Mazda a Audi chtějí spolupracovat na Wankelech

Mazda a Audi chtějí spolupracovat na Wankelech

Značky Mazda a Audi podle zjištění magazínu Inside Line v současnosti jednají o možnosti spolupráce na vývoji motorů s rotačními písty (Wankel). Konvenční zážehové i vznětové motory v současnosti šponují své schopnosti k limitním hodnotám a alternativní, skutečně velkosériově použitelné a dostupné zdroje pohonu nejsou zatím k dispozici, takže je třeba hledat další inspirační zdroje. Je tedy například docela možné, že se brzy v sériových automobilech začneme setkávat s Wankelovými motory s rotačními písty.

Tento princip není ničím novým a postupně se objevil v některých vozech značek včetně Mercedesu nebo Alfy Romeo. Do skutečné produkce jej uvedlo německé NSU, nicméně již bezmála půlstoletí je Wankel spojen s japonskou značkou Mazda, která jej začala vyrábět ve vozech řady Cosmo a v omezených sériích je mu věrna dodnes. Doba i vývoj pokročily a díky novým materiálům, výrobním technologiím a elektronickému řízení provozu je však zřejmě možno řadu principiálních problémů konečně vyřešit a zajistit Wankelu novou budoucnost. 

Mazda průběžně na Wankelu pracuje a údajně vyvinula laserový zapalovací systém, který údajně nahradí konvenční svíčky a ve spolupráci s přesnou regulací spalovacího procesu a výplachu zajistí nízké hladiny emisí CO2 a potřebnou spolehlivost. Detaily k tomuto řešení k dispozici nemáme, ale podle všeho by těmito motory měly být opatřeny nové prestižní vozy Mazda včetně nástupce výběhového typu RX-8 (zřejmě bude vycházet z loňského konceptu Mazda Shinari). Nicméně příprava sériové výroby dosud schválena nebyla a hledají se finanční zdroje k jejímu dokončení.

A Audi? To se o Wankely v poslední době živě zajímá (možná i ve vzpomínce na někdejší odkaz značky NSU, která s Audi svého času prakticky splynula), za připomenutí stojí elektromobil Audi A1 e-tron, na jehož palubě hraje kompaktní Wankel s výkonem 20 koní (15 kW) roli generátoru elektrické energie pro prodloužení dojezdu.

 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků