Mazda 6 ve Frankfurtu: detailní info, živé foto

Nová Mazda 6 je jednou z velkých novinek frankfurtského autosalonu. Po prvních oficiálních fotografiích je tu její detailnější představení.

Mazda si od nové generace „šestky“ hodně slibuje. Aby také ne, první generace, představená v roce 2002, se i náročným uživatelům vryla do paměti jako vynikající vůz. Nová generace byla postavena od základu znovu a má nabídnout ještě více. Pojďme se nyní podívat na to, s čím vším novinka přijde.

Stejně jako u minulé generace přijde novinka ve třech karosářských verzích - sedan, liftback i kombi. Druhá generace bude ve všem směrech větší, na délku vyrostla o celých 65 mm, na šířku o 15 a na výšku o 5. Prodloužil se i rozvor, a to o nezanedbatelných 50 mm.

Vůz pochopitelně nabízí zcela nový design, který je přinejmenším zajímavý. Dominuje mu jednoznačně výrazná přední maska s velkými světlomety, zasahujícími velkým dílem do boku karoserie. V podobném duchu se nesou i koncové svítilny, které budou vybaveny technologií LE diod. Nepřehlédnutelné jsou enormní prolisy blatníků, které neznáme snad ani z Fordů. Design ale není jen líbivý, je i funkční - vůz má velmi nízký koeficient odporu vzduchu Cx = 0,27 (kombi 0,28), což je oproti 0,30 (kombi 0,32) u předchozí generace pořádný pokrok.

V interiéru automobilka nechtěla příliš experimentovat a vsadila hlavně na dobrou ergonomii – vše je příjemně přehledné a v prvé řadě funkční.

Pod kapotou se objeví starší i nové motory. Největší novinkou je benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonu 125 kW (170 koní). Ten vyšvihne šestku až k rychlosti 220 km/h. Slabšími alternativami budou benzinové čtyřválce o objemu 1,8 a 2,0 litru s výkonem 88 resp. 108 kW, jedinou naftovou volbou bude zatím čtyřválec 2,0 o výkonu 103 kW. Údaje o zrychlení zatím nejsou známy, zato automobilka zveřejnila informace o brzdných schopnostech - novince má na suchu stačit 39 metrů k zastavení ze stokilometrové rychlosti.

Vůz pochopitelně nabídne i množství nové komfortní a bezpečnostní výbavy. Na přesné specifikace pro český trh si ale musíme ještě chvíli počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Mazdy 6 z frankfurtského autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 6 na oficiáĺních fotografiích

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků