Mazda 626 MPS

Vysoce výkonná verze populárního sedanu Mazda 626 MPS je zkušebním vzorkem pro sportovní a tuningové díly a pro testování. Tento koncept je pojmenován 626 MPS, což znamená "Mazda Performance Series".
Mazda 626 MPS

Vysoce výkonná verze populárního sedanu Mazda 626 MPS je zkušebním vzorkem pro sportovní a tuningové díly a pro testování. Tento koncept je pojmenován 626 MPS, což znamená "Mazda Performance Series". Byl vyvinut, aby doplnil potenciál stávajícího modelu Mazda 626 a eventuálně uspokojil poptávku po vysoce výkonném čtyřdveřovém sedanu. 
Mazda 626 MPS je čistě sportovním vozidlem, při jehož konstrukci bylo využito technologií Mazda Speed, afilace Mazda Motor Corporation a vítěze 24 hodinového vytrvalostního závodu Le Mans v roce 1991. 

Při zachování funkčních a stylistických linií současného face-liftovaného modelu 626, byl koncept 626 MPS radikálně přepracován na výkonné a sportovní vozidlo. K dynamickému charakteru exteriéru vozidla přispěl velký zadní spoiler - jenž zvyšuje tlak na zadní nápravu a zlepšuje tím trakční vlastnosti zadních kol - spolu s předním spoilerem, bočními a kapotovými spoilery a hliníkovými koly o větším průměru. Tyto detaily nejen, že zlepšují vzhled vozidla, ale zároveň zlepšují jeho aerodynamiku a napomáhají efektivnějšímu chlazení příslušných agregátů.

Úpravám exteriéru odpovídá také design interiéru - bílý podklad přístrojů, speciální sedačky a hliníkové pedály. Navzdory svému sportovnímu naturelu, nabízí koncept 626 MPS také dostatečnou funkčnost. Ta je reprezentována odpovídajícím objemem zavazadlového prostoru, otvorem v zadních sedadlech, jenž umožňuje převoz dlouhých předmětů, např. lyží a mnoho dalších úložných prostor. Úpravou zabezpečující vyšší výkon a zlepšené ovládání je použití velmi dobře známého vidlicového šestiválcového motoru Mazda typu KL-ZE o obsahu 2,5 litru s dvojitým turbodmychadlem a zvýšenou kapacitou chladiče, mezi-chladiče a chladiče oleje. 

V kombinaci se speciální řídící jednotkou a vyladěným výfukovým potrubím, nabízí koncept Mazda 626 MPS maximální výkon 206 kW (280 koní)při 6500 ot./min. a hodnotu maximálního kroutícího momentu 392 Nm při 4000 ot./min.
Setrvačník se sníženou hmotností zabezpečuje při požadavku na zvýšení otáček okamžitou odezvu motoru.

Pětistupňová manuální převodovka spolu se zesílenou spojkou a trvalým náhonem 4 WD přenáší tyto výjimečné síly na vozovku. Ovladatelnost a stabilita vozidla je zaručena použitím speciálních tlumičů, výškově nastavitelným podvozkem a nízko-profilovými pneumatikami s výjimečně širokým běhounem.

Na brzdovém systému jsou vpředu použity šestipístkové a vzadu čtyřpístkové brzdové třmeny spolu s velkými brzdovými kotouči. Nabízí tak výjimečné zpomalení, které s rezervou uspokojí i náročné požadavky na brzdový systém při jízdě na závodních okruzích. 
Skvělá reputace modelu Mazda 626 v Evropě je dána jeho všestranností a bezpečností. Dvěma základními faktory, které společně s nízkou spotřebou paliva a ohleduplností vůči životnímu prostředí byly zdůrazněny i při vývoji poslední generace.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků