Mazda a Audi chtějí spolupracovat na Wankelech

5 komentářů

Torsten Larsson
14. června • 19:11

Bohužel tomu moc šance nedávám. Věřím sice tomu že se podaří snížit ztráty způsobené těsněním pístu, ale jak si poradit s nevhodným tvarem spalovacího prostoru? :-/

Adamantium
14. června • 23:09

V čem by měl být lepší než klasický motor? Výkon, spotřeba, životnost, kultivovanost,.....?

Richard
15. června • 9:29

Třeba váha, kultivovanost a když zamakají na spotřebě a na výkonu určitě nebude k zahození. Životnosti bych se již nebál viz vítězství ve 24 Le Mans.

l.pucek
15. června • 16:26

Tak v Le Mans záleží spíš než na životnosti na spolehlivosti. Motor má v podstatě jen dvě pohyblivé části (rotor a excentrickou hřídel), takže by měl být mnohem spolehlivější. Nicméně díky vysokým otáčkám si nejsem životností tak jistý. Wankel je citlivější na způsob jízdy podobně jako přeplňovaný motor. Někde jsem četl, že důvodem proč mnoho motorů NSU Ro80 nepřežilo 15 000 km bylo to, že motor byl extrémně tichý a řidiči kteří na to v té době nebyli zvyklí, ho přetáčeli.
Co se týče vlastností rotačního motoru,tak velmi připomíná vysokootáčkový závodní motor, ale je kultivovanější a nepotřebuje vysokooktanové palivo (proto v něm Mazda zkouší spalovat vodík) . Svými vlastnostmi je Wankel v podstatě opak dieselu (malý, lehký, tichý kultivovaný, vysoký výkon ve vysokých otáčkách ale malý točivý moment, vysoká spotřeba a pravděpodobně i kratší životnost.) Podle mě je velmi výhodné použít ho jako range extender (jako v Audi A1 e-tron), protože zde by motor fungoval jen pokud by hrozilo vybití baterií, takže jeho výhody jako malé rozměry a nízká hmotnost by převážily nad relativně vyšší spotřebou. Navíc motor by neovládal řidič, řídící jednotka, která by mohla zatížení nastavit podle teploty motoru, tak že by motor najel na plný výkon až by byl dokonale zahřátý, což by samozřejmě mělo vliv na onu diskutabilní životnost.

ja-ne
16. června • 15:21

..ROZUMNA REČ;-)

Doporučujeme

Články odjinud