Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

Všechna tabu padla: máme pro vás kompletní představení nové Mazdy 6 s technickými podrobnostmi a spoustou kvalitních fotografií.
Seznam kapitol
  1. Citelný posun, Větší a hospodárnější
  2. Fotogalerie

Citelný posun

Zcela nová, v pořadí třetí Mazda 6 připravená pro modelový rok 2013 (podle některých pramenů 2014) patří jistě k nejvýznamnějším novinkám letošní sezóny, a to alespoň v rámci evropské střední třídy. Postupné odhalování detailů pro vás průběžně sledujeme, na začátku tohoto měsíce jsme vám například nabídli první celkový pohled na profil Mazdy 6 kombi, kde také najdete přehled dosud uniklých obrázků a informací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 6: třetí generace v plné parádě

Nyní se Mazda 6 stává skutečností a horkou novinkou. Svoji výstavní premiéru si odbude na nadcházejícím autosalonu v Moskvě, který startuje již s posledním dnem tohoto měsíce, a my vám nyní můžeme nabídnout technické informace, snímky a specifikace, které se však zatím vztahují k vozům určeným ruskému trhu (jde zejména o parametry motorů a převodných ústrojí), nicméně lze předpokládat, že pro evropské trhy se příliš lišit nebudou.

Test Mazda 6 2,2 MZR CD: zasloužené vavříny

Test Mazda 6 2,2 MZR CD: zasloužené vavříny

Nyní lze již s jistotou říci, že nová Mazda 6 je produkční (a pochopitelně poněkud kultivovanější) verzí koncepční studie Mazda Takeri prezentované vloni na autosalonu v Tokiu. Vyznačuje se novým značkovým stylistickým jazykem „KODO – Soul of Motion“ a kompletní škálou mechanických prvků Mazda SKYACTIV

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvláště z určitých pohledů je vliv konceptu Takeri obzvláště patrný

Kromě celkových pohledů na vozy s karoserií sedan se nyní můžeme vůbec poprvé podívat také do interiéru. Jeho design je podstatně méně extravagantní a rozšafně elegantní než povrch karoserie, přesto mu nelze upřít dojem jisté exkluzivity, kterou nová Mazda 6 svého předchůdce zřetelně překonává hned o několik koňských délek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Několik detailů pro dokreslení celkového dojmu

Podle tvrzení automobilky Mazda jsou všechny části interiéru, jichž se řidič a ostatní pasažéři často dotýkají, vyrobeny z na dotek příjemných, měkkých materiálů, což se týká nejen dveřních výplní v okolí loketních opěrek, ale také dílů středové konzole. Cestující vpředu budou mít k dispozici o 20 mm větší šířku v oblasti ramen, zatímco vzadu bude o 37 mm více místa pro nohy a sedadla tam mají mít o 20 mm delší sedáky a o 33 mm vyšší opěráky. 

Větší a hospodárnější

Nová „šestka“ bude o poznání větší než stávající generace, a to již kvůli rozvoru, který je s délkou 2 830 mm o plných 105 mm delší než dosud. Sedan má být 4 865 mm dlouhý, 1 840 mm široký a 1 450 mm vysoký. Přední kola byla v pozici vůči patě sloupku A posunuta o 100 mm vpřed, což citelně zkrátilo přední převis karoserie a zároveň prodloužilo obytnou část obestavěného prostoru. Zavazadlový prostor s objemem 483 l v základním uspořádání má o 32 mm širší vstupní otvor než u dosavadní verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí decentním, ale hodnotným dojmem

Struktura karoserie náležící do sady postupů SKYACTIV vyniká rozsáhlým použitím prvků vyrobených z vysokopevnostní oceli, což na jedné straně snižuje celkovou hmotnost (u sedanů se má pohybovat ve velmi zajímavě působícím rozmezí 1 340 až 1 410 kg) a na straně druhé zvyšuje tuhost v krutu zhruba o 30 % v porovnání se stávající Mazdou 6. V předu najdeme obligátní modifikované závěsy se vzpěrami McPherson a elektrický posilovač řízení uchycený přímo na tyči řízení, vzadu pak víceprvkové závěsy. Celá sestava má z vozu dělat „auto pro řidiče“.

Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

Na ruském trhu Mazda 6 vyjede s dvojicí zážehových čtyřválců SKYACTIV-G. Základní jednotka 2,0 l má dosahovat výkonu 150 koní (110 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 210 Nm při 4 000 ot./min., silnější agregát s objemem 2,5 l nabídne výkon 192 koní (141 kW) při 5 700 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 256 Nm při 3 250 ot./min. Oba motory budou standardně opatřeny soustavou „i-stop“ (tj. start/stop) a bude je možno kombinovat s šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením. Průměrná spotřeba se bude pohybovat od 5,9 do 6,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Recept SKYACTIV zasahuje většinu komponent vozu

Výkonnější z obou motorů bude vůbec prvním motorem značky Mazda s regenerativním brzděním i-ELOOP, jež při brzdění motorem nabíjí kondenzátor, z nějž pak lze napájet palubní systémy a nezatěžovat tím pohonnou jednotku. Mazda 6 v provedení určeném pro evropské trhy (včetně kombiverze Station Wagon) oslaví svoji premiéru již v Paříži a prodávat se začne ještě před koncem tohoto roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citelný posun, Větší a hospodárnější
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků