Mazda 6 ve Frankfurtu: detailní info, živé foto

Nová Mazda 6 je jednou z velkých novinek frankfurtského autosalonu. Po prvních oficiálních fotografiích je tu její detailnější představení.

Mazda si od nové generace „šestky“ hodně slibuje. Aby také ne, první generace, představená v roce 2002, se i náročným uživatelům vryla do paměti jako vynikající vůz. Nová generace byla postavena od základu znovu a má nabídnout ještě více. Pojďme se nyní podívat na to, s čím vším novinka přijde.

Stejně jako u minulé generace přijde novinka ve třech karosářských verzích - sedan, liftback i kombi. Druhá generace bude ve všem směrech větší, na délku vyrostla o celých 65 mm, na šířku o 15 a na výšku o 5. Prodloužil se i rozvor, a to o nezanedbatelných 50 mm.

Vůz pochopitelně nabízí zcela nový design, který je přinejmenším zajímavý. Dominuje mu jednoznačně výrazná přední maska s velkými světlomety, zasahujícími velkým dílem do boku karoserie. V podobném duchu se nesou i koncové svítilny, které budou vybaveny technologií LE diod. Nepřehlédnutelné jsou enormní prolisy blatníků, které neznáme snad ani z Fordů. Design ale není jen líbivý, je i funkční - vůz má velmi nízký koeficient odporu vzduchu Cx = 0,27 (kombi 0,28), což je oproti 0,30 (kombi 0,32) u předchozí generace pořádný pokrok.

V interiéru automobilka nechtěla příliš experimentovat a vsadila hlavně na dobrou ergonomii – vše je příjemně přehledné a v prvé řadě funkční.

Pod kapotou se objeví starší i nové motory. Největší novinkou je benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonu 125 kW (170 koní). Ten vyšvihne šestku až k rychlosti 220 km/h. Slabšími alternativami budou benzinové čtyřválce o objemu 1,8 a 2,0 litru s výkonem 88 resp. 108 kW, jedinou naftovou volbou bude zatím čtyřválec 2,0 o výkonu 103 kW. Údaje o zrychlení zatím nejsou známy, zato automobilka zveřejnila informace o brzdných schopnostech - novince má na suchu stačit 39 metrů k zastavení ze stokilometrové rychlosti.

Vůz pochopitelně nabídne i množství nové komfortní a bezpečnostní výbavy. Na přesné specifikace pro český trh si ale musíme ještě chvíli počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Mazdy 6 z frankfurtského autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 6 na oficiáĺních fotografiích

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků