Mazda 626 MPS

Vysoce výkonná verze populárního sedanu Mazda 626 MPS je zkušebním vzorkem pro sportovní a tuningové díly a pro testování. Tento koncept je pojmenován 626 MPS, což znamená "Mazda Performance Series".
Mazda 626 MPS

Vysoce výkonná verze populárního sedanu Mazda 626 MPS je zkušebním vzorkem pro sportovní a tuningové díly a pro testování. Tento koncept je pojmenován 626 MPS, což znamená "Mazda Performance Series". Byl vyvinut, aby doplnil potenciál stávajícího modelu Mazda 626 a eventuálně uspokojil poptávku po vysoce výkonném čtyřdveřovém sedanu. 
Mazda 626 MPS je čistě sportovním vozidlem, při jehož konstrukci bylo využito technologií Mazda Speed, afilace Mazda Motor Corporation a vítěze 24 hodinového vytrvalostního závodu Le Mans v roce 1991. 

Při zachování funkčních a stylistických linií současného face-liftovaného modelu 626, byl koncept 626 MPS radikálně přepracován na výkonné a sportovní vozidlo. K dynamickému charakteru exteriéru vozidla přispěl velký zadní spoiler - jenž zvyšuje tlak na zadní nápravu a zlepšuje tím trakční vlastnosti zadních kol - spolu s předním spoilerem, bočními a kapotovými spoilery a hliníkovými koly o větším průměru. Tyto detaily nejen, že zlepšují vzhled vozidla, ale zároveň zlepšují jeho aerodynamiku a napomáhají efektivnějšímu chlazení příslušných agregátů.

Úpravám exteriéru odpovídá také design interiéru - bílý podklad přístrojů, speciální sedačky a hliníkové pedály. Navzdory svému sportovnímu naturelu, nabízí koncept 626 MPS také dostatečnou funkčnost. Ta je reprezentována odpovídajícím objemem zavazadlového prostoru, otvorem v zadních sedadlech, jenž umožňuje převoz dlouhých předmětů, např. lyží a mnoho dalších úložných prostor. Úpravou zabezpečující vyšší výkon a zlepšené ovládání je použití velmi dobře známého vidlicového šestiválcového motoru Mazda typu KL-ZE o obsahu 2,5 litru s dvojitým turbodmychadlem a zvýšenou kapacitou chladiče, mezi-chladiče a chladiče oleje. 

V kombinaci se speciální řídící jednotkou a vyladěným výfukovým potrubím, nabízí koncept Mazda 626 MPS maximální výkon 206 kW (280 koní)při 6500 ot./min. a hodnotu maximálního kroutícího momentu 392 Nm při 4000 ot./min.
Setrvačník se sníženou hmotností zabezpečuje při požadavku na zvýšení otáček okamžitou odezvu motoru.

Pětistupňová manuální převodovka spolu se zesílenou spojkou a trvalým náhonem 4 WD přenáší tyto výjimečné síly na vozovku. Ovladatelnost a stabilita vozidla je zaručena použitím speciálních tlumičů, výškově nastavitelným podvozkem a nízko-profilovými pneumatikami s výjimečně širokým běhounem.

Na brzdovém systému jsou vpředu použity šestipístkové a vzadu čtyřpístkové brzdové třmeny spolu s velkými brzdovými kotouči. Nabízí tak výjimečné zpomalení, které s rezervou uspokojí i náročné požadavky na brzdový systém při jízdě na závodních okruzích. 
Skvělá reputace modelu Mazda 626 v Evropě je dána jeho všestranností a bezpečností. Dvěma základními faktory, které společně s nízkou spotřebou paliva a ohleduplností vůči životnímu prostředí byly zdůrazněny i při vývoji poslední generace.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků