veľké aj cenovo, aj priestorovo a výbava tam zas tak super nie je a tie príplatky sú dosť vysoké (podobne BMW1 a Mercedes A) ..
A co VW, Škoda, Seat?
V škode by to bola len Fábia, kde keď si človek popripláca za všetky blbosti čo nie sú v základe tak zistí že tam je najväčší motor 1,4 ale najvýkonnejší 1,2 a cenovo už je v Opli.. :D WV by sa dalo riešiť Polo ak by ponúklo slušnú výbavu a Seat... známy má Ibizu a už asi 4x sa mu urvalo lanko čo ťahá predné okno hore a okno mu spadlo dole a nešlo vysunúť (v zime dosť blbé), lebo sa mu tam niekde zauzlilo a rozstrapkalo či čo.. :D proste Seat asi nie (zlé skúsenosti)
Pri nabehu vyroby aktualniho Civiku byla cekaci doba 6 mesicu. Presto se tech aut prodalo mraky (na to, ze to neni zadne evropske auto ani levny holobyt). Podobne cekacky jsou dost casto i u jinych automobilek, obvykle kdyz uvodni poptavka vyrazne prevysi nabidku. Takze zastancu, ochotnych nejaky ten mesic pockat je spousta a ma je skoro kazda automobilka. On taky ne kazdy potrebuje auto do mesice a ne kazdy je ochoten ozelet to, co puvodne chtel, precejen v tom aute pak bude par let jezdit.
ze mi jich je lito
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.